2008-04-28, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Afonso Alves som nyligen gjorde två strutar mot Manchester United spelade ju i Allsvenskan för något år sedan? Sluta vara så jäkla trångsynt hela tiden.

Jag tror också att Ishizaki har mycket att tillföra, har en del A-landskamper har spelat i Allsvenskan, Norge och Serie B. Dessutom är han användbar på många positioner, så jag ser gärna honom med före ex Kennedy i Ajax.

Ja men då spelar ju inte Alves kvar i allsvenskan heller, stor skillnad det där. Alla måste ju börja sin karriär nånstans (Crouch i div2 i Sverige)

Om Ishizaki inte ens sticker ut i allösvenskan så har han inget i truppen att göra. Det vore skillnad om han gjorde 30 mål och spelade fram till 15. Jag börjar undra varför det aldrig finns någon bra målskytt i allsvenskan, jag menar Berg vann skytteligan förra året och han spelade väl halva säsongen. Skandal.
Citera
2008-04-28, 14:15
Medlem
zzwampens avatar
Därför att de spelare som börjar göra mål flyttar till en större liga i sommarfönstret? (som typ Marcus Berg)
Citera
2008-04-28, 17:32
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ja men då spelar ju inte Alves kvar i allsvenskan heller, stor skillnad det där. Alla måste ju börja sin karriär nånstans (Crouch i div2 i Sverige)

Om Ishizaki inte ens sticker ut i allösvenskan så har han inget i truppen att göra. Det vore skillnad om han gjorde 30 mål och spelade fram till 15. Jag börjar undra varför det aldrig finns någon bra målskytt i allsvenskan, jag menar Berg vann skytteligan förra året och han spelade väl halva säsongen. Skandal.

Eh, de jag har sett ifrån honom är mycket bra och han sticker verkligen ut i Elfsborg. Bättre än Anders Svensson. Det finns säkert utländskt intresse för honom men det är inte bara trycka på "köp-knappen" och så är det klart, för det första så är ju transferfönstret stängt nu...

Så du menar att en högerytter ska göra 30 mål och 15 assist på åtta matcher? I dagsläget är han bäste poängplockare i Elfsborg med två mål och en assist.

Vad skytteliga vinnare i Allsvenskan har med detta att göra vet jag ej.
Citera
2008-04-28, 18:09
Medlem
Att säga att Ishizaki inte sticker ut är som att säga att Zlatan knappt skulle platsa i korpen. Du kanske inte sett han spela? Klart bästa spelaren tillsammans med Anders i 2 säsonger och börjat mycket bra iår.
Citera
2008-04-28, 18:09
Bannlyst
Citat:
Eh, de jag har sett ifrån honom är mycket bra och han sticker verkligen ut i Elfsborg. Bättre än Anders Svensson. Det finns säkert utländskt intresse för honom men det är inte bara trycka på "köp-knappen" och så är det klart, för det första så är ju transferfönstret stängt nu...

Så du menar att en högerytter ska göra 30 mål och 15 assist på åtta matcher? I dagsläget är han bäste poängplockare i Elfsborg med två mål och en assist.

Vad skytteliga vinnare i Allsvenskan har med detta att göra vet jag ej.

Två mål och en assist på åtta matcher ses väl som bra för den genomsnittlige svensken, men både du och jag vet att det inte är bra. Speciellt inte när man möter medelmåttor som Norrköping och Sundsvall dag in och dag ut. Fast transferfönstret är stängt så brukar det väl ändå ryktas om en flytt, det gör det inte, och kommer inte göra.
Citera
2008-04-28, 18:55
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Två mål och en assist på åtta matcher ses väl som bra för den genomsnittlige svensken, men både du och jag vet att det inte är bra. Speciellt inte när man möter medelmåttor som Norrköping och Sundsvall dag in och dag ut. Fast transferfönstret är stängt så brukar det väl ändå ryktas om en flytt, det gör det inte, och kommer inte göra.

I don't know why I bother.., du har uppenbarligen inte sett grabben spela och är besatt av statistik. Han imponerar och bör vara med i snacket om en EM-trupp, men det är ju en månad kvar ungefär.
Citera
2008-04-28, 19:08
Bannlyst
Citat:
I don't know why I bother.., du har uppenbarligen inte sett grabben spela och är besatt av statistik. Han imponerar och bör vara med i snacket om en EM-trupp, men det är ju en månad kvar ungefär.

Du är BESATT av allsvenskan, förstå att en spelare som Isi inte gör någon jävla skillnad om han är med eller inte i Sveriges trupp. Allsvenskan suger, Isi suger, Elfsborg suger. Kunde inte bry mig mindre om nån imponerar några matcher i allsvenskan, är han tillräckligt bra så köps han av någon storklubb, eller vafan, någon jävla medelmåttig klubb iallafall.
Citera
2008-04-28, 20:00
Medlem
funerals avatar
Citat:
Han imponerar och bör vara med i snacket om en EM-trupp, men det är ju en månad kvar ungefär.
Eeeeeh, nej han ska definitivt inte vara med i snacket om nån em-trupp.
Ungefär samma sak som att flagga för att bojan oxå ska vara det
Citera
2008-04-29, 17:57
Medlem
zzwampens avatar
Sveriges nya bortatröja i EM

http://www.footballshirtculture.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1339&Ite mid=143
Citera
2008-04-29, 18:40
Bannlyst
Citat:
Du är BESATT av allsvenskan, förstå att en spelare som Isi inte gör någon jävla skillnad om han är med eller inte i Sveriges trupp. Allsvenskan suger, Isi suger, Elfsborg suger. Kunde inte bry mig mindre om nån imponerar några matcher i allsvenskan, är han tillräckligt bra så köps han av någon storklubb, eller vafan, någon jävla medelmåttig klubb iallafall.

England suger dom får ju inte ens vara med i EM...
Citera
2008-04-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Sveriges nya bortatröja i EM

http://www.footballshirtculture.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1339&Ite mid=143
Snyggt!!! Jag gillar den...
Citera
2008-04-29, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
England suger dom får ju inte ens vara med i EM...

Som landslag? Ja. Som klubblag? Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in