2020-11-25, 12:37
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Om detta är korrekt återgivet blir jag väldigt besviken på Janne Andersson. Jag trodde att han skulle hålla fast vid sin tidigare hållning att Zlatan slutade i landslaget för flera år sen och om han vill göra comeback så är det upp till honom att ta kontakt. Att ens öppna dörren på glänt på detta viset är bara dumt, för nu kommer media att tjata om detta i tid och otid.

Dessutom tror jag inte för ett ögonblick att Zlatan är intresserad av en comeback, för då hade han knappast uttalat sig som han gjort om landslaget och förbundskaptenen. Han vill bara att Janne ska komma krypande så att han kan förnedra honom med ett nej, och så får han medias fulla uppmärksamhet därtill, precis som han vill ha det.

SVT Text:

Det här är väl Zlatans sätt att "ta kontakt". Man tycka vad man vill om sättet han gör det på, hade varit större av honom att ta direktkontakt med Janne. Men det är väl ganska uppenbart att Zlatan verkligen inte är en stor människa.
Citera
2020-11-25, 13:15
Medlem
Forever Winters avatar
Alla (normalfungerande) fattar att det är ett sätt för Zlatan att jävlas med Janne. Har Janne någon som helst stolthet så befattar han sig inte med Zlatan efter allt som han sagt om Janne.

Hade jag varit Janne hade jag tagit ut Zlatan i truppen och bänkat honom i samtliga matcher.
Citera
2020-11-25, 13:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Alla (normalfungerande) fattar att det är ett sätt för Zlatan att jävlas med Janne. Har Janne någon som helst stolthet så befattar han sig inte med Zlatan efter allt som han sagt om Janne.

Hade jag varit Janne hade jag tagit ut Zlatan i truppen och bänkat honom i samtliga matcher.

Det hade varit ännu bättre om han satt honom på läktaren.
Citera
2020-11-25, 13:45
Medlem
Olsen
Tinnerholm
Lindelöf
Danielson
Augustinsson
Kulusevski
Larsson
Ekdal
Forsberg
Isak
Slatan

Där är en elva som kan gå till semifinal i EM men Tinnerholm kommer inte bli uppkallad och Slatan vettefan om det är seriöst.
Om inte Slatan kommer borde Berg och Kulusevski spela på topp vilket ger plats för Claesson på högerkanten.
Senast redigerad av vit-makt 2020-11-25 kl. 13:48.
Citera
2020-11-25, 14:00
Medlem
Mich13s avatar
Zlatan garvar bara åt all uppmärksamhet naturligtvis. Det är den han vill åt främst. Tror säkert han kan tänka sig vara med i landslaget igen, men på sitt eget sätt, där han är bossen och Janne är hans hund, likt Hamrén var.

Skulle tappa mycket av respekten för Janne om han viker sig för Zlatan nu efter faktiskt flera fula påhopp av honom. Om Zlatan håller ut handen och säger att han ber om ursäkt och att han vill vara med i Jannes lag och inte Zlatans lag, så förstår jag att han tar ut honom.

Säga vad man vill om Zlatan, han är en gudabenånad fotbollsspelare. Det är otroligt vad han fortfarande gör i Italien.

Men jag vill fortfarande inte ha honom med om allt ska vara på hans villkor. Zlatan var med i landslaget i 15 år och de enda landslagsframgångarna kommer ju både före och efter hans tid där. Det finns en anledning till det.

Zlatan spelar det hela ganska smart måste man säga. Det känns som att svenska folket stått på Jannes sida, men som Zlatan spelar i Italien och efter att ha sagt att han saknar landslaget, om Janne inte tar ut honom, skulle nog många kritisera Janne.
Citera
2020-11-25, 16:38
Medlem
MrSkargards avatar
Om Janne Andersson är villig att kasta bort flera års arbete och ignorera flera grova personangrepp genom att ta ut en snart 40 år gammal skitstövel med en narcissistisk personlighetsstörning till EM så finns det ingen anledning att hoppas på någon svensk succé nästa sommar.
Visst, skitstöveln har varit bra i den nedgångna pensionärsligan Serie A (Luca Toni vann skytteligan där som 38-åring för några få år sedan) den här säsongen men det ska inte innebära att han ska kunna få återvända till landslaget efter hans oerhört bittra och destruktiva beteende mot förbundskaptenen.
En stor del av det jag uppskattar med Janne Anderssons landslag kommer att utrotas om narcissisten tas ut.
Senast redigerad av MrSkargard 2020-11-25 kl. 16:48.
Citera
2020-11-25, 18:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om Janne Andersson är villig att kasta bort flera års arbete och ignorera flera grova personangrepp genom att ta ut en snart 40 år gammal skitstövel med en narcissistisk personlighetsstörning till EM så finns det ingen anledning att hoppas på någon svensk succé nästa sommar.
Visst, skitstöveln har varit bra i den nedgångna pensionärsligan Serie A (Luca Toni vann skytteligan där som 38-åring för några få år sedan) den här säsongen men det ska inte innebära att han ska kunna få återvända till landslaget efter hans oerhört bittra och destruktiva beteende mot förbundskaptenen.
En stor del av det jag uppskattar med Janne Anderssons landslag kommer att utrotas om narcissisten tas ut.
Tror inte ett dugg på att Zlatan gör comeback i landslaget.

