2020-03-03, 22:39
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja jag har inget emot detta alls av anledningen under

Jag tror inte han bryr sig så mycket om poäng eller vinna denna gång i NL. Vilket jag håller med om.

Perspektivet man bör ha som Svensk nu när man är i A serien i Nations League är att man inte har så stor risk att vinna och därmed bör fokusera på vad NL är. NL är en EXTRA chans att kvala till mästerskap, annars är det ersättningen för "träningsmatcher" som vi hade förr. Vi har mer eller mindre säkrat 3 galanta motståndare till träningsmatcher att lära från och testa mot. Grymt lärorikt.

Så får man ta de riktiga VM Kvalet som den enda chansen bara.

sätter inte nations league seedningen till EM-Kvalet?
Citera
2020-03-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
sätter inte nations league seedningen till EM-Kvalet?

Oj så är det såklart. Lite slarv av mig där. Oavsett så kvarstår min poäng :d
Citera
2020-03-03, 23:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja jag har inget emot detta alls av anledningen under

Jag tror inte han bryr sig så mycket om poäng eller vinna denna gång i NL. Vilket jag håller med om.

Perspektivet man bör ha som Svensk nu när man är i A serien i Nations League är att man inte har så stor risk att vinna och därmed bör fokusera på vad NL är. NL är en EXTRA chans att kvala till mästerskap, annars är det ersättningen för "träningsmatcher" som vi hade förr. Vi har mer eller mindre säkrat 3 galanta motståndare till träningsmatcher att lära från och testa mot. Grymt lärorikt.

Så får man ta de riktiga VM Kvalet som den enda chansen bara.

Precis så. Bra sammanfattat Kanon inte minst för våra unga talanger att få chansen att mäta sig med de bästa på landslagsnivå och förhoppningsvis växa både som fotbollsspelare och landslagsmän.
Citera
2020-03-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Precis så. Bra sammanfattat Kanon inte minst för våra unga talanger att få chansen att mäta sig med de bästa på landslagsnivå och förhoppningsvis växa både som fotbollsspelare och landslagsmän.

Precis. Samtidigt så förväntas vissa namn att lägga av efter EM och några nya namn i start11an kommer dyka upp. Då är det ganska perfekt att få testa sig mot riktiga nationer tidigt och utveckla därifrån
Citera
2020-03-04, 10:42
Medlem
Startelvan i Nations League under hösten?

Olsen
Krafth, Lindelöf, Jansson, Augustinsson
Kulusevski, Ekdal (K), Olsson, Forsberg
Isak, Quaison
Citera
2020-03-04, 11:56
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Startelvan i Nations League under hösten?

Olsen
Krafth, Lindelöf, Jansson, Augustinsson
Kulusevski, Ekdal (K), Olsson, Forsberg
Isak, Quaison
Frågan är hur het Krafth är i landslaget i höst. I Newcastles senaste 20 Premier League-matcher har Krafth bara fått speltid i sammanlagt 135 minuter. Det är väl inte omöjligt att Mikael Lustig fortsätter till hösten. Dock är väl risken stor att han slutar precis som övriga spelare födda 1985-1986.

Skulle Janne Andersson verkligen se Kulusevski som en 4-4-2-ytter? Janne kanske snarare skulle spela honom som anfallare. Sen tror jag inte heller att Quaison och Isak kommer att spela ihop. Deras spelstilar passar inte ihop. Det blir snarare Sebastian Andersson och Robin Quaison från start längst fram och sedan Kulusevski och Isak som inhoppare. Glöm inte heller Viktor Claesson som säkerligen tar tillbaka sin startplats till höger på mittfältet när han återhämtat sig från sin knäskada.
Citera
2020-03-04, 14:12
Medlem
Ännu en träningsmatch bekräftad och ännu ett nordiskt derby i Juni mot Danmark, 7 Juni!
Citera
2020-03-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Frågan är hur het Krafth är i landslaget i höst. I Newcastles senaste 20 Premier League-matcher har Krafth bara fått speltid i sammanlagt 135 minuter. Det är väl inte omöjligt att Mikael Lustig fortsätter till hösten. Dock är väl risken stor att han slutar precis som övriga spelare födda 1985-1986.

Skulle Janne Andersson verkligen se Kulusevski som en 4-4-2-ytter? Janne kanske snarare skulle spela honom som anfallare. Sen tror jag inte heller att Quaison och Isak kommer att spela ihop. Deras spelstilar passar inte ihop. Det blir snarare Sebastian Andersson och Robin Quaison från start längst fram och sedan Kulusevski och Isak som inhoppare. Glöm inte heller Viktor Claesson som säkerligen tar tillbaka sin startplats till höger på mittfältet när han återhämtat sig från sin knäskada.

Han ser Kulusevski i rollen Claesson hade, för tillfället. En flexibel attackerande spelare som också har en hög arbetstakt och sliter defensivt. Rätt fri offensivt vad gäller ytor.

Ska bli intressant att se vad som sker efter EM faktiskt.
Citera
2020-03-05, 14:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Dino Islamovic bytar nation. Tack för de!

https://www.adressa.no/100Sport/fotball/Rosenborg-spiller-bytter-landslag--velger-bort-Sverige-etter-debuten-i-januar-288204b.html
Citera
2020-03-05, 15:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

https://www.adressa.no/100Sport/fotball/Rosenborg-spiller-bytter-landslag--velger-bort-Sverige-etter-debuten-i-januar-288204b.html

Hoppas att han säger upp medborgarskapet på samma gång.
Citera
2020-03-05, 15:15
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Hoppas att han säger upp medborgarskapet på samma gång.

Varför så hårda omdömen? Har han gjort bort sig innan det här valet eller så? Jag har kass koll på honom får jag erkänna..
Citera
2020-03-05, 18:11
Medlem
Finns det en rimlig chans att Islamovic under överskådlig framtid blivit aktuell för det riktiga a-landslaget? Jag har personligen lite svårt att se det. Men visst, saker och ting kan ändras fort ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in