2007-09-12, 23:07
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Det är helt irrelevant om man har bra lagkamrater eller inte i Henkes läge. Om han ändå är kass så lyckas han inte producera för det. Titta på championsleaguefinalen och återkom.

Henke höll i en av de bästa ligorna i världen (Spanien), Barca bönade och bad att han skulle stanna ett år till, och Ferguson i ManU har försökt få Henke att skriva på för ManU länge, tom när han spelade i Celtic.
Jag kritiserar knappast Henkes kvaliteer, men ifrågsätter om att han skulle vunnit skytteligan i spanien eller Italien. Det är ligans kvalite jag ifrågasätter
Citera
2007-09-12, 23:08
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Sant men så hade han bra lagkamrater.
Sedan får du titta på skottska ligans kvalitee kontra den Italienska eller spanska.
Visst var hans lagkamrater av absoluta världsklass men tror du att vem som helst skulle ha blivit köpt av Barcelona i första taget?
Dock så kan man ju inte påstå att hans klubbkamrater i Celtic var särskillt fantastiska med internationella mått mätt, ändå gjorde han två mål.
Citera
2007-09-12, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
och Ferguson i ManU har försökt få Henke att skriva på för ManU länge, tom när han spelade i Celtic.

Och det grundar du på vadå?
Citera
2007-09-12, 23:10
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Jag kritiserar knappast Henkes kvaliteer, men ifrågsätter om att han skulle vunnit skytteligan i spanien eller Italien. Det är ligans kvalite jag ifrågasätter

Henke har producerat i alla ligor han har spelat i, och i alla lag. Enda laget han inte kom till sin rätta var Feyenoord där han inte trivdes socialt. Angående om Henke skulle vunnit skytteligan i Spanien, Italien eller England är en omöjlig fråga.
Citera
2007-09-12, 23:12
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Och det grundar du på vadå?

Att Fergusom själv har sagt det. Om du vill ha lite källor så läs pressmedelanden när Henke lånades ut till ManU så kommenterar Ferguson det här. Sen är det även relativt känt att Henke har nobbat ManU när han spelade i Celtic.
Citera
2007-09-12, 23:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Vad du ill en början ifrågasatte var den påstådda anglofilin hos Lagerbäck & co. När jag sedan påstod att Henke var en bättre fotbollsspelare med internationella mått mätt så börjar du yra om skoska ligans kvalité istället.
Citera
2007-09-12, 23:22
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vad du ill en början ifrågasatte var den påstådda anglofilin hos Lagerbäck & co. När jag sedan påstod att Henke var en bättre fotbollsspelare med internationella mått mätt så börjar du yra om skoska ligans kvalité istället.
Det är ju en sjuk anglofili i detta land som värderar en Henke högre än en precis lika bra zetterberg. Hemligheten ligger i vilken liga dom spelade för.
Citera
2007-09-12, 23:25
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Det är ju en sjuk anglofili i detta land som värderar en Henke högre än en precis lika bra zetterberg. Hemligheten ligger i vilken liga dom spelade för.
Zetterberg var med svenska mått mätt en bra spelare men internationellt (om man jämför honom med andra spelare på samma position) var han bara hyffsad. Henke däremot var bra även med internationella mått mätt och höll stundtals riktigt hög klass.
Citera
2007-09-12, 23:31
Medlem
Hertigens avatar
Citat:

Den där kommentaren vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt. Det är DU som värderar Henke och Zetterberg som likvärdiga. För det första är det oerhört svårt att jämföra eftersom de inte ens spelar/de på samma positioner. Den enda rättvisa jämförelse man kan göra är genom deras meriter (klubblagsmeriter). Den största klubb som Pär spelade för var Olympiakos eller Anderlecht, Henke Barcelona eller ManU. Det torde säga ganska mycket.

Eller det kanske är så att miljoner fans och ett tjogtal tränare i Europa har fel och du har rätt?
Citera
2007-09-13, 10:25
Medlem
Jag hade lyckats missa att Sverige spelade träningsmatch mot nybildade Montenegro igår. Montenegro spelade sin femte landskamp och var nära att rubba rutinerade Sverige.

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=21996&a=908758

Svensk fotbolls mest oönskade spelare Rade Prica förarbetade till 1-1 och sedan gör han en avslutning som faktiskt får sägas är riktigt jävla snygg på 2-1. Dusans brytning som föregick 1-1 var också snygg.

I övrigt ska det ha vart som vanligt, totalt viljelöst och oinspirerat i träningsmatcherna. Jag fattar det inte, det är ju i de här matcherna reserverna ska visa varför de vill spela i startelvan. Ändå finns det ingen glöd, ingen ambition, ingen vilja.
Citera
2007-09-13, 11:21
Moderator
Gromguttens avatar
Chat raderat. Skärpings!

/mod
Citera
2007-09-13, 12:05
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Jag hade lyckats missa att Sverige spelade träningsmatch mot nybildade Montenegro igår. Montenegro spelade sin femte landskamp och var nära att rubba rutinerade Sverige.

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=21996&a=908758

Svensk fotbolls mest oönskade spelare Rade Prica förarbetade till 1-1 och sedan gör han en avslutning som faktiskt får sägas är riktigt jävla snygg på 2-1. Dusans brytning som föregick 1-1 var också snygg.

I övrigt ska det ha vart som vanligt, totalt viljelöst och oinspirerat i träningsmatcherna. Jag fattar det inte, det är ju i de här matcherna reserverna ska visa varför de vill spela i startelvan. Ändå finns det ingen glöd, ingen ambition, ingen vilja.

De känner väl att det ändå är kört eftersom Lagerbäck har sin elit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in