Citat:
Ursprungligen postat av
Kexchoklad2404
2 veckor kvar tills matchdags och på onsdag släpps truppen mot Luxemburg och Nordirland.
Någon jag tror kommer bli en överraskning i truppen är Benjamin Nygren som är i riktigt bra poängform och gjorde mål idag mot Vejle, Kulusevski kommer troligtvis behöva stå över denna samling och behöver en rak ersättare.
Så mycket som jag vill släppa Lindelöf så tror jag inte Jon kommer göra det i första taget med tanke på hur varmt Jon har talat om honom på olika presskonferenser. Lindelöf spelar inte mycket numera och har inte övertygat när han väl fått spela.
Jag har inte sett några av Nygrens matcher men han är i en bra ålder, vänsterfotad och ligger 5a i poängligan i danska ligan. Det är ganska bra. Han lär ta ett kliv uppåt i sommar till en bättre klubb däremot tror jag att han har ett maxtak som tyvärr inte räcker för en landslagsplats i långa loppet. Kan ha fel och jag hoppas jag har det.
Det ska bli intressant att se hur Jon resonerar kring Elanga, Douglas, Eliasson och Dahl. Som jag förstått det har Jon och Elanga inte haft kontakt mer och inte löst sina problem efter att Jon försökt ringa honom 7 gånger utan att få svar, rätt så divigt beteende av Elanga.
Douglas har tydligen underpresterat i Lech efter sin skada om man ska tro Fotbollskanalens artikel om honom. Tycker inte han borde vara given i en elva som han varit för Jon tidigare. Isåfall tycker jag att Nils Zätterström ska få chansen igen då detta bara är träningsmatcher. Starfelt-Hien känns annars som det just nu givna mittparet.
Eliasson petar inte någon av Isak, Gyökeres, Kulusevski, Bergvall, H.Larsson, Ayari, Karlström, Svanberg eller Cajuste på mittfältet och bör rimligen inte vara lika given i en elva i framtiden.
Dahl som gjort det väldigt bra i sina få matcher för Benfica är given i truppen och kan också han spela på ett svenskt mittfält då han hyllats för sin mångsidighet i klubblaget.
Väldigt tråkigt att Daniel Svensson åkte på en knäskada som tack store GUD visade sig (?) om man ska tro vissa rapporter, inte vara så allvarlig att operation behövs. Han lär vara borta till samlingen men komma tillbaka till träning efter det.
Jon har många alternativ han kan testa på samtliga positioner och det älskar jag verkligen med vårt nya landslag!
Svanberg som jag aldrig varit så förtjust i har höjt sig senaste tiden i Wolfsburg och är i bra form, han kanske kan bidra med stadga på ett mittfält för en gångs skull. Annars känns Karlström som den spelaren som kan göra det.