2017-06-12, 15:07
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Håller nog inte med, att komma långt i slutspel och kval handlar om en gnutta flyt också - bara att se på vilka lag vi fick VM 94 samt i U21 2015.

Montenegro, Danmark, Grekland alla dagar i veckan framför Italien / Spanien / Portugal / Schweiz Men jag fattar vad du menar, inställningen från laget ska vara att motstånd inte spelar någon roll!

Fortsätter landslaget att vinna i höst så kommer de kanske rentav att vara top 15 när November / December fastställs.

Vilken jäkla resa för övrigt. Sverige var rankat ca 41 när EM var slut. Och förhoppningsvis har vi rört oss till plats 19 efter Norge.

Party-Janne effekten!

Håller med att det är en jävla resa. Blir kul att följa framöver. Också kul att du nämner Danmark. Ett playoff (om det nu blir det, tror chanserna är ganska goda för gruppvinst) så är en avgörande mot Danmark rena drömmen egentligen. Ärkefienden Oas vill jag ha både Sverige och Danmark i VM så därför får vi hoppas att Sverige är seedat så vi slipper bli nervösa för ett sådant scenario

Edit: Oseedat menar jag, för danskarna blir väl knappast seedade?
Senast redigerad av rainbowia 2017-06-12 kl. 15:10.
Citera
2017-06-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Är Forsberg extra viktig att bevara då? Av dom två startelvor jag sett som ni vill se är Lindelöf med i båda med inte Forsberg. Det är allmänt känt att Lindelöf bara är en läkarundersökning ifrån en flytt till United, är vi så skitnödiga för Norges anfall att han prompt måste lira?
Mitt val av att peta Foppa har inget med att bevara honom att göra, skälet till hans petning har jag redan berört i mitt tidigare inlägg. Han får gärna spela för mig.

Och detta har ingenting med att vara rädda för Norge och att vi prompt måste vinna. Det handlar om att mittbackspar är i större behov av att vara samspelta än många andra på planen och då är det fullt rimligt att man spelar med de som ligger närmast till hands i rangordningen. Alltså: Det är troligare att Jansson-Lindelöf kommer spela ihop i framtiden - även i fall av skada på Granen - än Jansson-Helander. Hade Granqvist varit kvar hade det funkat med Granen-Jansson. Men nu är det ju extra intressant med Lindelöf-Jansson då det är troligt att det blir Jansson som tar Granens plats inom kort.
Citera
2017-06-12, 15:11
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Håller med att det är en jävla resa. Blir kul att följa framöver. Också kul att du nämner Danmark. Ett playoff (om det nu blir det, tror chanserna är ganska goda för gruppvinst) så är en avgörande mot Danmark rena drömmen egentligen. Ärkefienden Oas vill jag ha både Sverige och Danmark i VM så därför får vi hoppas att Sverige är seedat så vi slipper bli nervösa för ett sådant scenario

Haha hade varit guld att sänka Dansken i två raka kval. Fyfan. Danmark hade begått kollektivt självmord efter en sådan förödmjukelse
Citera
2017-06-12, 15:12
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:

Om vi blir seedade har vi en 25% chans att möta Danmark i ett playoff. De måste gå rent i sin kvalgrupp för att klättra på rankingen, men då vinner de ändå sin grupp. Ett playoff är allt de kan hoppas på.
Citera
2017-06-12, 15:13
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Mitt val av att peta Foppa har inget med att bevara honom att göra, skälet till hans petning har jag redan berört i mitt tidigare inlägg. Han får gärna spela för mig.

Och detta har ingenting med att vara rädda för Norge och att vi prompt måste vinna. Det handlar om att mittbackspar är i större behov av att vara samspelta än många andra på planen och då är det fullt rimligt att man spelar med de som ligger närmast till hands i rangordningen. Alltså: Det är troligare att Jansson-Lindelöf kommer spela ihop i framtiden - även i fall av skada på Granen - än Jansson-Helander. Hade Granqvist varit kvar hade det funkat med Granen-Jansson. Men nu är det ju extra intressant med Lindelöf-Jansson då det är troligt att det blir Jansson som tar Granens plats inom kort.

Håller med. Av fyra mittbackar är Helander sist. Vill se Jansson och VNL på plan!
Citera
2017-06-12, 15:36
Medlem
Kul med match imorgon, tror Sverige kommer piska Norge rejält på näsan men lite för få bollar trillar in och Norge gör ett tur mål.
Tror matchen slutar 3-1.

