2023-09-12, 23:57
  #40909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Förlorar man på detta sätt (speciellt på sin egna hemmaborg) när man har allt att vinna så har man ändå ingenting i EM att göra.

Precis!

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fattar inte riktigt att alla hyllar första halvleken.
Den var OK, men vi hade inte ett enda riktigt farligt avslut på mål innan Holm reducerade i slutet.

Bra sammanfattat och fotboll går ut på att göra mål..

Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Om vi inte hade startat med en dålig Hien som redan var skakig i matchen mot Estland, istället Starfelt där.

Hien var inblandad i alla tre baklängesmålen och hade en mardrömskväll, han har varit minst bra i laget vid båda dessa matcher, tyvärr..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-09-12 kl. 23:59.
Citera
2023-09-13, 00:00
  #40910
Medlem
goseigens avatar
Lika så bra att byta boss nu.
Citera
2023-09-13, 00:05
  #40911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Lika så bra att byta boss nu.

Kan också tycka det, då Janne ändå inte lär få förnyat kontrakt efter EM 2024..
Citera
2023-09-13, 00:21
  #40912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Kan också tycka det, då Janne ändå inte lär få förnyat kontrakt efter EM 2024..

Är det någon poäng med att sparka honom innan man har en ersättare?
Citera
2023-09-13, 00:32
  #40913
Medlem
Albin Ekdal kommer lägga av i landslaget efter detta kval, kan till och med vara så att kvällens match blir hans sista.

Hur som helst är det bara att tacka honom för sin tjänst under hans 12 år, trots skadorna har han haft en bra landslagskarriär som kunde blivit ännu bättre. Det var sällan han gjorde en dålig landskamp, men man märkte att hans kvalité har minskat till följd av ålder och/eller skador.

Blev visserligen inga mål för honom, men han har lagt ner bra jobb i mittfältet som var guldvärt i många matcher

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/ekdal-kan-ha-gjort-sin-sista-landskamp-kanns-ju-tomt-saklart/
__________________
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2023-09-13 kl. 00:35.
Citera
2023-09-13, 00:43
  #40914
Medlem
Vi har alltså en mittback som radar upp fina insatser i La Liga. Men han får tydligen inte plats i det här laget.
Citera
2023-09-13, 00:50
  #40915
Medlem
Vår uppställning mot England i VM kvartsfinalen 2018 var
Olsen
Krafth-Lindelöf-Granqvist-Augustinsson
Claesson-Seb Larsson-Ekdal-Forsberg
Berg-Toivonen

Och folk menar seriöst att det är kvaliteten på spelare som har gått ner istället för Jannes förmåga att anpassa taktiken?
Citera
2023-09-13, 00:58
  #40916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
Är det någon poäng med att sparka honom innan man har en ersättare?

Nej, dessutom lär han garanterat få fullfölja sitt kontrakt, vilket sträcker sig över EM 2024..
Citera
2023-09-13, 01:10
  #40917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
Vår uppställning mot England i VM kvartsfinalen 2018 var
Olsen
Krafth-Lindelöf-Granqvist-Augustinsson
Claesson-Seb Larsson-Ekdal-Forsberg
Berg-Toivonen

Och folk menar seriöst att det är kvaliteten på spelare som har gått ner istället för Jannes förmåga att anpassa taktiken?

Ja det är makalöst. Ett par år sedan fick man vara glad glad ifall en spelare var någon medelmåtta i ett holländsk eller ryskt lag. Nu spelar väl typ mer än halva truppen i lag som spås ligga på den övre halvan av dom top 5 bästa ligorna i Europa.

Folk klagar på Kulusevski, Isak, Forsberg osv. Ge dom en chans att bevisa sig i ett spelsystem och spelsätt som passar dom och inte är Allsvenskan al a 2007 typ. Fotbollen har ändrats, det krävs taktik och spelsystem som är mer nischade för spelarna.
Citera
2023-09-13, 02:09
  #40918
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja nu har jag kollat och sett resultatet.

Ekdal var Sveriges bästa spelare i första halvlek.
Citera
2023-09-13, 05:33
  #40919
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Eddie Howe en av få Engelska tränare som lyckats ta sig till toppen. Tror hans studiebesök hos Simeone och Atletico gjorde mycket till för att bredda hans fotbollstänk.
Skulle Howe vara intresserad av att ersätta Janne då? Ligger tydligen pyrt till I Newcastle men borde trots det kunna hitta ett bättre betalt jobb än i svenska landslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
Vår uppställning mot England i VM kvartsfinalen 2018 var
Olsen
Krafth-Lindelöf-Granqvist-Augustinsson
Claesson-Seb Larsson-Ekdal-Forsberg
Berg-Toivonen

Och folk menar seriöst att det är kvaliteten på spelare som har gått ner istället för Jannes förmåga att anpassa taktiken?
Jaha, men den matchen blev vi satta på plats av Alli och Maguire, så det är väl inget att fantisera om.
Citera
2023-09-13, 06:33
  #40920
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ekdal var Sveriges bästa spelare i första halvlek.
Jaha, det missade jag totalt. Det jag såg däremot var att han såg ut som att han spelat 90 minuter redan efter en kvart. Så han gjorde nog sitt bästa men vad hjälper det när han tar så slut så han inte borde ha kommit ut alls i andra. Fast som sagt bäst om han inte alls hade spelat.

Han är nog med mot Belgien ska ni alla få se så inte Janne riskerar få kvitto på att det var ett misstag att han var med igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in