Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 09:48
  #30541
Medlem
BarryHeros avatar
Kan Paulinho ens tala ett ord svenska? Alla intervjuer jag har sett honom med så talar han engelska. Om någon kan visa något slags bevis (t ex en video) på att Paulinho talar svenska så kan jag försiktigt ställa mig positiv till honom i landslaget. Känns respektlöst att stå och på engelska (!) säga att han brinner för att representera det svenska landslaget. Ett logiskt första steg vore ju att ta svensklektioner i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Svenskt medborgarskap på laglig väg = tillgänglig för svenska landslaget.

Inget konstigt med det. men han ska inte få sitt medborgarskap för att spela för landslaget, men om han får medborgarskap så är han tillgänglig.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag diskuterade inte vida han var regelmässigt tillgänglig. Jag diskuterade dem som villa ha med honom.
Det är inte klubbfotboll vi pratar om. Vi pratar om landslagsfotboll som ska vara länders fotbollslag som representerar deras fostrade och landsrepresentanter. Inte de som är bäst och råkar ha ett medborgarskap. Även ifall det i regel är tillåtet.

Paulinho har väl inte ens svenska rötter? Han är bara en brasse som spelat i allsvenskan länge nog att kunna söka medborgarskap. Det ska ha absolut 0 med landslaget att göra.
Citera
2018-12-04, 10:16
  #30542
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kan Paulinho ens tala ett ord svenska? Alla intervjuer jag har sett honom med så talar han engelska. Om någon kan visa något slags bevis (t ex en video) på att Paulinho talar svenska så kan jag försiktigt ställa mig positiv till honom i landslaget. Känns respektlöst att stå och på engelska (!) säga att han brinner för att representera det svenska landslaget. Ett logiskt första steg vore ju att ta svensklektioner i så fall.


Nej det är inte logiskt, eftersom de inte tävlar i svenska språket.

Klart man kan tycka att spelare i svenska fotbollslandslaget ska kunna tala svenska, men det är inte logik utan ett känsloargument.
Citera
2018-12-04, 10:28
  #30543
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej det är inte logiskt, eftersom de inte tävlar i svenska språket.

Klart man kan tycka att spelare i svenska fotbollslandslaget ska kunna tala svenska, men det är inte logik utan ett känsloargument.

Men nu är det ju Paulinho själv som säger sig brinna för Sweden. Om han gör det så finns alla möjligheter att klämma in en lektion i svenska varje dag. Om inte annat för att bli folkkär och få Aftonbladet att kämpa för att få in killen i landslaget.
Citera
2018-12-04, 10:29
  #30544
Medlem
BarryHeros avatar
Så sent som förra året så föredrog Hosam Aiesh att spela för det palestinska landslaget snarare än det svenska:

Citat:
Östersunds ytter Hosam Aiesh är uppvuxen i Göteborg. Där hamnade hans föräldrar efter att ha flytt från krigets Palestina. Nu har Aiesh beslutat sig för att representera det palestinska landslaget. Förbundet hörde först av sig för ett halvår sedan, när man nyligen hörde av sig igen bestämde sig Aiesh efter att ha tänkte över saken.

- Det är klart att det är ett svårt beslut. Om jag tackar ja så är det ju kört med att få spela i det svenska landslaget. Hjärnan sa väl att jag skulle avvakta medan hjärtat sa att jag skulle tacka ja. Nu har jag följt hjärtat och det känns jättebra. I slutet av augusti är det träningsmatcher i Indien och Palestina har ju också kvalat in till Asien Cup nästa sommar, säger Aiesh till osdsport.se.

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...r-mitt-hjarta/

Synd att han inte blev låst till deras landslag. Nu verkar det mest som att han vill representera Sverige för att det är ett bättre skyltfönster. Trist.
Citera
2018-12-04, 18:39
  #30545
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Intressant att man petar Hallenius och Hamad pga ålder men tar med rugbyspelaren Robin Jansson som inte är så mycket yngre än de.
Du duckade min fråga.

Vad menade du med att Jansson är en rugbyspelare?

Hjärtliga hälsningar
a.e.g med personal
Citera
2018-12-05, 09:42
  #30546
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Du duckade min fråga.

Vad menade du med att Jansson är en rugbyspelare?

Hjärtliga hälsningar
a.e.g med personal
Att han ser ut som en rugbyspelare och tillbringade flera år i division 4 och 5.
Citera
2018-12-07, 19:49
  #30547
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kan Paulinho ens tala ett ord svenska? Alla intervjuer jag har sett honom med så talar han engelska. Om någon kan visa något slags bevis (t ex en video) på att Paulinho talar svenska så kan jag försiktigt ställa mig positiv till honom i landslaget. Känns respektlöst att stå och på engelska (!) säga att han brinner för att representera det svenska landslaget. Ett logiskt första steg vore ju att ta svensklektioner i så fall.
Läste att Paulinho inte får svenskt medborgarskap.
Citera
2018-12-11, 15:06
  #30548
Medlem
BarryHeros avatar
Vem tror ni ersätter Martin Olssons trupplats i landslaget nu efter att han dragit av sin hälsena och missar hela våren? Blir det Niklas Hult?
Citera
2018-12-11, 15:14
  #30549
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vem tror ni ersätter Martin Olssons trupplats i landslaget nu efter att han dragit av sin hälsena och missar hela våren? Blir det Niklas Hult?

En skräll vore: https://nr.soccerway.com/players/erdin-demir/111434/
Citera
2018-12-11, 16:32
  #30550
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
En skräll vore: https://nr.soccerway.com/players/erdin-demir/111434/
Det vore verkligen en skräll med tanke på att han inte fått speltid under fyra raka matcher.
Citera
2018-12-11, 17:17
  #30551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vem tror ni ersätter Martin Olssons trupplats i landslaget nu efter att han dragit av sin hälsena och missar hela våren? Blir det Niklas Hult?
Tråkigt när det såg så bra ut senast med Martin Olsson på vänstermittfältet.
Det hade varit spännande i kvalet med Olsson & Claesson på kanterna och Forsberg som 10:a.

Någon ska ha en vänsterbacksplats i alla fall. Hult är nog det väntade valet men håll koll på Gagliolo.
Gagliolo har spelat vänsterback igen senaste tiden och fortsätter han på den positionen i Parma och även gör många intervjuer när uttagningen närmar sig så kan det bli han istället för Hult.
Citera
2018-12-11, 17:27
  #30552
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaSparetklenod
Tråkigt när det såg så bra ut senast med Martin Olsson på vänstermittfältet.
Det hade varit spännande i kvalet med Olsson & Claesson på kanterna och Forsberg som 10:a.

Någon ska ha en vänsterbacksplats i alla fall. Hult är nog det väntade valet men håll koll på Gagliolo.
Gagliolo har spelat vänsterback igen senaste tiden och fortsätter han på den positionen i Parma och även gör många intervjuer när uttagningen närmar sig så kan det bli han istället för Hult.
Varför skulle antalet intervjuer spela någon roll? Det är inte Erik Hamrén som basar längre.

Det kanske är dags för Janne att låsa Gagliolo till det svenska landslaget. Tydligen är han aktuell för det italienska ifall hans storform håller i sig:

https://m.tuttomercatoweb.com/serie-...-scudi-1163217
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback