Citat:
Ursprungligen postat av
HaconBacon
Ok, intressant. Motivera gärna hur mig elva är obalanserad. Hur ser ditt mer balanserade förslag ut, med en starkare backlinje?
Japp, det såg bra ut i höstas. I Nations Leagues Division C. Ställer mig tveksam till att vi kommer ta oss till Nordamerika med Gudmundsson och Sema som mittbackar och Eliasson som höger-wingback. Men vad vet jag.
Jag tycker att Tomasson hittills verkar ha levererat på sitt vad jag tyckte lite flummiga snack om flytande roller osv. Det har funkat utmärkt med dessa uttagningar som ibland sett lite märkliga ut på papperet, men på planen har Sverige generellt sett sett ut att ha ett övertag över hela planen, eftersom det ofta funnits snabba och löpstarka spelare redo att täcka upp, oavsett vad för roll de har på "FIFA" eller liknande. Sveriges spel har knappast sett obalanserat ut, vad jag sett, utan tvärtom.
Din standard 4-3-3 med några av de som kanske spelar på högst nivå för tillfället ser svajig ut på papperet, jag tror inte att Lindelöf och Hien håller tillsammans som mittbackar med ytterbackar som från vad jag sett är rätt opålitliga. JDT använder också flera av dessa spelare men i ett system där de hittills funkat bra tillsammans. Du kanske också kan få ihop ett sånt system i ditt 4-3-3, som jag skrev, men det är svårt att spekulera kring.
Vänta tills spelet eller åtminstone resultaten börjar gå emot Sverige innan du gör dig löjlig över danskens uttagningar?