2020-07-13, 14:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Spelar du dum med flit? Granqvist hade många år i landslaget bakom sig och hade spelat på en betydligt högre nivå än HIF innan han gick dit. För övrigt var den allmänna uppfattningen att han blev sämre av att spela i Superettan och fick svårare med tempot i landslaget. Säger du emot? Nu handlade ju inte diskussionen heller om andradivisionsspelare generellt utan om huruvida det är lämpligt att ha en sådan som lagkapten.

Då kan alltså andradivisionsspelare ha den auktoriteten som krävs för att leda ett landslag? Det låter inte så på dig.

Citat:
Du har rätt i princip så klart. Men jag är tveksam till att en andradivisionslirare har den auktoritet som behövs för att leda ett landslag, och även om ingen skulle säga det rakt ut tror jag att det skulle infinna sig en osäkerhet kring detta, mer eller mindre omedvetet.

Personligen tror jag inte det är några som helst problem.
Citera
2020-07-13, 17:57
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Är ganska orolig för landslaget med Granqvist
Helsingborg klagas det på honom hela tiden bara gå in på deras svenska fans forum och skriva Granen i filter för att få se hur folk upprörs över hans leverne.

Han spottar inte i glaset.
Säg ha avstått Coca Cola under vintern som sitt mål att ändra diet och fysisk. Detta från en snart från en 35 årig spelare som totalt verkar ha ignorerat hur hårt andra 35+ spelare som Zlatan osv tränar för att förlänga karriären.

Nu senast var det bilder på där han öla den egna restaurangen med sin respektive inklusive två andra par. Anders Taco Svensson och någon medelålders kärring som är känd på Västkustens Swingersscen.
JAg har inget emot att Andreas Granqvist njuter av livets goda och lite Taco. men gör då beslutet lätt för Janne och alla andra och avsäg dig själv framtida deltagande i Landslaget....

Håller med om det du skriver, jag tycker man ska spela in Jansson eller någon annan bredvid Lindelöf nu i höst om det ser ut så här. Man ska sluta när man är på topp, all respekt till Granqvist och hans insatser i landslagströjan men 2018 var nog hans peak.
Citera
2020-07-13, 19:12
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Finns det något som styrker detta påstående?

Säger inte att du nödvändigtvis har fl men vad folk skvallrar om, spekulerar om på ett nätforum skulle inte jag ta alltför seriöst.

Åtminstone inte om man har vittnesuppgifter som bekräftar påståendena. Dessutom fick ju Granen sitt andra barn ganska nyligen. Har mycket svårt att tro att han spelar Blackjack varje helg med en relativt nyfödd dotter.

Finns Instagram stories
som folk i området screenshotat bland annat från Granens fru/sambo du vet sådana du lägger upp live som kommer upp på småtimmarna nu senast i swinger förspelet. Är man duktig på att gräva så går man ju in på de andra taggade personernas Insta och ser att de lägger upp ännu senare och stökigare klipp på sig själva och Granen.
Citera
2020-07-13, 19:16
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ekdal, Lindelöf, Forsberg eller Jansson. Jansson är ju kapten i sitt Brentford och gör det kanon. Vart kapten tidigare med. Så tar han över från Granqvist så hade han vart perfekt.

Pratar inte Pontus för Grötigt?
Tror inte alla förstår vad han säger på plan....
Ska han prata Engelska som i Brentford.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Min gissning är att Janne lär välja Ekdal eller Olsen som kapten om Granqvist väljer att sluta. Jag hoppas på det förstnämnda, med Pontus Jansson som vice. Ekdal känns som en given kapten av de alternativ vi har idag.

Emil Forsberg och Robin Olsen är inte kaptensmaterial.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ekdal tycker jag känns rätt given. Hans ständiga skadeproblem är dock ett aber, vilket troligen inte blir bättre med åren. Pontus Jansson kanske behöver spela in sig i laget mer?

Håller med om Forsberg och Olsen. Så långt ifrån kaptensmaterial det bara går. Hade troligare bara blivit sämre av det.

Tror att Cetinkaya lär trycka hårt att någon i hans stall ska bli kapten tyvärr.
Olsen är väl också grötig i käften...
Citera
2020-07-13, 19:34
Medlem
Citat:
Finns Instagram stories
som folk i området screenshotat bland annat från Granens fru/sambo du vet sådana du lägger upp live som kommer upp på småtimmarna nu senast i swinger förspelet. Är man duktig på att gräva så går man ju in på de andra taggade personernas Insta och ser att de lägger upp ännu senare och stökigare klipp på sig själva och Granen.
Oki. Ja det kan ju förklara varför Granen är så kass numera. Men han börjar ändå bli till åren så det är nog en kombination.
Citera
2020-07-16, 18:41
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
[Granqvist sägs] ha avstått Coca Cola under vintern som sitt mål att ändra diet och fysisk. Detta från en snart från en 35 årig spelare som totalt verkar ha ignorerat hur hårt andra 35+ spelare som Zlatan osv tränar för att förlänga karriären.
Nu älskar jag Andreas Granqvist men jag höll bokstavligen på att trilla av stolen när jag läste det för ett par månader sedan. Han har varit fotbollsproffs i cirka 15 år på högsta klubb- och landslagsnivå och först vid 35 års ålder inser han att han kanske borde dra ned på Coca-Colan? Sanslöst.

