2020-11-28, 18:35
Medlem
MrSkargards avatar
Drabbades Janne Andersson av något slags hjärnskada när han var sjuk? Det är naturligtvis uteslutet att Zlatan Ibrahimovic, som är mer narcissistisk och mer orörlig än någonsin tidigare, kommer att passa in i Anderssons lagbygge men mötet i Milano pekar tveklöst på att bajaren från Rosengård kommer att få en plats i EM-truppen om han vill ha en sådan. Detta visar att Janne Andersson är en man utan ryggrad som det är okej att pissa på utan konsekvenser. Det är trist eftersom jag såg fram emot EM efter ett helvetesår men jag får väl ha en strikt neutral inställning för det är helt uteslutet för mig att hålla på ett lag som innehåller narcissisten.
Citera
2020-11-28, 18:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror inte ett dugg på att Zlatan gör comeback i landslaget.

Janne sätter alltid kollektivet före individen och största problemet med Zlatan är att han tar alldeles för mycket plats, har inte han dagen lär vi göra en insats ala EM 2016 och kommande sommar lär bli miserabel rent fotbollsmässigt (förutsatt att Z nu mot alla odds lirar EM).

Skulle Zlatan acceptera en bänkplats? Inte en chans i världen och i synnerhet inte om Marcus Berg skulle gå före. Det skulle bara inte ske så om han tas ut lär han kräva att få starta varje match.

Janne har hyllat Berg för sin förmåga att hjälpa till i defensiven, något Zlatan inte lägger den minsta energi på. Skulle Janne tänka sig att ändra hela sin filosofi för att Zlatan ska kunna få möjligheten att glänsa en sista sommar? Skulle inte tro det.

På detta så har han mer eller mindre kallat Janne för inkompetent rasist vilket är helt jävla befängt.

F.ö fattar jag inte varför Z lägger så stor vikt vid att det är Janne som ska ringa honom och inte tvärtom..? Från Jannes perspektiv är det ganska enkelt, Zlatan har lagt av i landslaget och där är det punkt men om han kan tänkta sig annorlunda är det bara å ringa. Men från Zlatans perspektiv är det svårare å förstå. Är det sån stor stolthetsfråga eller vadå?

Håller du fortfarande fast vid detta nu när Janne Andersson och betahannen Håkan Sjöstrand har rest till Milano under en pandemi för att träffa bajaren?
Citera
2020-11-28, 18:42
Medlem
Halloween2s avatar
Ja det kan ju inte peka åt något annat håll än att Zlatan kommer tillbaka. Varför skulle annars Janne åka ner? Respekt och säga det på plats? ''Nej tyvärr zlatan''. Janne hade kunnat skratta bort det hemma i Sverige.
Citera
2020-11-28, 18:47
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Drabbades Janne Andersson av något slags hjärnskada när han var sjuk? Det är naturligtvis uteslutet att Zlatan Ibrahimovic, som är mer narcissistisk och mer orörlig än någonsin tidigare, kommer att passa in i Anderssons lagbygge men mötet i Milano pekar tveklöst på att bajaren från Rosengård kommer att få en plats i EM-truppen om han vill ha en sådan. Detta visar att Janne Andersson är en man utan ryggrad som det är okej att pissa på utan konsekvenser. Det är trist eftersom jag såg fram emot EM efter ett helvetesår men jag får väl ha en strikt neutral inställning för det är helt uteslutet för mig att hålla på ett lag som innehåller narcissisten.

Janne har garanterat fått svälja allt i denna soppan och varit tvungen vika sig, lägga sig platt och böja sig framåt på order från någon/några högre upp i hierakin. Allt för att få till en vapenvila, ett slut på pajkastningen och ett slut på alla negativa rubriker. Så oavsett vad vi med öl-hatt tycker och tänker så fanns det inget annat val för sänghopparen.

Känns som att sådant här bara tillåts ske i detta beta land. Skrämmande att en 39 årig clown har denna makt över vårat fucking fotbollsförbund.

Hävdar fortsatt att Zlatan inte kommer göra comeback. Han har vunnit nu, Janne retirerade.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-11-28 kl. 18:52.
Citera
2020-11-29, 02:58
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Janne har garanterat fått svälja allt i denna soppan och varit tvungen vika sig, lägga sig platt och böja sig framåt på order från någon/några högre upp i hierakin. Allt för att få till en vapenvila, ett slut på pajkastningen och ett slut på alla negativa rubriker. Så oavsett vad vi med öl-hatt tycker och tänker så fanns det inget annat val för sänghopparen.

Känns som att sådant här bara tillåts ske i detta beta land. Skrämmande att en 39 årig clown har denna makt över vårat fucking fotbollsförbund.

Hävdar fortsatt att Zlatan inte kommer göra comeback. Han har vunnit nu, Janne retirerade.
Självklart är det så. Zlatan ägnar sin lediga tid åt att spamma tweets om att Janne är inkompetent, Janne är rasist, etc. Dessa tweets får uppmärksamhet världen över och SvFF har inget att sätta emot. Ok... vad gör man då gör att stoppa världsstjärnans random gnäll-tweets rörande Andersson och dennes laguttagningar?

