2008-02-07, 16:13
Bannlyst
För det första var det en träningslandskamp, för det andra så var det massa nya spelare med. Så om dom ordinarie inte orkar kämpa lite extra kommer det inte hända något extra, igår var bara ett svar på att dom nya fungerar i den modellen som redan finns. Ingen trodde väl att det skulle bli en färgsprakande landskamp med 5 6 mål...

Eller?
Citera
2008-02-07, 16:18
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
För det första var det en träningslandskamp, för det andra så var det massa nya spelare med. Så om dom ordinarie inte orkar kämpa lite extra kommer det inte hända något extra, igår var bara ett svar på att dom nya fungerar i den modellen som redan finns. Ingen trodde väl att det skulle bli en färgsprakande landskamp med 5 6 mål...

Eller?

Vilket är dåligt av dom Svenska stjärnorna. Samtidigt som vi testar lite spelare och spelar 0-0 i årets tråkigaste match spelar Spanien en stenhård match mot Frankrike med fullt manskap och vinner med 1-0. Grekland spelar rätt dåligt men vinner ändå mot Finland med 2-1. Det är ändå ett EM snart, dags att börja fokusera lite.
Citera
2008-02-07, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Vem här har propagerat för Prica/Andreas Johansson? Eller var det bara ett försök att vara lite "on the edge"?

Shuyin, tillexempel. Sett flera andra också här.
Citera
2008-02-07, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krooked.
Vilket är dåligt av dom Svenska stjärnorna. Samtidigt som vi testar lite spelare och spelar 0-0 i årets tråkigaste match spelar Spanien en stenhård match mot Frankrike med fullt manskap och vinner med 1-0. Grekland spelar rätt dåligt men vinner ändå mot Finland med 2-1. Det är ändå ett EM snart, dags att börja fokusera lite.

Spanien ställde INTE upp med bästa möjliga lag och var precis lika sega som Sverige.
Citera
2008-02-07, 16:47
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Spanien ställde INTE upp med bästa möjliga lag och var precis lika sega som Sverige.

Jasså har du läst sportbladet?
Citera
2008-02-07, 17:04
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Var inte gårdagens match en bitchslap på de flesta tyckarna i den här tråden? Jag tycker laget klarade sig ganska ok men det var ju inte någon som utmärkte sig.

*Har Sebastian Larsson någon spetskompetens? Jag menar Ljungberg har ju farten och tempoväxlingarna, Chippen har tekniken och tom. Alexandersson är en jävel på hörnor. Men vad kan Larsson? Slå säkra passningar i sidled?

*Återigen bevisade Källström att han inte klarar av att leda ett mittfält.

*Stoor var duktig men gjorde ett eller två misstag som en ytterback inte får göra. Drar ner betyget helt.

* P. Hansso och A. Svensson var de två riktigt positiva beskeden.

Du tänker precis som många gjorde efter VM 94 då allt gick åt helvete.
Att vi alltså ska forstätta spela på det sätt vi gjort under 10 års tid. Vi måste förändra vårat spel efter dom mest kompetenta spelarna. Vi kan inte ha en Allsvensk medelmåtta som styr på mittfältet. Jag tycker vi ska prova många olika formationer nu under genrepen, för vi är så jävla insöade på att 4-4-2 ska va det bästa för landslaget.
Citera
2008-02-07, 17:04
Medlem
Satyricons avatar
Kalmar FF:s tipselittränare Kjell Nyberg tackade nej till jobbet som förbundskapten. Vi fick Olle Nordin i stället.

http://blogg.aftonbladet.se/6/perma/726245/
Citera
2008-02-07, 17:41
Medlem
bitternas avatar
Citat:
Var inte gårdagens match en bitchslap på de flesta tyckarna i den här tråden? Jag tycker laget klarade sig ganska ok men det var ju inte någon som utmärkte sig.

*Har Sebastian Larsson någon spetskompetens? Jag menar Ljungberg har ju farten och tempoväxlingarna, Chippen har tekniken och tom. Alexandersson är en jävel på hörnor. Men vad kan Larsson? Slå säkra passningar i sidled?

*Återigen bevisade Källström att han inte klarar av att leda ett mittfält.

*Stoor var duktig men gjorde ett eller två misstag som en ytterback inte får göra. Drar ner betyget helt.

* P. Hansso och A. Svensson var de två riktigt positiva beskeden.

Mycket bra skrivet!

Framförallt håller jag med om Källström,han har inte i en startelva att göra. Slår bort alla "lite svårare" passningar och har tempo som en snigel.
Inte för att A .Svensson briljerade men nog var han klasser bättre än KK.
Tycker Kennedy var bäste mittfältare igår, lite kreativitet åtminstone. Dock borde han gjort mål.
Senast redigerad av bitterna 2008-02-07 kl. 17:44.
Citera
2008-02-07, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bitterna
Mycket bra skrivet!

Framförallt håller jag med om Källström,han har inte i en startelva att göra. Slår bort alla "lite svårare" passningar och har tempo som en snigel.
Inte för att A .Svensson briljerade men nog var han klasser bättre än KK.
Tycker Kennedy var bäste mittfältare igår, lite kreativitet åtminstone. Dock borde han gjort mål.

Roligt med tanke på din signatur
håller med om att Kim är rätt käss.
Citera
2008-02-07, 19:16
Medlem
Ghettosmurfens avatar
Jag skulle gärna se en ny taktik, tänkte då 4-3-3 med den vanliga backlinjen.
Tobias Linderoth som defensiv mitt. Sen Ljungberg och någon av Sebastian Larsson, Chippen eller Kennedy på ena kanten.

Sen skulle jag vilja se Zlatan som en mer släpande forward som styr mycket av spelet, med Allbäck/Rosenberg på topp.

Vore bra att testa nåt nytt även om det bara är att testa.

Förövrigt tyckte jag Stoor var den bäste debutanten och att Berg inte gjorde nån direkt bättre match.
Citera
2008-02-07, 19:28
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghettosmurfen
Tobias Linderoth som defensiv mitt. Sen Ljungberg och någon av Sebastian Larsson, Chippen eller Kennedy på ena kanten.

Sen skulle jag vilja se Zlatan som en mer släpande forward som styr mycket av spelet, med Allbäck/Rosenberg på topp.

Förövrigt tyckte jag Stoor var den bäste debutanten och att Berg inte gjorde nån direkt bättre match.
Om jag inte missuppfattar dig nu så är det där bland det dummaste jag hört. Du vill alltså spela med bred på två mittfältare och zlatan som släpande?

Dvs.

Fyrbackslinjen oförändrad, Linderoth ensam centralt med defensivt ansvar. Ljungberg och Bissen/Kennedy yttermittfältare med Zlatan som släpande forwards samtidigt som Rosenberg och Allbäck som agerar som vanliga forwards?

Har du missat hela grejen med 4-3-3, snacka om yter för motståndarna på mittfältet.

EDIT: I och för sig blir det mer 4-4-2 med Zlatan offensiv och Linderoth defensiv.

Backlinjen

Linderoth
Ljungberg Kennedy/Bissen
Zlatan

Rosenberg Allbäck

Så du har tänkt?
Senast redigerad av Jockegrillar 2008-02-07 kl. 19:31.
Citera
2008-02-07, 20:14
Medlem
brenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghettosmurfen

Kommer gå jätte bra mot spelskickliga och kvicka lag som Spanien...

Tycker du Elmander är sämre än Allbäck/Rosenberg eller har du bara glömt honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in