2008-01-17, 12:28
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloFoggy
Majstorovic vill jag aldrig se på en fotbollsplan igen. hade hellre sett granqvist-olsson

istället för Svensson behövs någon som faktiskt kan spela defensiv mittfältare. där vill jag se lindgren. Stoor har jag aldrig tyckt utmärkt sig

Tycker inte det verkar så smart att försöka spela in någon utan landslagsmeriter i en så pass svår och viktig roll som def. mitt. inför ett EM. Jag håller med om att Svensson inte är någon bra långsiktig lösning som def. mitt. men om inte Linderoth kan vara med i EM så är han utan tvekan det bästa alternativet...

Håller med om att Stoor inte har utmärkt sig, men han bör få en chans att visa vad han går för.

Majstorovic kommer oavsett du vill det eller ej att vara tredjevalet som mittback under EM, därför tycker jag att det är viktigt att han får speltid.
Citera
2008-01-17, 17:16
Medlem
LastCaresss avatar
Sitter Sir Lager på fb och läser eller?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1644986.ab
Citera
2008-01-17, 18:25
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Sitter Sir Lager på fb och läser eller?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1644986.ab

Nej men du kanske borde göra det
Citera
2008-01-17, 19:09
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nej men du kanske borde göra det

Ojdå, vad pinsamt för mig
Citera
2008-01-17, 21:41
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Platsar man i Birmingham så ska man vara med i truppen. Du kan ju annars säga vad Chippen har gjort för något bra, och han är ju dessutom ordinarie.
Rutin är jävligt överskattat. Och hur i helvete ska han nånsin få sin landslagsrutin när han aldrig kan spela träningsmatcher pga att ligan i England är i gång?
Han ska självklart få en rejäl chans att bevisa sig innan EM och jag hoppas och tror att han tar sina chanser. Fortsätter hans form i Birmingham så ska det mycket till för att han inte ska komma med i truppen.

Men faktum är att han är en nykomling och ung och det är en skillnad på att lyckas bli ordinarie i Birmingham och att spela mästerskap på landslagsnivå.

Med lite tur och en bra utveckling kanske vi har en framtida kugge i Larsson och som kurvan ser ut nu så kanske det kan ske relativt snart. Det är ett bra läge för honom med Chippen i frysen och ur form i Bolton, Ljungan skadad som vanligt och på väg nedåt, Alex och Lill-Bjärred på väg mot pensionen. Det kan gå fortare än man tror ibland (Östlund, Mellberg, Shaaban, Edman, Nilsson och Linderoth).

Det där med att du tycker att rutin är överskattat tror jag mestadels beror på att du är en ung spelare själv och anser det för tillfället. Oavsett sport så brukar rutin löna sig i längden, det gäller för Man United också om du tänker efter. Det är ganska få som har gjort sina bästa mästerskap som unga och det har sina orsaker. Dock ska man självklart inte övervärdera rutinen kontra formen vilket de på senaste tiden gjort med just Chippen. Jag hade hellre sett Kennedy i sista kvalmatchen faktiskt.
Senast redigerad av Pancev 2008-01-17 kl. 21:53.
Citera
2008-01-17, 22:02
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan

Majstorovic kommer oavsett du vill det eller ej att vara tredjevalet som mittback under EM, därför tycker jag att det är viktigt att han får speltid.
Sant, Majstorovic måste få speltid pga ovanstående. Concha, Kennedy, Chippen, defensiv mittfältare (om Linderoth får bakslag i rehaben, jag ser helst nytt test av Svensson-Källström så Lill-Bjärred kan tas bort ur truppen) Larsson och Berg vill jag se spela.

Kennedy spelar för en ordinarie plats och Chippen spelar för att behålla platsen i truppen. Byt ut den ena med en del tid kvar så Larsson får hyggligt med speltid också.

I övrigt väldigt positivt att Lager förnyar sig och vill ge speltid åt vissa icke ordinarie. Det är ett tecken på att han inte känner sig helt bekväm över aktuell situation, sett till truppen som helhet.
Citera
2008-01-18, 21:36
Medlem
feldgraus avatar
Och att fråga efter streaming av svenska sändningar som mig veterligen inte finns lagligt streamade är alltså inte något man ska göra på forumet. /MOD

/feldgrau
Citera
2008-01-19, 22:55
Bannlyst
Intressant match ikväll mot USA, hade dock velat sett Oremo från start hellre än Wernbloom.
Johansson ska bli kul att se också. Ovan position men det kan bära frukt ändå.
Citera
2008-01-19, 22:58
Medlem
Lustig landslagsdebuterar även ikväll!
Citera
2008-01-19, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sajm00n
Lustig landslagsdebuterar även ikväll!

Ja just, honom glömde jag. Möcke intressant lirare.
Bjärsmyr också för den delen, han gjorde inte alls bort sig mot Costa Rica och mittbackar kan vi behöva i landslaget.
Citera
2008-01-20, 09:24
Bannlyst
Svenska landslaget förtjänade att bli utspelade när Lagerbäck inte testar orutinerade spelare oftare
Citera
2008-01-20, 10:54
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Svenska landslaget förtjänade att bli utspelade när Lagerbäck inte testar orutinerade spelare oftare

Jaha?

Värdelös kommentar som inte ger något alls.

Sverige förlorade igår natt och ingen såg matchen, men de var väl ganska klart att Sverige skulle förlora. USA har bland annat Landon Donovan i laget och Sverige har Oremo typ, samt att Sveriges spelare är i försäsong nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in