2008-01-16, 18:13
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Skandal om inte Sebbe Larsson kommer med i truppen...

Varför? Han har ingen mästerskapsrutin och har haft en bra höst i ett lag i en högstaliga.
Citera
2008-01-16, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Varför? Han har ingen mästerskapsrutin och har haft en bra höst i ett lag i en högstaliga.

Platsar man i Birmingham så ska man vara med i truppen. Du kan ju annars säga vad Chippen har gjort för något bra, och han är ju dessutom ordinarie.
Rutin är jävligt överskattat. Och hur i helvete ska han nånsin få sin landslagsrutin när han aldrig kan spela träningsmatcher pga att ligan i England är i gång?
Senast redigerad av bLyGE_kEntA 2008-01-16 kl. 20:28.
Citera
2008-01-16, 20:45
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Platsar man i Birmingham så ska man vara med i truppen. Du kan ju annars säga vad Chippen har gjort för något bra, och han är ju dessutom ordinarie.
Rutin är jävligt överskattat. Och hur i helvete ska han nånsin få sin landslagsrutin när han aldrig kan spela träningsmatcher pga att ligan i England är i gång?

Jag tycker också att han bör ha goda chanser att komma med om han förblir skadefri och har åtminstone hyfsad form. Men jag skulle inte vilja säga att det är skandal om han inte kommer med eftersom han inte är given i truppen.

Christian Wilhelmsson och Fredrik Ljungberg tillsammans med Andreas Isaksson ligger riktigt risigt till för att komma med till EM-truppen i mina ögon, men åtminstone Ljungberg som är kapten bör komma med och som andre målvakt kan jag tänka mig Isaksson.

Det är stor skillnad på att spela kvalspel och i mästerskap, så förhoppningsvis så kan Larsson slå sig in i landslaget under VM-kvalet. Så det är under kvalen som man ska spela in nya spelare tycker jag, men i mästerskap så väljer jag en större mängd rutinerade spelare med ett par nya.
Citera
2008-01-16, 21:10
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Skandal om inte Sebbe Larsson kommer med i truppen...

Håller med men det är dock tveksamt om han ska få chansen i EM. Han har ingen rutin från riktigt stora matcher och mer rutinerade spelare har gjort bort sig fullständigt (Källström är ett perfekt exempel) när det verkligen gäller.
Citera
2008-01-16, 22:21
Medlem
GabbeLiTos avatar
Tydligen har Sverige gått upp 2 placeringar på FIFA's ranking efter 1-0 mot Costa Rica.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=733417

Ännu ett bevis på hur störd den där rankingen är, den borde väl bygga på att landslagen tillges poäng beroende på hur prestationerna blir i internationella mästerskap som EM/VM och i viss mån kval till dessa. Inte i obetydelsefulla träningsmatcher förfan.
Citera
2008-01-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabbeLiTo
Tydligen har Sverige gått upp 2 placeringar på FIFA's ranking efter 1-0 mot Costa Rica.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=733417

Ännu ett bevis på hur störd den där rankingen är, den borde väl bygga på att landslagen tillges poäng beroende på hur prestationerna blir i internationella mästerskap som EM/VM och i viss mån kval till dessa. Inte i obetydelsefulla träningsmatcher förfan.
Kan vi inte säg spela 20 träningsmatcher mot San Marino enbart för att bli etta på den där listan
Citera
2008-01-16, 22:50
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Kan vi inte säg spela 20 träningsmatcher mot San Marino enbart för att bli etta på den där listan

San Marino har för låg ranking för att man skall klättra, ju bättre motstånd desto mera klättrar man...
Citera
2008-01-17, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag tycker också att han bör ha goda chanser att komma med om han förblir skadefri och har åtminstone hyfsad form. Men jag skulle inte vilja säga att det är skandal om han inte kommer med eftersom han inte är given i truppen.

Christian Wilhelmsson och Fredrik Ljungberg tillsammans med Andreas Isaksson ligger riktigt risigt till för att komma med till EM-truppen i mina ögon, men åtminstone Ljungberg som är kapten bör komma med och som andre målvakt kan jag tänka mig Isaksson.

