2007-08-10, 12:36
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Mellberg ljuten? Det låter oroväckande, vad betyder det?

(G)juten, har lite svårt att ta någon på allvar som gnäller på ett stavfel på ett internetforum dock. Det hade kanske varit bättre du skrev något vettigt istället?
Citera
2007-08-13, 17:40
Medlem
Morientess avatar
Marcus Berg utanför landslagstruppen.
Citera
2007-08-13, 17:44
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Jag misstänker att det är av samma anledning som han står över en landskamp i U-21 en dag innan matchen mot USA. D v s att han i lugn och ro får finna sig till rätta i Groningen.

/feldgrau
Citera
2007-08-13, 17:44
Medlem
Citat:

Det var verkligen inte oväntat, det är ju Lagerbäck vi har att göra med.

Det känns ju verkligen superviktigt att Zlatan, Allbäck och Elmander får visa upp vad dom kan, för det kan han ju inte ha den blekaste om vid det här laget
Citera
2007-08-13, 18:13
Medlem
Nahibos avatar
Aftonbladet:

Citat:
"Lagerbäck har i stället tagit ut anfallarna Zlatan Ibrahimovic, Johan Elmander, Rade Prica, Marcus Allbäck och Markus Rosenberg."

jag måste nog svälja stoltheten och säga att det är bra att allbäck är med.. han är giftig..

men jag kan för guds skull inte förstå varför Prica är med istället för Berg.. att han inte skulle bli uttagen för att han ska få lära känna Groningen känns som bs lång väg.. undrar om han hade blivit uttagen om han hade stannat i Göteborg då?
en flytt utomlands borde stärka hans aktier och inte försvaga dom då han får mindre tid (ingen tid alls? har inte så stor koll på hur många träningsmatcher dom har innan kvalet drar igång igen) att visa upp sig i landslaget innan allvaret sätter igång igen.
Citera
2007-08-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Aftonbladet:

jag måste nog svälja stoltheten och säga att det är bra att allbäck är med.. han är giftig..

men jag kan för guds skull inte förstå varför Prica är med istället för Berg.. att han inte skulle bli uttagen för att han ska få lära känna Groningen känns som bs lång väg.. undrar om han hade blivit uttagen om han hade stannat i Göteborg då?
en flytt utomlands borde stärka hans aktier och inte försvaga dom då han får mindre tid (ingen tid alls? har inte så stor koll på hur många träningsmatcher dom har innan kvalet drar igång igen) att visa upp sig i landslaget innan allvaret sätter igång igen.

För den femte anfallern gäller andra uttagningspremisser eftersom han ändå inte kommer att få spela. Rade känner truppen bättre och är troligtvis därför också en bättre pådrivare vid sidan. Jag litar helt på Lagerbäck här. Han brukar göra bra uttagningar vad gäller vattenbärarna.
Citera
2007-08-13, 18:31
Medlem
P.Gs avatar
En snabb googling visar att Prica har gjort tio matcher (inhopp elle från start förtäljs ej) i landslaget och nätat en gång. Har Lagerbäck en fetish för mediokra spelare runt trettiostrecket eller?
Citera
2007-08-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
En snabb googling visar att Prica har gjort tio matcher (inhopp elle från start förtäljs ej) i landslaget och nätat en gång. Har Lagerbäck en fetish för mediokra spelare runt trettiostrecket eller?
Som jag sa i inlägget ovan är det bättre att som vattenbärare ha mogna spelare som är trevliga på bänken istället för att ha massa gnällspikar där. Viktigt för harmonin i laget. Vad spelar det för roll hur många mål Rade har gjort när hans uppgift i landslaget som femteanfallare består av uppgifter vid sidan av banan.
Citera
2007-08-13, 18:37
Medlem
Undra om Wiland får stå...
Citera
2007-08-13, 18:39
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Undra om Wiland får stå...

om det inte blir skada på Rami så har jag svårt att se att han skall byta målvakt
speciellt med tanke på att Isak lär missa kvalmatchen då gör det inte så mycket om Rami får en match i landslaget
Citera
2007-08-13, 18:40
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Som jag sa i inlägget ovan är det bättre att som vattenbärare ha mogna spelare som är trevliga på bänken istället för att ha massa gnällspikar där. Viktigt för harmonin i laget. Vad spelar det för roll hur många mål Rade har gjort när hans uppgift i landslaget som femteanfallare består av uppgifter vid sidan av banan.

Fast nu handlar det ju om en fjuttig träningsmatch mot USA och inte något VM-slutspel... Tror knappast att Berg hade varit en gnällspik. Eller vad är det du försöker säga?

/feldgrau
Citera
2007-08-13, 18:42
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Pricas närvaro är med största säkert försumbar, grabbarna på plan är fan fullblodsproffs. Om de tittar åt bänken och inte ser Pricas ansikte så bryter de väl förfan inte ihop och blir ledsna bara för att han som nött bänk det senaste årtiondet inte sitter där längre. Lika bra att man ger sådana platser åt unga talanger för att vänja in dem i truppen. Att tro att unga spelare är omogna på bänken är bara löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in