Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Platsar man i Birmingham så ska man vara med i truppen. Du kan ju annars säga vad Chippen har gjort för något bra, och han är ju dessutom ordinarie.
Rutin är jävligt överskattat. Och hur i helvete ska han nånsin få sin landslagsrutin när han aldrig kan spela träningsmatcher pga att ligan i England är i gång?
Han ska självklart få en rejäl chans att bevisa sig innan EM och jag hoppas och tror att han tar sina chanser. Fortsätter hans form i Birmingham så ska det mycket till för att han inte ska komma med i truppen.
Men faktum är att han är en nykomling och ung och det är en skillnad på att lyckas bli ordinarie i Birmingham och att spela mästerskap på landslagsnivå.
Med lite tur och en bra utveckling kanske vi har en framtida kugge i Larsson och som kurvan ser ut nu så kanske det kan ske relativt snart. Det är ett bra läge för honom med Chippen i frysen och ur form i Bolton, Ljungan skadad som vanligt och på väg nedåt, Alex och Lill-Bjärred på väg mot pensionen. Det kan gå fortare än man tror ibland (Östlund, Mellberg, Shaaban, Edman, Nilsson och Linderoth).
Det där med att du tycker att rutin är överskattat tror jag mestadels beror på att du är en ung spelare själv och anser det för tillfället. Oavsett sport så brukar rutin löna sig i längden, det gäller för Man United också om du tänker efter. Det är ganska få som har gjort sina bästa mästerskap som unga och det har sina orsaker. Dock ska man självklart inte övervärdera rutinen kontra formen vilket de på senaste tiden gjort med just Chippen. Jag hade hellre sett Kennedy i sista kvalmatchen faktiskt.