Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Visst det är lite tidigt att dra några växlar efter bara en enda allsvensk start. Men Wålemark bör ju vara högaktuell för landslaget inom en snar framtid om han håller samma klass som igår.
Traditionen inom svenska landslag har ju varit att låta unga talanger få chansen först när de är typ 21-22, vi förlitar oss tungt på rutin och mognad men sedan Isak och Kulusevskis intåg har detta kanske ändrats. Hur hög nivå håller Wålemark egentligen? Visst han dominerade en allsvensk match igår som 18-åring men var det en fin stund han hade eller något som kommer bli regel snarare än undantag, det är sånt man frågar sig. Vad är hans styrkor, hans spelstil? Vore ju riktigt kul om han lyckas slå igenom stort och typ Real Madrid köper han
Vi har en annan stor mittfältstalang i Ryan Johansson som jag tror inom något år kommer flyttas upp till Sevillas a-lag. Spelar otroligt moget av det jag sett, snabb, teknisk, passningssäker och explosiv. En Iniesta typ. Fruktar att han kommer välja Irland om han får chansen, nu har han ju "officiellt" valt Sverige men det kan snabbt ändras om Fifa tillåter spel i Irland som de av någon anledning inte gjort innan. Jag hoppas Janne har ögonen på honom och upprätthåller en kontakt, bara för att han ska veta att han är sedd och intressant. Hittills har irländarna visat ett väldigt stort intresse för honom, rädd att Ryan kanske känner sig mer önskad av Irland än av oss och sen ändrar sig. Vore ett stort tapp tror jag.