2025-03-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ni som är mycket inne på det här med klubbadress och kvalité. Vad säger ni om VNL? På pappret borde han va lagets överlägset stora stjärna med Man United som klubblag men här nere är det tre pers som anser att han gjort sitt och inte ska va med?

Tankar:

Överlägset? Vi har bland annat Isak som har betydligt högre status i PL än VNL. Även om vi bara ska se på backar, så har vi exempelvis Hien som anses vara en av serie a bästa backar.

Men jag är heller inte nöjd med VNL insatser i landslaget, i truppen är han dock given.
Citera
2025-03-25, 17:06
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Överlägset? Vi har bland annat Isak som har betydligt högre status i PL än VNL. Även om vi bara ska se på backar, så har vi exempelvis Hien som anses vara en av serie a bästa backar.

Men jag är heller inte nöjd med VNL insatser i landslaget, i truppen är han dock given.

Nu är jag en av Lindelöfa största försvarare här på forumet och håller i stort med dig. Han har haft stora skadeproblem och har tyvärr tappat mycket på grund av det. Med det sagt är han fortsatte en av tre svenska mittbackar som kan prestera på hög nivå i de största ligorna.
Hien, Starfeldt och Lindelöf är helt givna i en landslagstrupp. Krafth, Lagerbielke, Ekdal och andra ligger en eller flera nivåer under.

Isak, Kulusevski, Ayari, Gyökeres, Hien, Gudmundsson, Svanberg och Larsson är de spelare jag med rak arm kan tänka mig har högre status än Lindelöf.
Citera
2025-03-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Nu är jag en av Lindelöfa största försvarare här på forumet och håller i stort med dig. Han har haft stora skadeproblem och har tyvärr tappat mycket på grund av det. Med det sagt är han fortsatte en av tre svenska mittbackar som kan prestera på hög nivå i de största ligorna.
Hien, Starfeldt och Lindelöf är helt givna i en landslagstrupp. Krafth, Lagerbielke, Ekdal och andra ligger en eller flera nivåer under.

Isak, Kulusevski, Ayari, Gyökeres, Hien, Gudmundsson, Svanberg och Larsson är de spelare jag med rak arm kan tänka mig har högre status än Lindelöf.

Det är inte bara VNL som har svårt att få till det i landslaget, utan många av våra stjärnor har det, Hien, Isak, Elanga, Svanberg, Larsson (kanske lite tidigt) etc har det svårt i landslaget. Då så många har svårt att nå upp till klassen de håller i klubblaget så tycker jag man kan undra om inte problemet åtminstone delvis ligger i ledarskapet.
Citera
2025-03-25, 17:57
Medlem
Dags för Isak att börja prestera i Svenska landslaget.
Citera
2025-03-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar

Starfeldt måste prestera, såg fruktansvärd ut mot Luxemburg.
Citera
2025-03-25, 21:57
Medlem
Skarparattarns avatar
Landslaget spelade bra idag trots att vi är en del av AIK enligt en del skribenter.

Matchen mot Luxemburg kan vi lämna därhän nu.
Citera
2025-03-25, 22:00
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Starfeldt måste prestera, såg fruktansvärd ut mot Luxemburg.
Han är bättre än VNL trots matchen där han missade en målchans som folk hakar upp sig på.
Citera
2025-03-26, 20:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag håller inte med dig om svensson etc, men jag håller med dig i principen, dock bara så länge laget faktiskt prestera som sagt. Om vi hade tillgång till alla spelare i världen, men ändå spelade med allsvenska 28 åringar, så som sagt visst, gör det, men det ökar snarare pressen på att resultaten visar att du gör rätt. Du kan knappast då komma med ursäkten att vi inte har bättre spelare, då det är du som väljer att inte spela med bättre spelare.

Det gäller att få ut så mycket som möjligt av spelarmaterialet man har, spelare som har gjort det bra i klubblaget har där bevisat att de håller nivån, så det är ingen snack om att de håller klassen, så det blir lite tränarens uppgift att få ut det även i landslaget.
I grund och botten håller jag med men resultat och prestation väger naturligtvis tyngre än vilken klubb man tillhör till vardags. Kom å tänka på exempelvis Benzema som var klasser bättre än Giroud men det gick ju rätt hyfsat för Frankrike trots allt.

Citat:

Tog honom som exempel för Man United är en betydligt större klubb rent historiskt och har en historia få lag ens kan mäta sig med, där av
Citera
2025-03-28, 19:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ni som är mycket inne på det här med klubbadress och kvalité. Vad säger ni om VNL? På pappret borde han va lagets överlägset stora stjärna med Man United som klubblag men här nere är det tre pers som anser att han gjort sitt och inte ska va med?

Tankar:

Inte hängt med i den diskussionen riktigt men klubbadress är såklart en fingervisning om en spelares egenskaper, höjd, potential osv. Gällande Lindelöf så har han inte alltid varit dålig. Han var bra i Benfica och togs till United av Mourinho. Han gjorde ett stabilt VM-2018 men sedan ankomsten till United har det gått successivt nedåt. Så han är undantaget i dessa sammanhang. Egentligen borde han vara i sitt livs form då 30 egentligen inte är en ålder nuförtiden och med tanke på den rutin och erfarenhet han byggt på sig. Ändå ser han svajig ut.

Citat:
Men tror du att dom gör fel med flit på förbundet och sitter å jublar bakom kulisserna när det går dåligt..?

Nej...Jag tror helt enkelt inte att de bryr sig och att det finns dolda motiv och agendor bakom.
Citera
2025-03-29, 23:02
Medlem
Kalikamars avatar
Intressant notering att Svanberg inte ens var med l dagens matchtrupp för Wolfsburg. Jag och många andra blev väldigt förvånade över att han inte togs ut trots flera återbud på mittfältet. Det gick lite snack från vissa journalister om att han inte var med i landslaget kanske på grund av en skada och det verkar nu mycket troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Gällande Lindelöf så har han inte alltid varit dålig. Han var bra i Benfica och togs till United av Mourinho. Han gjorde ett stabilt VM-2018 men sedan ankomsten till United har det gått successivt nedåt. Så han är undantaget i dessa sammanhang. Egentligen borde han vara i sitt livs form då 30 egentligen inte är en ålder nuförtiden och med tanke på den rutin och erfarenhet han byggt på sig. Ändå ser han svajig ut.

Saken är ju också att United som helhet har gått svajigt och det är väl egentligen nästan bara Bruno Fernades som har imponerat de senaste åren? Klubben är inne på sin sjunde manager sen Lindelöf anslöt och är allmänt misskött i min mening. I landslaget tycker jag inte heller det har gått så dåligt som vissa vill påstå.
Efter EM 2021 slutade flertalet nyckelspelare och det är välkänt att Janne "tappade" det efteråt. INGEN var bra I landslaget i kvalet till EM 2024! Ingenting fungerade.
Senaste året har han mest vart långtidsskadad men har sen han kom tillbaka från skadan skött det relativt bra i de matcher han spelat i både United och nu mot Nordirland.
Senast redigerad av Kalikamar 2025-03-29 kl. 23:49.
Citera
2025-03-31, 20:41
Medlem
buisnismannens avatar
Under försäsongen, svenska cupen och i dagens match har alibi spelaren Salétros visat gång på gång att han inte har något att göra i ett svenskt landslag. Men kommer ändå fortsättas tas ut.
Citera
2025-03-31, 22:23
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Under försäsongen, svenska cupen och i dagens match har alibi spelaren Salétros visat gång på gång att han inte har något att göra i ett svenskt landslag. Men kommer ändå fortsättas tas ut.

Han har varit strålande i varje match för svenska landslaget. Man behöver lite olika typer. Inte alla kan göra mål som Isak eller dribbla som Kulusevski. Saletros står för en bra defensiv. Men klart du inte förstår då du är efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in