2014-11-19, 14:34
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nej väldigt konstigt. Han sa väl tidigare att det är skillnad eftersom han i Elfsborg kan spela nästan som en ytter (som han ju var när han slog igenom) men att landslaget inte kan ha så offensiva ytterbackar. Det tycker jag är rätt, jag vill inte ha en ytterback som kommer upp och skjuter 5-10 ggr per match, även om det innebär ett och annat mål då och då.

Vad har Bahoui för internationell rutin?
Fast har man sett Larsson i ett gäng europamatcher så borde man också ha sett att han inte bara kan spela som en ytter utan han funkar alldeles utmärkt även när Elfsborg blir tillbakatryckta. Han är möjligtvis inte lika säker i försvarsspelet som Krafth är men han har en väldig löpstyrka och snabbhet så han klarar det utmärkt ändå.

Och som sagt, Bahoui och Tinnerholm duger tydligen alldeles utmärkt eftersom dom har spelat ett par matcher mot internationellt motstånd, men Larsson som har 15 matcher under bältet är tydligen alldeles för oprövad.
Citera
2014-11-19, 14:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast har man sett Larsson i ett gäng europamatcher så borde man också ha sett att han inte bara kan spela som en ytter utan han funkar alldeles utmärkt även när Elfsborg blir tillbakatryckta. Han är möjligtvis inte lika säker i försvarsspelet som Krafth är men han har en väldig löpstyrka och snabbhet så han klarar det utmärkt ändå.

Och som sagt, Bahoui och Tinnerholm duger tydligen alldeles utmärkt eftersom dom har spelat ett par matcher mot internationellt motstånd, men Larsson som har 15 matcher under bältet är tydligen alldeles för oprövad.
Eftersom det anses att Sverige har problem en högermittfältare så varför inte pröva Johan Larsson där istället för Sebbe?
Citera
2014-11-19, 14:49
Bannlyst
Citat:

Fast vänta lite. Du jämställer Elfsborgs matcher mot danskt, isländskt och skottskt motstånd med Malmös CL-matcher? Givetvis väger ett antal högklassiga matcher mot europeiskt toppmotstånd mycket mer än EL-matcher mot mittenlag. Svenska lag kan ju faktiskt mäta sig ganska bra defensivt i EL.

Det är mer utvecklande att spela mot Atletico Madrid och Juventus än att möta Celtic eller lag liknande den nivån. Däremot håller jag inte med Hamrén i hans motivering och Johan Larsson borde ha blivit uttagen. Men jag förstår inte heller varför folk klagar över detta när Kraft gjorde en bra match mot Frankrike.
Citera
2014-11-19, 14:49
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Härligt att Hamrén i Aftonbladet erkänner att han är oförmögen att se spelares kvalité utan att titta på deras sammanhang, dvs att Krafth aldrig hade blivit uttagen om han enbart spelat i Allsvenskan.

I övrigt kan idioten dra åt helvete med sina förslag till försämringar av Allsvenskan.

Vad är det för förslag?
Citera
2014-11-19, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Vad är det för förslag?

Förlänga den allsvenska säsongen och spela höst-vår som alla andra europeiska ligor.

Ekonomiskt hade det inte fungerat då fotbollen i detta land konkurrerar mot andra skitsporter som hockey, basket och handboll. Det är klart man sitter inomhus i en arena och kollar på lite hockey med en varm korv i handen än stå i december och frysa arslet av sig.
Citera
2014-11-19, 14:54
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Förlänga den allsvenska säsongen och spela höst-vår som alla andra europeiska ligor.

Ekonomiskt hade det inte fungerat då fotbollen i detta land konkurrerar mot andra skitsporter som hockey, basket och handboll. Det är klart man sitter inomhus i en arena och kollar på lite hockey med en varm korv i handen än stå i december och frysa arslet av sig.

Låter som en strålande ide om man ska döda den svenska fotbollen och en gång för alla se till att ingen match har mer publik än häcken och Brommapojkarna.
Citera
2014-11-19, 15:21
Medlem
Spinnacers avatar
Så trött på Hamréns fuskbygge och usla ledarskap. Det som irriterar mig mest av allt är den etniska konklaven som bildats med Durmaz, Zengin och Bahoui. De kan fan inte ens passa till eller fira mål med de andra i laget, har aldrig sett något liknande i något landslag någonsin. Vill ha bort dessa missanpassade individer direkt, sånt är cancer för lagmoralen och sammanhållningen.

MV: Isaksson, Nordfeldt
VB: M.Olsson, Wendt
HB: Lustig, Johansson
MB: Granqvist, Jansson, R.Bengtsson, Helander
MF: Ekdal, A.Farnerud, V.Elm, Wernbloom, Hult
ANF: Ibra, Guidetti

Kommer inte på fler som jag vill ha med.
Citera
2014-11-19, 15:54
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Fast vänta lite. Du jämställer Elfsborgs matcher mot danskt, isländskt och skottskt motstånd med Malmös CL-matcher? Givetvis väger ett antal högklassiga matcher mot europeiskt toppmotstånd mycket mer än EL-matcher mot mittenlag. Svenska lag kan ju faktiskt mäta sig ganska bra defensivt i EL.