Det är stor skillnad på att spela kvalspel och i mästerskap, så förhoppningsvis så kan Larsson slå sig in i landslaget under VM-kvalet. Så det är under kvalen som man ska spela in nya spelare tycker jag, men i mästerskap så väljer jag en större mängd rutinerade spelare med ett par nya.

Vi båda vet att Lagerbäck inte kommer testa några nya spelare i VM-kvalet. Vi båda vet också att han inte kommer peta Chippen, Isak och Freddie från truppen till EM. Fair enough.
Citera
2008-01-17, 10:46
Medlem
Citat:
Vi båda vet att Lagerbäck inte kommer testa några nya spelare i VM-kvalet. Vi båda vet också att han inte kommer peta Chippen, Isak och Freddie från truppen till EM. Fair enough.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1644417.ab

Tydligen funderar han på att testa spelare, vad det innebär går ju att diskutera. Skulle gärna se att Rasmus Lindgren, Jonas Ohlsson, Sebastian Larsson, Goitom, Berg och Granqvist fick chansen. Fast det är väl att hoppas på för mycket, mig veterligen har Lasse inte varit och sett någon av spelarna. Vad han egentligen gör för att förtjäna sin lön är något oklart.
Citera
2008-01-17, 10:50
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Som det länkas om nedanför ditt inlägg: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1644986.ab

Nu får bland annat Sebastian Larsson chansen, upp till honom att ta den. Jag tror inte heller att de kommer att petas ifrån EM då de är så fast rotade i ett landslag, det är inte direkt så att Brasilien petar Ronaldinho heller för att han är i en formsvacka.
Citera
2008-01-17, 11:29
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloFoggy
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1644417.ab

Tydligen funderar han på att testa spelare, vad det innebär går ju att diskutera. Skulle gärna se att Rasmus Lindgren, Jonas Ohlsson, Sebastian Larsson, Goitom, Berg och Granqvist fick chansen. Fast det är väl att hoppas på för mycket, mig veterligen har Lasse inte varit och sett någon av spelarna. Vad han egentligen gör för att förtjäna sin lön är något oklart.

Då hoppas jag han mönstrar följande uppställning mot Turkiet.

Isaksson - om han inte får speltid i klubblaget.

Concha - Intressant att se hur han klarar sig mot hyffsat motstånd.
Ohlsson - Eventuellt Granqvist
Majstorovic - Som tredjeval så behöver han mer speltid.
Edman - En av få ordinarie som behöver speltid, i mina ögon.

Svensson - Behöver speltid med Kim.

Larsson - Håller han i landslaget?
Källström - Behöver speltid med Anders.
Kennedy - Spelar om en plats i startelevan i EM.

Rosenberg - Behöver komma in i landslagets spelsätt bättre.
Berg - Spelar för en plats i EM-truppen.

"In i andra": Goitom, Dorsin, Stoor och Granqvist.
Citera
2008-01-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Då hoppas jag han mönstrar följande uppställning mot Turkiet.

Isaksson - om han inte får speltid i klubblaget.

Concha - Intressant att se hur han klarar sig mot hyffsat motstånd.
Ohlsson - Eventuellt Granqvist
Majstorovic - Som tredjeval så behöver han mer speltid.
Edman - En av få ordinarie som behöver speltid, i mina ögon.

Svensson - Behöver speltid med Kim.

Larsson - Håller han i landslaget?
Källström - Behöver speltid med Anders.
Kennedy - Spelar om en plats i startelevan i EM.

Rosenberg - Behöver komma in i landslagets spelsätt bättre.
Berg - Spelar för en plats i EM-truppen.

"In i andra": Goitom, Dorsin, Stoor och Granqvist.

Majstorovic vill jag aldrig se på en fotbollsplan igen. hade hellre sett granqvist-olsson

istället för Svensson behövs någon som faktiskt kan spela defensiv mittfältare. där vill jag se lindgren. Stoor har jag aldrig tyckt utmärkt sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in