För övrigt verkar det som om både Viktor Claesson och Jakob Johansson hade missat EM denna sommar med råge med tanke på att ingen av dem är tillbaka i spel ännu.
Citera
2020-07-16, 18:48
Medlem
Så Granqvist väljer alltså 35 år gammal när karriären är på dekis att dra ner på Cola Cola och ändrar diet, livsstil osv. Visst är det väl bra att han tar tag i sitt liv men hade han gjort detta för typ 5 år sedan hade han kanske hållit ännu bättre klass än vad han nu gör.
Citera
2020-07-16, 21:14
Medlem
Jag vet att det har diskuteras kring en dålig återväxt av defensiva mittfältare i landslaget men jag tror att Gustav Berggren i Häcken kan möjligtvis vara ett framtidsnamn till landslaget, han har visat att han håller allsvensk klass och är blott 22 (snart 23) år gammal. Underskattad spelare i mitt tycke.

Sen har August Erlingmark en inställning på planen som jag är en sucker för, han är förvisso lite ojämn ännu men kommer bli stabilare med tiden.
Citera
2020-07-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nu älskar jag Andreas Granqvist men jag höll bokstavligen på att trilla av stolen när jag läste det för ett par månader sedan. Han har varit fotbollsproffs i cirka 15 år på högsta klubb- och landslagsnivå och först vid 35 års ålder inser han att han kanske borde dra ned på Coca-Colan? Sanslöst.

För övrigt verkar det som om både Viktor Claesson och Jakob Johansson hade missat EM denna sommar med råge med tanke på att ingen av dem är tillbaka i spel ännu.
Haha undra hur vanlig såpass kass inställning är hos svenska spelare.

Har sett hur Lindelöf köper hem stockar av snus, helvetes massa marabou choklad och coca cola, i tjejens vloggar.

Det är inte direkt som Augustinsson som sägs vara helt manisk med sin diet och träning. Har för mig att jag läst någonstans att Isak & Kulusevski båda ska vara rätt bra med sånt med men vågar inte säga var jag läst det då jag inte minns exakt.
Citera
2020-07-16, 22:03
Medlem
Pressbyragubbens avatar
Citat:

Har sett hur Lindelöf köper hem stockar av snus, helvetes massa marabou choklad och coca cola, i tjejens vloggar.

Det är inte direkt som Augustinsson som sägs vara helt manisk med sin diet och träning. Har för mig att jag läst någonstans att Isak & Kulusevski båda ska vara rätt bra med sånt med men vågar inte säga var jag läst det då jag inte minns exakt.
Kan nog stämma. Har inte fått intrycket att VNL är en intellektuell gigant precis.
Citera
2020-07-16, 22:07
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:

Viss skillnad mot unge islänningen Bergmann Johannesson i Norrköping som i reportaget inför kvällens match framstod som betydligt mer mogen än dessa herrar, trots sina blott 17 år. Redan som tolvåring hade han tydligen läxat upp sina lagkamrater som åt skräpmat i skolan trots att de skulle spela match i helgen Härligt att se hans seriositet och inställning. "Klaga inte, träna i stället", var visst ett av ledorden.

Lindelöf gör ju faktiskt inte bara sig själv en otjänst, han framstår även som ett dåligt föredöme. Som fotbollsproffs och landslagsman borde han inse att många unga ser upp till honom, och att han stoltserar med snus, godis och läsk känns ju sisådär. Men han verkar inte vara världens smartaste, tyvärr. Då hade han nog inte lagt sig till med Rinkebybrytning heller.
Citera
2020-07-16, 22:46
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Viss skillnad mot unge islänningen Bergmann Johannesson i Norrköping som i reportaget inför kvällens match framstod som betydligt mer mogen än dessa herrar, trots sina blott 17 år. Redan som tolvåring hade han tydligen läxat upp sina lagkamrater som åt skräpmat i skolan trots att de skulle spela match i helgen Härligt att se hans seriositet och inställning. "Klaga inte, träna i stället", var visst ett av ledorden.

Lindelöf gör ju faktiskt inte bara sig själv en otjänst, han framstår även som ett dåligt föredöme. Som fotbollsproffs och landslagsman borde han inse att många unga ser upp till honom, och att han stoltserar med snus, godis och läsk känns ju sisådär. Men han verkar inte vara världens smartaste, tyvärr. Då hade han nog inte lagt sig till med Rinkebybrytning heller.
Varför ska Vigge bry sig om att han är en förebild?
Är folk så idiotiska att de äter skräpmat ”bara” för att Vigge som är fotbollsproffs gör det så är de ju dum i huvudet.
Sedan håller jag med att Vigge verkar vara lite efter.

Av erfarenhet av att träna allt från början unga tonåringar till vuxna så har jag inte hört någon direkt ta efter/reflektera hur något fotbollsproffs väljer att leva sitt liv, ja förutom att några tycker Zlatan är asball med sina idiotiska kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in