2007-10-18, 14:14
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Han ska inte bort, för den hårda sanningen är tyvärr att det saknas alternativ.
Ja det var ju det jag skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Precis som FG skriver finns för många amöbor. Jag saknar en fältherre på mitten som Jonas Thern och en tuffing som Stefan Schwarz. Vi behöver en ledartyp som Patrik Andersson och målgörare som alltid levererar och inte viker ner sig, som Henke Larsson.
Dagens landslag består av lite för många divor med bristande professionell inställning och motivationsproblem.
Ja som sagt, vi behöver någon som kan fördela bollar med pondus. Anfallspositionerna är jag absolut inte orolig för, Elmander och Zlatan är bra och på bänken finns det kompetens. A och O är att få igång mittfältet så att dessa herrar får något att vettigt att jobba med.
Citera
2007-10-18, 15:55
Medlem
P.Gs avatar
Tydligen så var inte Wilhelmssons skada tillräckligt allvarlig för att han skulle missa utgång med laget efter matchen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1038756.ab
Citera
2007-10-18, 17:36
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
skadad och inte ens ombytt vad jag vet.
Okaj, har helt missat allt snack om denna matchen. Trodde det va tre bergsäkra poäng så har faktist inte brytt mig.
Citera
2007-10-18, 20:04
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tydligen så var inte Wilhelmssons skada tillräckligt allvarlig för att han skulle missa utgång med laget efter matchen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1038756.ab

Nä den var inte så farlig som de "experterna" trodde.
Citera
2007-10-18, 22:37
Medlem
Vad är det för djävla inställning att gå ut när man spelat lika och inte är klara för EM?
Citera
2007-10-18, 22:40
Medlem
Varför inte prova Ljungberg i mitten? Han har snabbhet, kreativitet och finurlighet. Han är ju också en innermitt från början och spelade det en del i Arsenal för nåt år sen.
Citera
2007-10-18, 22:42
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Varför inte prova Ljungberg i mitten? Han har snabbhet, kreativitet och finurlighet. Han är ju också en innermitt från början och spelade det en del i Arsenal för nåt år sen.

Problemet är att han är den enda kantspringaren av klass vi har.
Citera
2007-10-19, 00:00
Medlem
Vagabondens avatar
Marcello Lippi

Mannen är ju arbetslös sedan ett år tillbaka och verkar kunna det här med landslag (VM-Guld typ).
Hur skulle han vara som svensk förbundskapten? Han kan ju Zlatan och borde kunna införa lite nyttig italiensk vinnarskalle i blågult.

Hur mycket kostar han tro?
http://en.wikipedia.org/wiki/Marcello_Lippi
Citera
2007-10-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Om vi inte får Källström att fungera som offensiv speluppläggare (så spelade han ju i Djurgården), och inte Källström själv kan börja spela avslappnat och med full pondus, så ser det ganska kört ut för de kommande åren... jag ser inga trovärdiga alternativ.

I den senaste U21 matchen så spelade ju Sverige med ett ganska ungt nykomponerat mittfält... Och dom krossade ju Belgien 5-1. (En stor skillnad mot hur svagt vårt U21 landslag har sett ut på sistone)

Kanske är det dags att börja matcha några U21-or i A-laget... Det finns ju lovade talanger där tycker jag. (Avdic, Wernblom, Berg och flera)

Men dom måste väl vänta på sin "tur"...
Citera
2007-10-19, 10:48
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
I den senaste U21 matchen så spelade ju Sverige med ett ganska ungt nykomponerat mittfält... Och dom krossade ju Belgien 5-1. (En stor skillnad mot hur svagt vårt U21 landslag har sett ut på sistone)

Kanske är det dags att börja matcha några U21-or i A-laget... Det finns ju lovade talanger där tycker jag. (Avdic, Wernblom, Berg och flera)

Men dom måste väl vänta på sin "tur"...

Tro mig, de hade inte färgat direkt i A-landslaget. Möjligtvis Marcus Berg. Men ta en sådan som Denni Avdic han är väl inte ens ordinarie i Elfsborg så varför ska han få spela?

Pontus Wernbloom är inte tillräckligt bra.
Citera
2007-10-20, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Tro mig, de hade inte färgat direkt i A-landslaget. Möjligtvis Marcus Berg. Men ta en sådan som Denni Avdic han är väl inte ens ordinarie i Elfsborg så varför ska han få spela?

Pontus Wernbloom är inte tillräckligt bra.
Det verkar som om du gillar Lagerbäcks filosofi - att A-laget skall bestå av utlandsproffs och äldre medelmåttor. Jag skulle hellre se några U21-or som *utfyllnad* i truppen. (Klart dom inte skulle starta)

Berg vs. Prica ar ju ett utmärkt exempel. Men grabben måste väl bli åtmistone 24 innan han får en chans.

Sverige hade väl en av de äldsta truppern till VM... och det blir väl samma situation i EM nästa år.
Citera
2007-10-20, 10:36
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
Det verkar som om du gillar Lagerbäcks filosofi - att A-laget skall bestå av utlandsproffs och äldre medelmåttor. Jag skulle hellre se några U21-or som *utfyllnad* i truppen. (Klart dom inte skulle starta)

Berg vs. Prica ar ju ett utmärkt exempel. Men grabben måste väl bli åtmistone 24 innan han får en chans.

Sverige hade väl en av de äldsta truppern till VM... och det blir väl samma situation i EM nästa år.

Jag tycker väl ändå att det är bättre att Berg får spela klart ordinarie i U21 istället för att sitta som fjärde anfallare fast på bänken i A-landslaget. Unga spelare behöver ju speltid, jag hoppas att Berg kan komma med som en joker till EM om han gör en bra säsong i Holland.

För mig är ålder på spelare ointressant, det är de bästa spelarna som skall spela oavsett ålder, sedan får man ju säga att det är en fördel att spela i Bolton än i IFK Göteborg t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in