2017-08-23, 18:05
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Hota? Vem har gjort det?
Det har nästan alla gjort, som haft möjligheten. Inte uttalat kanske men det är ändå ganska uppenbart att det handlar om "Tar ni inte ut mig kommer jag att byta till mitt 'andra' land."
Citera
2017-08-23, 18:48
Medlem
von_Ss avatar
Vi får hoppas att Sverige aldrig tar ut någon som hade ett annat landslag som förstaval.

Tycker absolut inte vi ska ta ut någon som säger sig vilja spela för ett annat land om han inte får plats i det svenska laget heller.
Citera
2017-08-23, 19:44
Medlem
Det är konstigt att Janne ens behövde svara på en fråga om Ghoddos på presskonferensen. Det är klart att han inte pratat med Ghoddos sedan Januari-turnén, han är inte aktuell för A-landslaget helt enkelt.
Han får till och med svårt i nuläget att ta en plats i en Januari-trupp i konkurrens med S. Andersson&Kalle Holmberg(Norrköping), Strandberg och Engvall.

Sedan då en rad utlandsproffs bakom de redan givna: Nyman, Thelin, Armenteros, Hrgota, Mikael Ishak, Kujovic(Norrköping), Antonsson. Samtliga fick speltid i helgen och de flesta har nog gjort fler mål på sina försäsongsmatcher än Ghoddos i allsvenskan.
Citera
2017-08-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaSparetklenod
Det är konstigt att Janne ens behövde svara på en fråga om Ghoddos på presskonferensen. Det är klart att han inte pratat med Ghoddos sedan Januari-turnén, han är inte aktuell för A-landslaget helt enkelt.
Han får till och med svårt i nuläget att ta en plats i en Januari-trupp i konkurrens med S. Andersson&Kalle Holmberg(Norrköping), Strandberg och Engvall.

Sedan då en rad utlandsproffs bakom de redan givna: Nyman, Thelin, Armenteros, Hrgota, Mikael Ishak, Kujovic(Norrköping), Antonsson. Samtliga fick speltid i helgen och de flesta har nog gjort fler mål på sina försäsongsmatcher än Ghoddos i allsvenskan.

Nog för att jag håller med till viss del, men målsumma är säger inte allt. Tycker Ghoddos har vart riktigt fin senaste. Men kan endå förstå Janne att då ligger nog Armenteros närmre som dunkat in bollar höger o vänster i sin försäsong samt presterat grymt i Holland förra säsongen.

I övrigt älskade jag Durmaz citat någon sida bak. Kul att se att han uppskattar Sverige på så sätt och inte känner sig rädd för att kalla sig Svensk.
Citera
2017-08-23, 22:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Är det mot något lag Sverige lär förlora mot så är det just underdogs som Nordirland.

Aldrig fattat folk som ständigt ska underskatta dessa "smålag". Nordirland har spelare som är väl bekanta med den engelska ligan och vet hur man lirar defensivt sammansvetsat. Knappast en spelstil som faller Sverige i smaken. Sverige behöver ett motstånd som inte prioriterar defensiven.

Dumma jävlar som sa att Nordirland skulle bli ett enkelt byte fick även smaka bajs den 28 mars 2007...
Dude man kan citera flera inlägg om man känner för det.

Underskatta och underskatta, tar ju bra mycket hellre Nordirland än Portugal/Italien och det är en ren självklarhet, allt som allt ska Sverige va ett bättre lag och gå vidare vid ett dubbelmöte. Sen om det är så mycket underskattning av motståndet får andra svara på.
Citera
2017-08-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Dude man kan citera flera inlägg om man känner för det.

Underskatta och underskatta, tar ju bra mycket hellre Nordirland än Portugal/Italien och det är en ren självklarhet, allt som allt ska Sverige va ett bättre lag och gå vidare vid ett dubbelmöte. Sen om det är så mycket underskattning av motståndet får andra svara på.

På tal om underskattning verkar de som om Jannes approach är just att undvika detta.

Han har plockat ut en defensivt kompetent trupp och påpekade starkt att det är tuffa borta matcher vi har och att man inte kan leva på Frankrike matchen mer. Han verkar medveten om att Bulgarien etc kan hota hemma.
Citera
2017-08-23, 22:33
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
På tal om underskattning verkar de som om Jannes approach är just att undvika detta.

Han har plockat ut en defensivt kompetent trupp och påpekade starkt att det är tuffa borta matcher vi har och att man inte kan leva på Frankrike matchen mer. Han verkar medveten om att Bulgarien etc kan hota hemma.

Det gillar jag starkt. Jag anser att Sverige på senare år har varit duktiga på att underskatta lite "sämre" motstånd. Det håller inte att spelarna går in med halvfokus, i alla fall om man inte om man vill till vm.
Citera
2017-08-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Det gillar jag starkt. Jag anser att Sverige på senare år har varit duktiga på att underskatta lite "sämre" motstånd. Det håller inte att spelarna går in med halvfokus, i alla fall om man inte om man vill till vm.

Håller med. Janne verkar så jävla jordnärda och realistisk. Gillar det. Addera sedan hans "Kollektiva" tänk samt "vi är inte där än" attityd så har vi en riktigt trygg tränare.

Blir lättare att utvärdera hans helhet i mer motgångar såklart men hittils har jag fan inget att gnälla på.
Citera
2017-08-24, 06:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Saknar shining i landslagstruppen.

Trist.
Citera
2017-08-24, 10:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Saknar shining i landslagstruppen.

Trist.

Ah ja, lite finns det kvar t.ex. den gamle reliken Durmaz.
Citera
2017-08-24, 10:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ah ja, lite finns det kvar t.ex. den gamle reliken Durmaz.

Har ju varit bra i kvalet, men det kommer du aldrig att kunna se.
Citera
2017-08-24, 11:57
Medlem
Kul med Gurra tillbaka, han var ju bra senast i landslaget och jag gillar den spelartypen - och tycker Sverige behöver såna mittfältare. JJ gör ju förvisso ett bra jobb på mittfältet men det kan vara bra när det gäller att stänga matcher.

Olsen
Lustig VNL Granqvist Augustinsson
Durmaz Ekdal Johansson Forsberg
Berg Toivonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här