Det är mer utvecklande att spela mot Atletico Madrid och Juventus än att möta Celtic eller lag liknande den nivån. Däremot håller jag inte med Hamrén i hans motivering och Johan Larsson borde ha blivit uttagen. Men jag förstår inte heller varför folk klagar över detta när Kraft gjorde en bra match mot Frankrike.
Alla hans 15 matcher har inte varit mot sånt motstånd. Som jag skrev så har han funkat utmärkt även när Elfsborg har legat på defensiven.
Citera
2014-11-19, 16:08
Bannlyst
Citat:
Alla hans 15 matcher har inte varit mot sånt motstånd. Som jag skrev så har han funkat utmärkt även när Elfsborg har legat på defensiven.

Jag säger inte emot att Johan Larsson har varit bra i Elfsborg men även du måste väl inse skillnaden i att spela i EL och CL. Tar man sig till gruppspelet i EL möter man högst ett lag i sin grupp som håller samma nivå som vissa CL-lag. Tinnerholm har mött högklassigt motstånd hela hösten och varit en av Malmös bästa spelare. För mig är det solklart att han ska gå före Johan Larsson, så jag ser inga konstigheter där.

Det är Hamrén som är ute och cyklar. Det är en gåta hur P.Bengtsson kan gå före Tinnerholm och i synnerhet Johan Larsson. Hans motivering till varför Kraft blev uttagen tror man kommer från en elvaåring och inte en FK.
Senast redigerad av ArgIdiot 2014-11-19 kl. 16:12.
Citera
2014-11-19, 17:29
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han har ju dock ett par poänger. Det är väldigt trångt i spelschemat och en situation där man måste förlägga Allsvenskan samtidigt som landslagssamling är inte bra. Säsonger med mästerskapsuppehåll är rätt knepiga att få ihop. Därför är jag med på att förlänga tävlingssäsongen med en vecka i början och en i slutet. Det skulle underlätta rätt mycket. Det finns idag inte så mycket utrymme för hur man ska göra vid en inställd match.

Han är nog heller inte helt fel ute när han säger att vi måste förstärka våra resurser i träningsanläggningar och tränare. Det är absolut något att se över.

Däremot är han tveksam när han pratar om uttagningen av Krafth även om det så klart underlättar för honom om en spelare presterar mot annat motstånd än allsvenska lag. Jag förstår varför han först frågade Tinnerholm och inte Johan Larsson.

Höst-vår är ogenomförbart och det är fler än han som inte fattar det. Det finns användare här som har förespråkat det.
Att Förbundets planering behöver förbättras håller jag med om och att säga att klubbarna behöver investera i mycket infrastruktur är nästan som att sparka in öppna dörrar. Hur man ska få råd att investera när vi samtidigt byter till höst-vår är däremot en gåta. Överlag är hans förslag mest en partsinlaga som gränsar till pekoral, en dåres försvarstal till varför det har gått så dåligt.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Antar att du syftar på det här uttalandet:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article19882585.ab

Blev lite nyfiken. Johan Larsson har väl rätt gott om internationell rutin för att vara allsvensk?

http://www.eliteprospects.com/football/player.php?player=3543

Under 2013 och 2014 har Larsson spelat sammanlagt 15 matcher på Europa-nivå. Det räcker gott och väl för att se kvalitén i spelaren i fråga. Därmed inte sagt att jag nödvändigtvis vill se honom i landslaget, men argumentationen håller inte.

Sen måste ju Bahoui verkligen ha storimponerat på sina ynka tre EL-kvalmatcher mot Linfield och Astana... Jävla pajastränare.
Blir spelare som exempelvis Helander så mycket bättre av att spela ett par matcher i CL? Erfarenhet är naturligtvis bra, men det sker inte någon förvandling över en natt bara för att man spelat i Europa. Det är inte som att förlora oskulden.

Dessutom kan man ju egentligen undra hur mycket bättre spelare blir genom att gå till turkiska, holländska, skotska och danska lag?
Citera
2014-11-19, 17:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Att Förbundets planering behöver förbättras håller jag med om och att säga att klubbarna behöver investera i mycket infrastruktur är nästan som att sparka in öppna dörrar. Hur man ska få råd att investera när vi samtidigt byter till höst-vår är däremot en gåta. Överlag är hans förslag mest en partsinlaga som gränsar till pekoral, en dåres försvarstal till varför det har gått så dåligt.

Det är ju inte bara förbundets planering som haltar. Tiden räcker inte riktigt till heller. I år har Malmö spelat 49 tävlingsmatcher på ungefär åtta månader, om man räknar bort VM-månaden. Då har jag inte räknat med de andra landslagsuppehållen. Det är mer än i snitt 1,5 match i veckan. Det är förmodligen mer än de lagen i de stora ligorna som inte spelar i europacuperna. Det är inte så enkelt för förbundet att planera bättre. Det är redan nu trångt i spelschemat. Man skulle absolut behöva börja tidigare och sluta senare för att få lite marginal och förlänga tävlingssäsongen.
Senast redigerad av mishima 2014-11-19 kl. 17:38.
Citera
2014-11-19, 18:12
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Berör Hamrens konstgräskramande lite, Åge är inne och snuddar vid något intressant i denna artikeln.

http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/grona-sidan-upp-for-mff/

Det handlar dock inte enbart om Skåne, utan stora delar av Sverige (Stockholm inräknat)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in