2025-09-11, 22:39
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Att krisföretaget Viaplay har rättigheterna för mycket av TV-idrotten säger hur sjuk den branschen blivit.

Nu är 1 miljon tittare portade från landslagsfotboll vilket är också en bekräftelse på att Viaplay drar ned landslagsfotbollen i skiten. Viaplay måste motas bort från idrotten. Idrott sitter i folkets själar.

Kommentatorer blev historiska och folkliga..Hegerfors, Hansson, Engstrand, Bedrup, Oldsberg, Björklund mfl.

Viaplay har några som aldrig kommer att bli folkliga. De har kommit dit pga vänskapskorruption. Folk vet knappt vilka de är..de har ingen bakgrund bland media innan. Många har varit mediokra fotbollspelare utan CV.

Niva, Åslund, Djordic mfl är passé. De drar ned fotbollen i skiten.

Tv 4 måste få över landslagsfotbollen..då menar jag Tv 4..och inte Tv 4 Play..där finns personer som Lasse Granqvist och Jens Fjällström. På SVT finns Härenstam/Strömberg. Innan fanns Staffan Lindeborg. Det är den typen av personer som skall jobba med landslagsfotbollen.

Håller helt med. Tv4 eller SVT borde ha landslagets matcher. Och in med Thelin eller Kim/Tolle som tränare. Kanske Rydström eller Mellberg.
Senast redigerad av CasualCapybara 2025-09-11 kl. 22:43.
Citera
2025-09-11, 22:45
Medlem
CasualCapybaras avatar
På tal om Jon. Om jag minns rätt så har han sagt att han hatar Sverige till Sportbladet/Expressen nångång kring 2004-2010.
Citera
2025-09-12, 15:52
Medlem
goseigens avatar
När jag läste i tidningarna efter senaste matchen stod det att folk i SvFF ville att laget skulle spela så här, alltså att JDT bara lyder order. Samtidigt är han väl vald just med tanke på att spela denna typ av fotboll, så det är inget han personligen har några problem med.

För mig känns det naivt att tro att man kan banka in ett mer avancerat system när man bara träffas några gånger per år. Det fungerar i ett klubblag där man kan nöta varje dag, och om det är ett byte av ett system är det väl bra om det är ett lag som ändå ingen förväntar sig något av.

Mot Kosovo såg det fruktansvärt uddlöst ut ett långt tag. Det påminde mig lite om Argentina mot Sverige i VM, som också blev något av handboll där vår målvakt mest behövde bry sig om diverse inlägg, och Kosovos anfall är väl inga världsmästare? Mot ett bra lag blir det som mot Portugal här om året.
Citera
2025-09-13, 12:37
Medlem
Har inte delas men vad skulle hända om Uefa anser landskamper inte kan spela i Sverige flyttas till Danmark eller Norge eller wo?https://www.expressen.se/sport/fotboll/hotet-inga-europeiska-matcher-pa-svensk-mark/
Citera
2025-09-13, 19:16
Medlem
skogsburkans avatar
Bergvall startar för Tottenham men är i princip på läktaren i landslaget.

Citera
2025-09-13, 20:00
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art-vandelay07
Har inte delas men vad skulle hända om Uefa anser landskamper inte kan spela i Sverige flyttas till Danmark eller Norge eller wo?https://www.expressen.se/sport/fotboll/hotet-inga-europeiska-matcher-pa-svensk-mark/

Finns inget problem med maskering på Sveriges matcher. Ultras går inte på Sveriges matcher.
Citera
2025-09-13, 20:23
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Då måste även han avgå vilket han inte kommer göra. På vilka grunder fick han tjänsten? Mongo-Kim klara inte ens gymnasiet.

I min värld så är svensk fotboll en Damsport. Caroline Seger är ett namn man minns. Hon den där Kosovoalbanen Aslani är också minnesvärd.

Go tjejer. Go,Go,Go!!
Citera
2025-09-13, 20:29
Medlem
CasualCapybaras avatar
Blir det någon december-januari turne? Var väl ett tag sedan? Egentligen dåligt tajming att ha det dom månaderna då Allsvenskan är avslutad. Spelarna inte i form etc. Bättre flytta det till typ sommaren.

Bara spelare från Allsvenskan;

Målvakter;

Olsen
Nordfeldt
Törnqvist

Backar;

V Eriksson
Noren
Samuelsson
T Bergvall
B Kurtulus
Skoglund
N Persson
Herman Johansson

Mittfältare;

Boudri
M Karlsson
Besara
Saletros
Rosengren
B Zeneli
Bolin
Stroud

Anfallare;

Madjed
Nyman
Ekong
Ali

Någon spelare jag glömt?
Citera
2025-09-13, 21:02
Medlem
eternussermos avatar
Noah Persson, Vagic och Oskar Johansson Schellhas

Madjed spelar för Irak
Citera
2025-09-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Blir det någon december-januari turne? Var väl ett tag sedan? Egentligen dåligt tajming att ha det dom månaderna då Allsvenskan är avslutad. Spelarna inte i form etc. Bättre flytta det till typ sommaren.

Bara spelare från Allsvenskan;

Målvakter;

Olsen
Nordfeldt
Törnqvist

Backar;

V Eriksson
Noren
Samuelsson
T Bergvall
B Kurtulus
Skoglund
N Persson
Herman Johansson

Mittfältare;

Boudri
M Karlsson
Besara
Saletros
Rosengren
B Zeneli
Bolin
Stroud

Anfallare;

Madjed
Nyman
Ekong
Ali

Någon spelare jag glömt?

Tyvärr är den turnén nedlagd, gissningsvis på grund av nedskärningar som blev tvungen att göras när mästerskapspengarna slutade komma in.

Hade bytt ut Olsen mot Bishesari annars, Olsen är redan tongivande i landslaget, Nordfeldt kan stanna kvar som rutinerad räv på bänken.

Madjed får bytas ut mot Gustav Lundgren.

Isherwood kan nog vara bra att ha i truppen
Citera
2025-09-14, 07:24
Medlem
Perfabs avatar
[quote=skogsburkan|92950847]
Bergvall startar för Tottenham men är i princip på läktaren i landslaget.

Ja, verkligen konstigt. Enligt mig är Bergvall Sveriges bästa fotbollsspelare, men tokmobbad av dansken. I dagens fotboll anses ofta tekniska spelare sänka tempot och vara för bollkära. Det man glömmer är att spelare som Lucas kan skapa farliga situationer och att de skänker självförtroende till dom andra spelarna i laget.
Citera
2025-09-14, 08:57
Medlem
Offensivt spel med defensiva spelare. Med systemet så byter man mer eller mindre ut en forward/mittfältare mot en mittback. Men man får hoppas att JDT lyckas vända på detta, för kvar blir han. Såg lovande ut emot ungern och Isak lär spela 90 min nästa gång. Bergvall kanske ifrån start? Kanske även forumets favorit VNL kommer tillbaka. Inte för jag tror på att någon enskild spelare kommer göra någon gigantisk skillnad, då de måste spela bättre som ett lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in