Helst av allt skulle jag vilja se Sam, Foppa och Armenteros på planen samtidigt men känns väldigt tveksamt att Foppa och Sam spelar samtidigt då de konkurrera om samma position, om jag nu skulle ha turen att få se detta, hur tror ni en sådan konstellation skulle kunna se ut?
Citera
2017-06-12, 15:39
Medlem
"Spelarna som valde bort Sverige"

http://www.dn.se/sport/fotboll/spelarna-som-valde-och-valde-bort-blagult/

Ingen stor samling spelare direkt. Visar mest att det är bubblare från första början som byter landslag, sällan några kuggar.
Citera
2017-06-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Kul med match imorgon, tror Sverige kommer piska Norge rejält på näsan men lite för få bollar trillar in och Norge gör ett tur mål.
Tror matchen slutar 3-1.

Helst av allt skulle jag vilja se Sam, Foppa och Armenteros på planen samtidigt men känns väldigt tveksamt att Foppa och Sam spelar samtidigt då de konkurrera om samma position, om jag nu skulle ha turen att få se detta, hur tror ni en sådan konstellation skulle kunna se ut?

Som tidigare nämnt när jag fråga detta, och sedan kikade mer på de båda spelarna efter jag läste svaret, så hade det varit lite skumt då Sam & Forsberg spelar samma kant och söker samma ytor. De spelar vänstervinger och söker sig inåt oftast. Då ser jag hellre Forsberg/Sam kombinerat med CLaesson på andra kanten.

Mot Norge hoppas jag på samma vingar som mot POrtugal. Sam & Claesson. Jag älskar Emil men hade vart kul att ge Sam lite vind i seglen med för han är väldigt bra han med. Han har bara oturen att fightas med Emil haha.

Citat:

Citat:
Haha hade varit guld att sänka Dansken i två raka kval. Fyfan. Danmark hade begått kollektivt självmord efter en sådan förödmjukelse

Personligen vill jag gärna se både Sverige & Danmark i VM. Absolut är det ärkerivalen och så men Danmark har så jävla många intressanta lirare på gång att jag gärna ser deras resa i VM samtidigt som våran
Citera
2017-06-12, 16:00
Medlem
Vill bara glänsa lite i denna tråd då jag fick helt rätt angående Janne som tränare och att landslaget förmodligen skulle må bra av att bli av med Zlatan.
Fick mycket mothugg om detta efter EM när jag sa det, men tycker VM-kvalet har bevisat att man kommer jävligt långt på att ha en sammansvetsad grupp där spelare sliter för varandra och är beredda att underkasta sig för att laget ska nå bästa resultat.
Förvisso tycker jag att Island bevisade det redan under EM slutspelet men nu blir det bara ännu tydligare.
Så en örfil till alla individualister, helt enkelt.
Citera
2017-06-12, 16:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Vill bara glänsa lite i denna tråd då jag fick helt rätt angående Janne som tränare och att landslaget förmodligen skulle må bra av att bli av med Zlatan.
Fick mycket mothugg om detta efter EM när jag sa det, men tycker VM-kvalet har bevisat att man kommer jävligt långt på att ha en sammansvetsad grupp där spelare sliter för varandra och är beredda att underkasta sig för att laget ska nå bästa resultat.
Förvisso tycker jag att Island bevisade det redan under EM slutspelet men nu blir det bara ännu tydligare.
Så en örfil till alla individualister, helt enkelt.

Tror du Portugal håller med dig?
Citera
2017-06-12, 17:22
Medlem
Citat:
Håller nog inte med, att komma långt i slutspel och kval handlar om en gnutta flyt också - bara att se på vilka lag vi fick VM 94 samt i U21 2015.

Hur menar du med U-21 2015? Vi ställdes ju mot förhandsfavoriterna Frankrike i play-off, där stora delar av deras lag varit med och vunnit U-20 VM 🏆

Sedan Portugal, Italien & England i gruppen, efter det möter vi ett "upphaussat" Danmark med sin gyllene generation i semin, för att sedan återigen ställas mot ett riktigt vasst Portugal i finalen..
Citera
2017-06-12, 17:55
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror du Portugal håller med dig?
Vem är Portugal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto