2025-02-20, 15:41
  #43741
Medlem
chran508s avatar
Ni skriver om Smith som om han faktiskt existerade på riktigt. Haha, tokar.
Citera
2025-02-20, 18:10
  #43742
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Ni skriver om Smith som om han faktiskt existerade på riktigt. Haha, tokar.

Det står ju i de heliga texterna att Eric Smith ska uppenbara sig själv och frälsa det svenska fotbollslandslaget. Ha lite tro på den allsmäktige.
Citera
2025-02-26, 22:44
  #43743
Medlem
Ännu en väldigt imponerande insats av Bergvall mot man city, kommer bli jobbigt för JTD att välja mellan Bergvall Larsson och hans älskade Ayari
Citera
2025-02-27, 07:29
  #43744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
Ännu en väldigt imponerande insats av Bergvall mot man city, kommer bli jobbigt för JTD att välja mellan Bergvall Larsson och hans älskade Ayari

Nu glömmer du den bäste av dem alla, den orubblige Anton Salétros
Citera
2025-03-01, 19:01
  #43745
Medlem
CasualCapybaras avatar
Tjänstefel om inte Hugo, Dahl, Svensson och Bergvall startar. Ska Saletetros, Sema, Eliasson och Ayari vara bättre? Neger snälla.
Citera
2025-03-01, 19:04
  #43746
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Inte så att jag tror någon bryr sig vad jag tycker men mot Luxemburg tycker jag att Daniel Svensson, Emil Holm, Eric Smith och Hugo Larsson bör få chansen att starta.
Skulle också vilja att Gyökeres vilas då han har haft skadeproblem på sistonde.

Elanga Isak Kulusevski
Ayari Smith Larsson
Svensson Starfeldt Hien Holm

Alternativt dra ner Smith och och Kulusevski ett hack och in med Elanga centralt med Isak om vi ska spela wingbacks.

Bergvall istället för Ayari så ser det bättre ut.
Citera
2025-03-01, 19:35
  #43747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Bergvall istället för Ayari så ser det bättre ut.
Ayari är briljant i Brighton enligt min mening.
Citera
2025-03-03, 16:47
  #43748
Medlem
Kedoxs avatar
Bergvall äter sig in i PL trots sin ringa ålder
Kulusevski är en ledande spelare
Alexander Isak jagas av de absoluta toppklubbarna
Topp 10 lag i världen är beredda att offra en arm för Gyökeres signatur
Ayari har funkat kanon i landslaget
PL-klubbar är beredda att lägga monsterbud på Hugo Larsson
Daniel Svensson gick nyss till Dortmund. Ny backgeneral?

Har vi nångång haft ett bättre lag på papperet? Visst, backsidan är inte klockren men med namn som Svensson & Perez Vinlöf påväg uppåt kan även den ordna sig.
Vi har även hyfsade inhoppare i anfallet, Elanga om man vill ha speed och Jesper Karlsson om man vill ha flair & precision, Nanasi om man vill ha lite Forsbergskt playmaking.
__________________
Senast redigerad av Kedox 2025-03-03 kl. 16:54.
Citera
2025-03-07, 22:00
  #43749
Medlem
2 veckor kvar tills matchdags och på onsdag släpps truppen mot Luxemburg och Nordirland.

Någon jag tror kommer bli en överraskning i truppen är Benjamin Nygren som är i riktigt bra poängform och gjorde mål idag mot Vejle, Kulusevski kommer troligtvis behöva stå över denna samling och behöver en rak ersättare.

Så mycket som jag vill släppa Lindelöf så tror jag inte Jon kommer göra det i första taget med tanke på hur varmt Jon har talat om honom på olika presskonferenser. Lindelöf spelar inte mycket numera och har inte övertygat när han väl fått spela.
Citera
2025-03-08, 07:04
  #43750
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
2 veckor kvar tills matchdags och på onsdag släpps truppen mot Luxemburg och Nordirland.

Någon jag tror kommer bli en överraskning i truppen är Benjamin Nygren som är i riktigt bra poängform och gjorde mål idag mot Vejle, Kulusevski kommer troligtvis behöva stå över denna samling och behöver en rak ersättare.

Så mycket som jag vill släppa Lindelöf så tror jag inte Jon kommer göra det i första taget med tanke på hur varmt Jon har talat om honom på olika presskonferenser. Lindelöf spelar inte mycket numera och har inte övertygat när han väl fått spela.

Jag har inte sett några av Nygrens matcher men han är i en bra ålder, vänsterfotad och ligger 5a i poängligan i danska ligan. Det är ganska bra. Han lär ta ett kliv uppåt i sommar till en bättre klubb däremot tror jag att han har ett maxtak som tyvärr inte räcker för en landslagsplats i långa loppet. Kan ha fel och jag hoppas jag har det.

