2025-09-05, 22:49
  #44341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouire
Hypotetiskt, men hade landslaget varit bättre om man hade två mittbackar värda miljard styck och ytterbackar för en halv miljard? Dvs tvärtom mot hur det är nu? Vad tror ni?
Såklart.

Förstår inte när den jävla hajpen kring Hien började, det snackas om en "toppback".. han är ju alltid en besvikelse.
Citera
2025-09-05, 22:53
  #44342
Moderator
vfs avatar
Jag vill inte se Olsen mer i landslaget, det räcker nu. För många misstag, tiden har sprungit ifrån honom.
Citera
2025-09-05, 22:54
  #44343
Medlem
Jeppe950s avatar
Pajasresultat idag. JDT gör inga byten när alla är trötta heller. Nu måste vi slå Schweiz två gånger om för att kvala in.
Citera
2025-09-05, 23:01
  #44344
Medlem
Det är tråkigt att inte Noel Törnqvist platsar i landslaget. Utkonkurrerad av Robin Olsen och Nordfeldt.
Citera
2025-09-05, 23:08
  #44345
Medlem
Landslaget - som sämst när det gäller som mest.
Citera
2025-09-05, 23:13
  #44346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe950
Pajasresultat idag. JDT gör inga byten när alla är trötta heller. Nu måste vi slå Schweiz två gånger om för att kvala in.

Om inte Schweiz gör någon missräkning så är det möjligt att vi måste gå rent med poäng resten av kvalet för att bli etta.

Att tappa poäng på detta sätt känns förjävligt på ren svenska.
Citera
2025-09-05, 23:34
  #44347
Medlem
ZlatanManias avatar
Kan egentligen inte klaga på insatsen men något så är det bittert som fan att vi inte vinner...

Olsens jävla dundertavla och klantigt försvarsspel i en annars faktiskt välspelad landskamp lämnar en jävligt bitter eftersmak..

Det positiva man kan ta med sig är ett bra spel och att vi lever men nu är det kniven mot strupen som gäller och Kosovo på måndag bara måste va tre poäng..

Satan att vi släppte in det där jävla målet på övertid.. Det kändes så jävla bra
Citera
2025-09-05, 23:35
  #44348
Medlem
Förstår mig inte på formationen. Alls.

Kör lågt 4-3-3 och Sverige är bra. Isak - Gyökeres - Elanga uppåt. Rakare, mer tydligt spel. Det är för spretigt nu. Två anfallare som ska kombinera och en ensam CAM trots att vi egentligen inte har en cam. Bättre att flytta ned en mittfältare centralt för att hjälpa backlinjen. Dessutom noll fördel av tre klassiska mittbackar. De fastnar i varandra och vet inte vem som ska stöta vem. Vi har inte kvaliten för det. Kör Hien och Gudmonsen mittlås, och sen två wingbacks. Tydligare. På så vis får vi en högre lägsta nivå, vilket är vad vi eftersöker.


Såhär.

Isak - Gyökeres - Elanga

Ayari - Karlström - Larsson

Svensson - Hien - Gudmundsen - (vem som helst)

Det kommer göra susen.
Citera
2025-09-05, 23:49
  #44349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kan egentligen inte klaga på insatsen men något så är det bittert som fan att vi inte vinner...

Olsens jävla dundertavla och klantigt försvarsspel i en annars faktiskt välspelad landskamp lämnar en jävligt bitter eftersmak..

Det positiva man kan ta med sig är ett bra spel och att vi lever men nu är det kniven mot strupen som gäller och Kosovo på måndag bara måste va tre poäng..

Satan att vi släppte in det där jävla målet på övertid.. Det kändes så jävla bra

Bara att hoppas att Slovenien och Schweiz kryssar på måndag, det skulle få saker att kännas bättre.

Inte säkert att vi har råd med något till poängtapp om vi nu vill ha den där direktplatsen, möjligtvis ett kryss borta mot Schweiz. Men såklart ska man vinna varje poäng som finns att spela för.

Egentligen ingen som gjorde bort sig förutom Olsen, Ekdal kommer väl närmst men även han hade sina bra stunder
__________________
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2025-09-06 kl. 00:06.
Citera
2025-09-05, 23:59
  #44350
Medlem
Vi behöver få tillbaka Isak, viktigt att vi vinner mot Kosovo och kan vi förhoppningsvis ha full startelva bortifrån Kulusevski nästa samling.

Isak är bra på att få backlinjer att känna sig obekväma vilket ger mer utrymme för Gyökeres och andra som vill framåt och då tror jag offensiven kommer flyta på bättre.

Ayari bästa spelare enligt mig, Elanga var också bra.
Citera
2025-09-06, 04:08
  #44351
Medlem
skogsburkans avatar
Hion och Ekdal sämst som man förutspådde.
Citera
2025-09-06, 04:13
  #44352
Medlem
skogsburkans avatar
Det är bara taskigt mot Olsen att spela honom. Varit på dekis sen 2021.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in