2016-11-07, 19:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxy-polo
Intressant att det alltid verkar vara helt uteslutet att plocka med Mattias Johansson oavsett hur många som faller bort på högerbacken.

Minns att han tidigare inte velat ställa upp för U21-landslaget när han behövts på grund av att han redan ansåg sig platsa i A-laget.

Man har ju fått intrycket av att han är lite av ett problembarn och ratas på grund av sin personlighet. Någon med insyn i ämnet som kan bekräfta eller dementera om det är något fel på Mattias Johansson som privatperson?

Var det inte han som nobbade U-landslaget och åkte på semester efter att ha blivit nobbad i A-landslaget för några år sedan. Jag kanske minns fel.
Citera
2016-11-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var det inte han som nobbade U-landslaget och åkte på semester efter att ha blivit nobbad i A-landslaget för några år sedan. Jag kanske minns fel.
Stämmer. Förmodligen tjafsat med fel folk i ledningen.

Gillar uttagningen av Wahlqvist. Förmodligen lär Emil Krafth lira, men det lilla jag sett av nkpg i år tyckte jag han såg vass ut. Janne ser väl honom eller Krafth på sikt som en ersättare till Lustig, som jag gissar gjort sitt i landslaget snart. Han missar ju hälften av alla landslagsmatcher och med tanke på hur svårt Hamrén hade att sätta en stabil backlinje så vill väl inte Janne trilla i samma fälla.
Tror för övrigt Olsson har samma öde, för skadebenägen och lirar i ett Jojolag i england. Inte mycket till framtid där! Tittade på andra halvlek fck - leicester och Augustinsson var bland de bättre på plan i mitt tycke!
Citera
2016-11-08, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Stämmer. Förmodligen tjafsat med fel folk i ledningen.

Gillar uttagningen av Wahlqvist. Förmodligen lär Emil Krafth lira, men det lilla jag sett av nkpg i år tyckte jag han såg vass ut. Janne ser väl honom eller Krafth på sikt som en ersättare till Lustig, som jag gissar gjort sitt i landslaget snart. Han missar ju hälften av alla landslagsmatcher och med tanke på hur svårt Hamrén hade att sätta en stabil backlinje så vill väl inte Janne trilla i samma fälla.
Tror för övrigt Olsson har samma öde, för skadebenägen och lirar i ett Jojolag i england. Inte mycket till framtid där! Tittade på andra halvlek fck - leicester och Augustinsson var bland de bättre på plan i mitt tycke!

Augustinsson är någon jag vill se få chansen mer i A landslaget. Han har vart bra & redo länge nu tycker jag.
Citera
2016-11-08, 11:20
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Rätt okunnig om dessa spelarna, därav min oro.
Har sett lite av Ludde utanför u-21, och det såg väl helt okej ut.
Krafth har jag nog däremot aldrig sett spela boll.
Får väl lita på dig

Tänker mer på prestationerna i klubblagen. Krafth gör det ok, men inte mer, får begränsat med speltid. Ludwig däremot rankas gång på gång som danska ligans bästa vänsterback. Gjort det mycket bra i CL mot kvalificerat motstånd.
Citera
2016-11-08, 11:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Rätt okunnig om dessa spelarna, därav min oro.
Har sett lite av Ludde utanför u-21, och det såg väl helt okej ut.
Krafth har jag nog däremot aldrig sett spela boll.
Får väl lita på dig

Krafth spelade ju mot Bulgarien. Gjorde en okej träningsmatch mot Frankrike för ett par år sedan.
Citera
2016-11-08, 17:40
Medlem
Vad har Hult gjort PartyJanne för ont?? Borde va given i truppen då han funkar lika bra vb, vm som innermitt...
Citera
2016-11-08, 21:36
Medlem
Jag tror en stor anledning till att Wahlqvist blev uttagen som ersättare just nu är att Janne vill att Sverige spelar på precis samma sätt som Norrköping spelade förra året och Wahlqvist vet direkt sin roll. Övriga backalternativ behöver mer tid på sig. Jag tycker man kunnat se i matcherna som varit att det tagit lite tid att hitta rätt för de flesta men i senaste matchen kan man se att spelet börjar sitta bättre. Jag tror Wahlqvist kommer kunna ta platsen i framtiden också men visst finns det andra alternativ just nu som erfarenhetsmässigt skulle kunnat vara bättre.

Det här är nog också till viss del en anledning till att flera gamla Pekingspelare fått chansen nu i början. Det underlättar förstås i att få övriga spelare att "göra rätt". Samtidigt är, och har varit länge, Norrköpings spelare underskattade av många. Trots många gånger bäst spel de senaste åren och guldkamp två år i rad så anses de flesta spelarna vara sämre än spelare i de "större lagen".
Citera
2016-11-08, 22:07
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Jag tror en stor anledning till att Wahlqvist blev uttagen som ersättare just nu är att Janne vill att Sverige spelar på precis samma sätt som Norrköping spelade förra året och Wahlqvist vet direkt sin roll. Övriga backalternativ behöver mer tid på sig. Jag tycker man kunnat se i matcherna som varit att det tagit lite tid att hitta rätt för de flesta men i senaste matchen kan man se att spelet börjar sitta bättre. Jag tror Wahlqvist kommer kunna ta platsen i framtiden också men visst finns det andra alternativ just nu som erfarenhetsmässigt skulle kunnat vara bättre.

Det här är nog också till viss del en anledning till att flera gamla Pekingspelare fått chansen nu i början. Det underlättar förstås i att få övriga spelare att "göra rätt". Samtidigt är, och har varit länge, Norrköpings spelare underskattade av många. Trots många gånger bäst spel de senaste åren och guldkamp två år i rad så anses de flesta spelarna vara sämre än spelare i de "större lagen".

Wahlqvist har varit bra i u21 och min bedömning är att han borde vara i truppen även om alla är friska, inte minst eftersom han även kan spela mittback. Lustig har aldrig gjort bort sig i landslaget, men Wahlqvist har högre potential än honom.
Citera
2016-11-09, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Wahlqvist har varit bra i u21 och min bedömning är att han borde vara i truppen även om alla är friska, inte minst eftersom han även kan spela mittback. Lustig har aldrig gjort bort sig i landslaget, men Wahlqvist har högre potential än honom.

Jag tycker Lustig är en ganska medioker spelare. Vill helst inte se honom i landslaget alls. Wahlqvist tror jag kan vara vår framtida högerback och jag har personligen inget emot att se honom i truppen redan nu. Men jag tror ändå han hade fått vänta lite längre om det inte varit för att landslaget spelar precis på samma sätt som Peking gjorde.
Citera
2016-11-09, 05:07
Medlem
BarryHeros avatar
Mattias Johansson har ingenting att gora i en svensk landslagstrupp. Spelar ingen roll hur bra han ar. Hans beteende i U21 var totalt oacceptabelt. Mig veterligen har han inte ens bett om ursakt.
Citera
2016-11-09, 07:45
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradonuts
Vad har Hult gjort PartyJanne för ont?? Borde va given i truppen då han funkar lika bra vb, vm som innermitt...

Vi lider inte direkt brist på vänsterbackar. Och jag har väldigt svårt att se Hult som innermittfältare i ett 4-4-2. Inte alls märkligt att han inte är med.
Citera
2016-11-09, 08:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Vi lider inte direkt brist på vänsterbackar. Och jag har väldigt svårt att se Hult som innermittfältare i ett 4-4-2. Inte alls märkligt att han inte är med.

Han hade kunnat bli inkallad efter att Martin Olsson ställde in. Det hade inte skadat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in