Det ska bli intressant att se hur Jon resonerar kring Elanga, Douglas, Eliasson och Dahl. Som jag förstått det har Jon och Elanga inte haft kontakt mer och inte löst sina problem efter att Jon försökt ringa honom 7 gånger utan att få svar, rätt så divigt beteende av Elanga.

Douglas har tydligen underpresterat i Lech efter sin skada om man ska tro Fotbollskanalens artikel om honom. Tycker inte han borde vara given i en elva som han varit för Jon tidigare. Isåfall tycker jag att Nils Zätterström ska få chansen igen då detta bara är träningsmatcher. Starfelt-Hien känns annars som det just nu givna mittparet.

Eliasson petar inte någon av Isak, Gyökeres, Kulusevski, Bergvall, H.Larsson, Ayari, Karlström, Svanberg eller Cajuste på mittfältet och bör rimligen inte vara lika given i en elva i framtiden.

Dahl som gjort det väldigt bra i sina få matcher för Benfica är given i truppen och kan också han spela på ett svenskt mittfält då han hyllats för sin mångsidighet i klubblaget.

Väldigt tråkigt att Daniel Svensson åkte på en knäskada som tack store GUD visade sig (?) om man ska tro vissa rapporter, inte vara så allvarlig att operation behövs. Han lär vara borta till samlingen men komma tillbaka till träning efter det.

Jon har många alternativ han kan testa på samtliga positioner och det älskar jag verkligen med vårt nya landslag!

Svanberg som jag aldrig varit så förtjust i har höjt sig senaste tiden i Wolfsburg och är i bra form, han kanske kan bidra med stadga på ett mittfält för en gångs skull. Annars känns Karlström som den spelaren som kan göra det.
Citera
2025-03-09, 00:29
  #43751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag har inte sett några av Nygrens matcher men han är i en bra ålder, vänsterfotad och ligger 5a i poängligan i danska ligan. Det är ganska bra. Han lär ta ett kliv uppåt i sommar till en bättre klubb däremot tror jag att han har ett maxtak som tyvärr inte räcker för en landslagsplats i långa loppet. Kan ha fel och jag hoppas jag har det.

Det ska bli intressant att se hur Jon resonerar kring Elanga, Douglas, Eliasson och Dahl. Som jag förstått det har Jon och Elanga inte haft kontakt mer och inte löst sina problem efter att Jon försökt ringa honom 7 gånger utan att få svar, rätt så divigt beteende av Elanga.

Douglas har tydligen underpresterat i Lech efter sin skada om man ska tro Fotbollskanalens artikel om honom. Tycker inte han borde vara given i en elva som han varit för Jon tidigare. Isåfall tycker jag att Nils Zätterström ska få chansen igen då detta bara är träningsmatcher. Starfelt-Hien känns annars som det just nu givna mittparet.

Eliasson petar inte någon av Isak, Gyökeres, Kulusevski, Bergvall, H.Larsson, Ayari, Karlström, Svanberg eller Cajuste på mittfältet och bör rimligen inte vara lika given i en elva i framtiden.

Dahl som gjort det väldigt bra i sina få matcher för Benfica är given i truppen och kan också han spela på ett svenskt mittfält då han hyllats för sin mångsidighet i klubblaget.

Väldigt tråkigt att Daniel Svensson åkte på en knäskada som tack store GUD visade sig (?) om man ska tro vissa rapporter, inte vara så allvarlig att operation behövs. Han lär vara borta till samlingen men komma tillbaka till träning efter det.

Jon har många alternativ han kan testa på samtliga positioner och det älskar jag verkligen med vårt nya landslag!

Svanberg som jag aldrig varit så förtjust i har höjt sig senaste tiden i Wolfsburg och är i bra form, han kanske kan bidra med stadga på ett mittfält för en gångs skull. Annars känns Karlström som den spelaren som kan göra det.

Håller med i stort sett allt du säger. Känns bra att det nu inte längre räcker med att vara bra för att komma med i landslaget, man ska även ha någon x-faktor som gör att man sticker ut ur mängden.

Synd att Daniel Svensson med stor sannolikhet missar samlingen, men tror starkt att hans tid kommer. Dock rätt bra täckning bland vänsterbackarna vilket vi inte hade för något år sen bara när vi kunde få behöva sätta någon medioker 30-plussare i elvan.

Någon mer som blir intressant att höra JDTs resonemang kring är Salétros som varit tokgiven i elvan under NL-kampanjen, men som har konkurrens av mer profilstarka namn på mittfältet.
Citera
2025-03-09, 02:13
  #43752
Medlem
Lundbondens avatar
På tal om överaskningar...Malcolm Jeng kanske får en chans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in