Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Haha undra hur vanlig såpass kass inställning är hos svenska spelare.
Har sett hur Lindelöf köper hem stockar av snus, helvetes massa marabou choklad och coca cola, i tjejens vloggar.
Det är inte direkt som Augustinsson som sägs vara helt manisk med sin diet och träning. Har för mig att jag läst någonstans att Isak & Kulusevski båda ska vara rätt bra med sånt med men vågar inte säga var jag läst det då jag inte minns exakt.
Viss skillnad mot unge islänningen Bergmann Johannesson i Norrköping som i reportaget inför kvällens match framstod som betydligt mer mogen än dessa herrar, trots sina blott 17 år. Redan som tolvåring hade han tydligen läxat upp sina lagkamrater som åt skräpmat i skolan trots att de skulle spela match i helgen

Härligt att se hans seriositet och inställning. "Klaga inte, träna i stället", var visst ett av ledorden.
Lindelöf gör ju faktiskt inte bara sig själv en otjänst, han framstår även som ett dåligt föredöme. Som fotbollsproffs och landslagsman borde han inse att många unga ser upp till honom, och att han stoltserar med snus, godis och läsk känns ju sisådär. Men han verkar inte vara världens smartaste, tyvärr. Då hade han nog inte lagt sig till med Rinkebybrytning heller.