Första steget i en sådan kampanj är förmodligen att skicka ner Janne att träffa Zlatan och skaffa sig en relation med karln (är Zlatan en människa och inte en robot, är det absolut svårare att spamma omotiverade klagomål om personer han träffat och har en personlig relation till, än folk han bara sett på tv)
Citera
2020-11-29, 05:01
Medlem
Citat:

Ja vilken oerhört tragisk utveckling detta, man vill ju inte som du säger hålla på narcissisten men det betyder ju att kommer han tillbaka till landslaget då vill man ju att dom torskar.
Jag förstår inte varför man ska förstöra EM med att ta in detta svin igen.
Väldigt trist när man har biljetter till EM, förhoppningsvis så kommer narcissisten inte tillbaka det vore olyckligt på så många plan.
Helt obegripligt att Janne åker för att träffa en människa som pissat på både Janne och landslaget. Nej han borde bara låtsas att narcissisten inte existerar.
Citera
2020-11-29, 15:59
Avslutad
Usch kan redan se framför all äcklig reklam och medias låta uppmärksamhet på Zlatan när han återvänder till landslaget. Jag som hade hoppats att denna cirkus var slut en gång för alla. Fy fan
Citera
2020-11-29, 18:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Håller du fortfarande fast vid detta nu när Janne Andersson och betahannen Håkan Sjöstrand har rest till Milano under en pandemi för att träffa bajaren?
Inte riktigt lika mycket. Tror dock inte att Janne viker sig och går med på det som Zlatan antagligen förväntar sig vid en comeback, som att hjälpa till i defensiven och kunna ta en bänkplats. Egot är nog för stort men något jag inte ser framemot är medias kommande kampanjande som vi lär se framtill EM-truppen tas ut. Det kommer bli oerhört tröttsamt.
Citera
2020-11-30, 00:24
Medlem
Nadishodans avatar
Tycker det här intressant ur många perspektiv: fotbollsmässigt, gruppsykologiskt, medialt, ja allt. Janne är en gammaldags ledare med integritet, och med det menar jag hederlig. När han säger att då är då och nu är nu, tror jag verkligen att zen hos honom oftast befinner sig där zen ska befinna sig: i livets medelpunkt.
Min uppfattning är att han är ytterst rationell. Tjänar Sverige på att ha med Zlatan kommer Zlatan med. Sedan är det hans jobb hur laget ska hantera att ett antal löpmil försvinner, att laget kommer att bli mer framtåtlutat samtidigt som defensiven är skörare än på Jonas Olssons och Antonssons tid. Har aldrig varit för att Zlatan ska återvända, men efter de senaste örfilarna mot Portugal och Frankrike måste man inse att om sockerbagaren knackar på dörren måste man ta in tårtan - även om det är jävligt mycket socker i den och att man riskerar att bli fet som Anna Book. Men i det här fallet ska det bara vara så länge det är gott, innan fettcellerna har vidgat ut sig. Eller med Zlatans ord: när apelsinen är urvriden får den bytas ut.
Citera
2020-11-30, 04:37
Medlem
Kungen ska med inget snack om saken.
Vi har ett starkare lag med bättre spelare nu än när Zlatan sluta och enda som egentligen saknas i nuvaranda elva är en anfallare som vet hur man gör mål. Finns många skickliga spelare som kan spela fram han som inte fanns förr och sedan har han bokstavligt talat dominerat i Milan och nu snackar vi inte bara alla målen han gjort.
Skulle vi ha Berg på topp i EM så ryker vi i gruppen om vi inte har röta.
Zlatan kommer ju bara spela EM om han följer med men fan så kul det blir och vilket avslut på en legendarisk karriär.
Citera
2020-11-30, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inte riktigt lika mycket. Tror dock inte att Janne viker sig och går med på det som Zlatan antagligen förväntar sig vid en comeback, som att hjälpa till i defensiven och kunna ta en bänkplats. Egot är nog för stort men något jag inte ser framemot är medias kommande kampanjande som vi lär se framtill EM-truppen tas ut. Det kommer bli oerhört tröttsamt.
Bänkplats? du kan väl inte på allvar mena att han skulle få nöta bänken?
Sveriges bästa anfallare genom tiderna som gjort otroligt mycket för landslaget och landet, samt fortfarande 39 år gammal lirar på topp nivå, tagit Milan från botten till toppen, leder Serie A, leder skytteligan, vunnit mot alla topplag i Italien, torskat 1 match på hela året sen han kom dit och dominerar som om det vore för 10 år sedan. Att han skulle bli bänkad bakom någon som helst anfallare i landslaget finns inte på kartan.

Visst fortsätt skiten med att Zlatan är babbe och arrogant men kör vi med Marcus Berg och co i EM så blir det förmodligen uttåg direkt och ingen som helst chans på att gå långt.
Senast redigerad av EldoradoBakpulver 2020-11-30 kl. 05:15.
Citera
2020-11-30, 06:47
Medlem
Nadishodans avatar
Frågan är vem som ska spela bredvid: Berg, Isak, Claesson, Dejan, Quison?
Förmodligen inte isak, då har vi två slöhäckar som drar benen efter sig och förväntar sig att bli serverade på silverfat.
Berg och Zlatan har inte funkat, även om vi skulle få tunga anfallstorn. Min take är Zlatan och Dejan. Quison och Claesson på varsin kan, Ekdal och Foppa på mitten.
Huvudvärkstabletten på nedre delen är dock ett problem. Danielsson och Lindlöf kan funka. Men både ytterbackarna får tas från Ytter-Hogdahl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in