2015-09-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sälja och sälja.

Jaja, de gick direkt till Serie A utan mellanklubbar. Det är imponerande det också då allt inte handlar om pengar utan jag syftar på att de har en bra talangutveckling.
Citera
2015-09-08, 17:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Jaja, de gick direkt till Serie A utan mellanklubbar. Det är imponerande det också då allt inte handlar om pengar utan jag syftar på att de har en bra talangutveckling.

Han menar nog att de gick som "semi-bosmans". De lämnade med kort tid kvar på kontraktet för kaffepengar.
Citera
2015-09-08, 18:02
Medlem
Vad gör en sån som Jonas Olsson i truppen? Gammal räv som ändå inte spelar. Är det inte bättre att ta med någon yngre för lite se och lär istället då?

Vilka är högerbackar till vardags i truppen egentligen?
Citera
2015-09-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han menar nog att de gick som "semi-bosmans". De lämnade med kort tid kvar på kontraktet för kaffepengar.

Herregud, jag förstår vad han menar. Jag är inte dum i huvudet. Min poäng är att det är imponerande att de lämnade för Serie A klubbar och inte Danmark/Holland som är vanligast för spelare med kort tid kvar på kontraktet.
Senast redigerad av BenWW 2015-09-08 kl. 18:19.
Citera
2015-09-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Vad gör en sån som Jonas Olsson i truppen? Gammal räv som ändå inte spelar. Är det inte bättre att ta med någon yngre för lite se och lär istället då?

Vilka är högerbackar till vardags i truppen egentligen?
Kapten i WBA och antagligen stora ledaregenskaper. Han är också väldigt intellektuell som person. Mer än så har jag svårt att tänka mig.
Citera
2015-09-08, 19:40
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Kapten i WBA och antagligen stora ledaregenskaper. Han är också väldigt intellektuell som person. Mer än så har jag svårt att tänka mig.
Jag tar en svajig Olsson före en åldrad och begränsad Antonsson alla dagar i veckan. Egentligen handlar det om att tidigt välja ett mittbackspar man tror på och låta skiten spela ihop sig. Det blir inte perfekt men det blir ramstarkt. Tyvärr har Hamrén skippat den biten och behandlar backlinjen som om det vore en formavgörande uttagning av en yttermitt. Underkänt.
Citera
2015-09-08, 19:46
Bannlyst
Saknar Swarts & Thern. Efter Ljungberg, Henke & när Zlatan var bra har vi inte haft en enda bra fotbollspelare. Jävla tomrum.
Citera
2015-09-08, 20:02
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiggerska
Saknar Swarts & Thern. Efter Ljungberg, Henke & när Zlatan var bra har vi inte haft en enda bra fotbollspelare. Jävla tomrum.
Definiera "bra".
Citera
2015-09-08, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Definiera "bra".
Bra= En spelare som spelar i ett lag som är top-5 i en av de största 3 ligorna & som är ordinarie hela säsongen alt någon som är outstanding i sitt lag i ett hyfsat bra internationellt lag, lex Henke. Har vi eller har vi haft någon där sedan dessa 3 nämnda?
Citera
2015-09-08, 20:10
Medlem
Citat:
Bra= En spelare som spelar i ett lag som är top-5 i en av de största 3 ligorna & som är ordinarie hela säsongen alt någon som är outstanding i sitt lag i ett hyfsat bra internationellt lag, lex Henke. Har vi eller har vi haft någon där sedan dessa 3 nämnda?

En spelare blir per automatik sämre om han tillhör ett lag som kommer sexa?
Citera
2015-09-08, 20:12
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Nej, förutom Källström som snuddar vid din beskrivning. Ordinarie i flera säsonger under Lyons storhetsperiod. Oscar Wendt kanske också?
Citera
2015-09-08, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Nej, förutom Källström som snuddar vid din beskrivning. Ordinarie i flera säsonger under Lyons storhetsperiod. Oscar Wendt kanske också?
Nja jag rankar nog inte Franska ligan som top-3. Varken när Källström var där eller nu. Den ligan rankas väl som 4:e eller 5:e typ. Outstandning var han väl knappast heller. Men ok om vi ska ta spelare på den nivån snäppet under bra så har vi väl ett gäng men deras kvalitet skrämmer inga motståndare direkt. Märkligt att vi inte kan skaka fram en världsklass-målvakt eller Back. Nej jag räknar inte Patrik Anderssons få matcher i Barca & ett enstaka viktigt mål i Bayern dit. Inte heller Mellberg räcker för att bli ihågkommen på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in