2017-06-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Hur ska du ha det? 3/4 av din text kritiserar alla som "trycker ner" Walle och Dagge men i den sista meningen så lägger du in en brasklapp om att dom förtjänar kritiken? Så du menar att 90% av din text är helt värdelös?

Det är bra att du inser att spelare kommer att kritiseras. Det vore också bra om du inser att 95% av kritiken kommer vara i paritet med det du anser vara "nedtryckande" och "hånfullt". Det är så här för alla spelare.

Är det så svårt att förstå? Det finns nyanserad kritik som är bra (majoriteten), sedan finns det en bödelmentalitet där folk bara hänger på tåget utan egen reflektion..

Hur kan du veta vad jag anser vara "nedtryckande" och "hånfullt"? Dessutom uppskatta det till 95 %?
Citera
2017-06-29, 23:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Man slarvar och misstar trupp för generation och blandar ihop de båda. Som du säger är de många som inkluderas generöst och exkluderas orättvisst p.g.a detta.

Ja, det blir mycket märkligt att använda termer som "generationer" när det är mästerskapstrupper man egentligen pratar om. Ifråga om trupper så var den i U21-EM 2015 givetvis bättre än årets dito.

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Är det så svårt att förstå? Det finns nyanserad kritik som är bra (majoriteten), sedan finns det en bödelmentalitet där folk bara hänger på tåget utan egen reflektion..

Hur kan du veta vad jag anser vara "nedtryckande" och "hånfullt"? Dessutom uppskatta det till 95 %?

Han bestämmer vad du tycker och menar så att han ska kunna argumentera lättare. Standard på internet.
Citera
2017-07-02, 17:57
Medlem
Frågar då jag själv vill lära mig mer.

Vad tror folket om Saman Ghoddos som ett alternativ till fronten?

Jag har inte hunnit med att glo så mycket ÖFK och Saman specifikt men han tycks vara väldigt effektiv.

Vad är era åsikter, ni som kan mer/sett mer om honom? Vad är hans styrkor, svagheter, roll etc? Skulle han kunna fylla hålet väl?

Eller helt enkelt.. om inte honom, någon annan anfallare från allsvenskan ni skulle vilja se / tror kan vara värd eller göra det bra? Holmberg t.e.x osv. Med samma frågeställningar som ovan.
Senast redigerad av znorlax 2017-07-02 kl. 18:45.
Citera
2017-07-03, 22:35
Medlem
BarryHeros avatar
Vad fan gjorde Christoffer Nyman mot Norge?

https://www.youtube.com/watch?v=cbytVEpXj54

Varför sprang han inte rakt emot mål för? Hade han sprungit rakt emot mål (som man ska göra) så hade han ju varit helt fri.

Inte konstigt att han spelar i tyska andraligan.
Citera
2017-07-04, 17:33
Bannlyst
Skulle inte Magnus Eriksson kunna vara ett alternativ?
Citera
2017-07-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvira96
Skulle inte Magnus Eriksson kunna vara ett alternativ?
För frisören kanske, men inte för landslaget
Citera
2017-07-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad fan gjorde Christoffer Nyman mot Norge?

https://www.youtube.com/watch?v=cbytVEpXj54

Varför sprang han inte rakt emot mål för? Hade han sprungit rakt emot mål (som man ska göra) så hade han ju varit helt fri.

Inte konstigt att han spelar i tyska andraligan.

Han totalt missbedömnde hur snabbt och nära norsken kom/var och försökte gå runt hans löpning men han missbedömer så jävla hårt att att han spelar rätt in i norsken istället.

Själva beslutet är inte katastrof tycker jag men helvete vilken missbedömning.. nästan som om han lyssnade var norsken var istället för att titta hahaha.
Citera
2017-07-04, 22:20
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Han totalt missbedömnde hur snabbt och nära norsken kom/var och försökte gå runt hans löpning men han missbedömer så jävla hårt att att han spelar rätt in i norsken istället.

Själva beslutet är inte katastrof tycker jag men helvete vilken missbedömning.. nästan som om han lyssnade var norsken var istället för att titta hahaha.
Jag menar redan vid 7 sekunder av klippet när han är vid mittplan. Om han springer rakt framåt redan från början kommer han ju vara helt fri. Istället tar han två stora touch:ar bort från mitten av plan?? Obegripligt. Sen gör han det ännu sämre när han är framme vid straffområdet.
Citera
2017-07-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jag menar redan vid 7 sekunder av klippet när han är vid mittplan. Om han springer rakt framåt redan från början kommer han ju vara helt fri. Istället tar han två stora touch:ar bort från mitten av plan?? Obegripligt. Sen gör han det ännu sämre när han är framme vid straffområdet.

Jaa ser ut som han bara vill va så snabb som möjligt och tar hårda touchar för att få mer löpyta efter bollen och slår lite fel och går snett utåt.

Det som är beundransvärt med Messi t.e.x. Kan löpa så otroligt bra med bollen på fötterna.
Citera
2017-07-05, 00:41
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
När jag har skrivit om detta har jag bara jämfört EM-trupper, inte generationer.

Då måste du också nämna spelare som Asoro som framtida potentiella landslagspelare.
Citera
2017-07-05, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Då måste du också nämna spelare som Asoro som framtida potentiella landslagspelare.

Asoro vore riktigt kul om han gjorde det bra i nästa lag/utvecklingslag han hamnar i. Väldigt spännande speltyp.
Citera
2017-07-05, 16:07
Medlem
Var likt många andra här riktigt skeptisk till att Berg gick till Al Ain till en början men har nu ändrat liten åsikt kring det. Berg har förmodligen gått till ett bättre lag än vad han var i innan, ligan är nog sämre men laget är bättre.
Kollat runt lite på klipp från deras matcher och de råder ingen tvekan om att de kan lira fin fotboll och med Omar Abdulrahman som offensiv mittfältare kommer Berg få mycket hjälp, killen har riktigt fina fötter.
Sen är det självklart kontroversiellt att gå till en sådan liga men jag tror nog inte han skjuter sig i foten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in