2025-02-03, 17:54
  #43729
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Tror ni en 442-diamant hade gjort Sverige gott? Jag vill få in Nanasi. Smith har bra fötter även förutom försvarsspel alla vet det.

Isak - Gyökeres
Kulusevski
Nanasi - Smith - Larsson
Gudmundsson - Starfelt - Hien - Holm
Johansson

Hur är det där 442? Ser mer ut som 4312.
Citera
2025-02-03, 17:56
  #43730
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hur är det där 442? Ser mer ut som 4312.
En diamant sörru vsg att läs https://learning.coachesvoice.com/cv/4-4-2-diamond-football-tactics-explained-klopp-potter-allegri/
Citera
2025-02-03, 17:59
  #43731
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
En diamant sörru vsg att läs https://learning.coachesvoice.com/cv/4-4-2-diamond-football-tactics-explained-klopp-potter-allegri/

Där ser man. Tack, där lärde jag mig något nytt!
Citera
2025-02-05, 21:55
  #43732
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Tror ni en 442-diamant hade gjort Sverige gott? Jag vill få in Nanasi. Smith har bra fötter även förutom försvarsspel alla vet det.

Isak - Gyökeres
Kulusevski
Nanasi - Smith - Larsson
Gudmundsson - Starfelt - Hien - Holm
Johansson

Är Kulusevski och Nanansi verkligen bättre än Bergvall?

Tar Dahl plats i Benfica ska han ha Gudmundsson plats.

Daniel Svensson, numera i Dortmund är förmodligen bättre än Smith.
Citera
2025-02-05, 22:47
  #43733
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Daniel Svensson, numera i Dortmund är förmodligen bättre än Smith.

Ingen är bättre än Smith Svensson är väl ytterback?
Citera
2025-02-06, 17:24
  #43734
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Nu är flytten officiell. Undra hur given Sema kommer bli truppen nu när han har flyttat till strandligan i Cypern och Augustinsson som inte riktigt passar i nuvarande spelsystem och nötit en del bänk och varit skadad.

På annat håll är Dahl nästan klar för ett lån till Benfica med köpoption, ingen dålig klubb det heller

Tror inte Sema och Augustinsson kommer vara lika givna framöver. De bör vara glada om de ens får en plats i truppen. Helt sjukt är det vad vi har alternativ på vänsterbacken nu.
Citera
2025-02-10, 01:11
  #43735
Medlem
CasualCapybaras avatar
Synd att Januari Turnen är nedlagd.
Citera
2025-02-16, 20:12
  #43736
Avslutad
Tror följande är den starkaste elvan just nu.
Isak - Gyökeres
Kulusevski
D. Svensson - Larsson - Bergvall - Elanga
Gudmundsson - Hien - Starfeldt
Johansson
Möjligen aningen prematurt att ta ut D. Svensson men han tycks klara nivåhöjningen bra i Dortmund. Ingen spektakulär spelare direkt men kommer att ge bra defensiv stabilitet på vänsterkanten. Elanga har vi med på högra sidan för att bryta mönstret lite.

Eventuellt Holm eller Bergvall till höger istället för Elanga och Ayari på innermittfältet. Eventuellt Lindelöf istället för Starfeldt.
Citera
2025-02-16, 22:10
  #43737
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Tror följande är den starkaste elvan just nu.
Isak - Gyökeres
Kulusevski
D. Svensson - Larsson - Bergvall - Elanga
Gudmundsson - Hien - Starfeldt
Johansson
Möjligen aningen prematurt att ta ut D. Svensson men han tycks klara nivåhöjningen bra i Dortmund. Ingen spektakulär spelare direkt men kommer att ge bra defensiv stabilitet på vänsterkanten. Elanga har vi med på högra sidan för att bryta mönstret lite.

Eventuellt Holm eller Bergvall till höger istället för Elanga och Ayari på innermittfältet. Eventuellt Lindelöf istället för Starfeldt.

Vare sig ni vill eller inte, men Yasin Ayari är given i en startelva så länge som JDT är förbundskapten. Han nöter på mittfältet vecka efter vecka i världens bästa liga, mot de bästa lagen. Han är fortfarande under utveckling men konkurrerar ändå ut både valpige Bergvall och gnällige Larsson.
Citera
2025-02-17, 12:45
  #43738
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Vare sig ni vill eller inte, men Yasin Ayari är given i en startelva så länge som JDT är förbundskapten. Han nöter på mittfältet vecka efter vecka i världens bästa liga, mot de bästa lagen. Han är fortfarande under utveckling men konkurrerar ändå ut både valpige Bergvall och gnällige Larsson.
Tror redan nu mer på Bergvall. Men framförallt i VM-kvalet då han kommer ha lite fler matcherfarenhet. Redan nu är han bäst i Tottenhams mittfält. Tänk då efter ~50 PL-matcher, vansinnig utveckling.
Citera
2025-02-17, 16:55
  #43739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Tror redan nu mer på Bergvall. Men framförallt i VM-kvalet då han kommer ha lite fler matcherfarenhet. Redan nu är han bäst i Tottenhams mittfält. Tänk då efter ~50 PL-matcher, vansinnig utveckling.

Försiktig med lovorden innan du får Trazkei efter dig!
Citera
2025-02-20, 14:31
  #43740
Medlem
Kalikamars avatar
Inte så att jag tror någon bryr sig vad jag tycker men mot Luxemburg tycker jag att Daniel Svensson, Emil Holm, Eric Smith och Hugo Larsson bör få chansen att starta.
Skulle också vilja att Gyökeres vilas då han har haft skadeproblem på sistonde.

Elanga Isak Kulusevski
Ayari Smith Larsson
Svensson Starfeldt Hien Holm

Alternativt dra ner Smith och och Kulusevski ett hack och in med Elanga centralt med Isak om vi ska spela wingbacks.
__________________
Senast redigerad av Kalikamar 2025-02-20 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in