Janne sätter alltid kollektivet före individen och största problemet med Zlatan är att han tar alldeles för mycket plats, har inte han dagen lär vi göra en insats ala EM 2016 och kommande sommar lär bli miserabel rent fotbollsmässigt (förutsatt att Z nu mot alla odds lirar EM).

Skulle Zlatan acceptera en bänkplats? Inte en chans i världen och i synnerhet inte om Marcus Berg skulle gå före. Det skulle bara inte ske så om han tas ut lär han kräva att få starta varje match.

Janne har hyllat Berg för sin förmåga att hjälpa till i defensiven, något Zlatan inte lägger den minsta energi på. Skulle Janne tänka sig att ändra hela sin filosofi för att Zlatan ska kunna få möjligheten att glänsa en sista sommar? Skulle inte tro det.

På detta så har han mer eller mindre kallat Janne för inkompetent rasist vilket är helt jävla befängt.

F.ö fattar jag inte varför Z lägger så stor vikt vid att det är Janne som ska ringa honom och inte tvärtom..? Från Jannes perspektiv är det ganska enkelt, Zlatan har lagt av i landslaget och där är det punkt men om han kan tänkta sig annorlunda är det bara å ringa. Men från Zlatans perspektiv är det svårare å förstå. Är det sån stor stolthetsfråga eller vadå?
Citera
2020-11-25, 19:29
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Borde inte komma som någon nyhet att Janne är prestigelös. Han skiter fullständigt i vad folk kvackar om i sociala medier, inte minst då ur ett yrkesmässigt perspektiv. Anser han att Zlatan i landslaget skulle göra mer nytta än skada så kommer han kontakta honom.

Tror dock mest att Zlatan är ute efter att stryka sitt ego. Fatta boosten hans ego får av att få Janne att höra av sig till honom bara för att sedan säga "Njäää, jag har slutat i landslaget". I och med att vi redan är klara för EM så är det väl dock inte helt uteslutet att han vill avsluta karriären med ett mästerskap.
Citera
2020-11-26, 09:37
Medlem
TrolleriKontos avatar
Vilken lismande liten orm Håkan Sjöstrand är alltså.

https://i.imgur.com/8OuWu08.jpg

Tycker ändå Janne hanterar icke-kompispassningen i knähöjd från pajazen rätt okej. Han kyler ner och konstaterade helt sonika att det är länge till nästa samling, men att de efter pajazens patetiska uttalande säkert kan stämma av på nåt sätt innan dess, och således få ett avslut på farsen i god tid, så att det inte stör laget innan EM. Media lugnar ner sig i sitt hjärndöda hetsande, och det är ju inte ens säkert att pajazen spelar framåt våren. Det senaste som hände var ju att gubben drog låret när han helt ohotad skulle slå ett inlägg.

För övrigt stöp ju den där comebackstoryn rejält för pajazens del, i och med att Maradona, en riktig fotbollsgud, tyvärr lämnade in, och således dominerar alla nyhetssändningar, och hamnar överst på alla sajter.
Citera
2020-11-26, 19:41
Medlem
twoeggss avatar
Svenska landslaget kan väl knappast bli sämre än det är nu, så ptja varför inte Zlatan.. Inte för att jag tror han kommer göra några underverk, men han underhåller ju iaf på ett eller annat sätt och skapar lite puls kring laget.
Citera
2020-11-26, 19:44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Svenska landslaget kan väl knappast bli sämre än det är nu, så ptja varför inte Zlatan.. Inte för att jag tror han kommer göra några underverk, men han underhåller ju iaf på ett eller annat sätt och skapar lite puls kring laget.

Du har redan glömt hur det såg ut under Hamréns tid eller, när vi knappt ens gick till mästerskap (och när vi gjorde det så blev vi sist i gruppen)? Det kan alltid bli värre...
Citera
2020-11-26, 19:52
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Du har redan glömt hur det såg ut under Hamréns tid eller, när vi knappt ens gick till mästerskap (och när vi gjorde det så blev vi sist i gruppen)? Det kan alltid bli värre...

Med tanke på hur det såg ut i nations league lär vi inte vinna en enda match i EM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in