Citat:
Ursprungligen postat av
ArgIdiot
Att Kacaniklic testat som innermitt måste ju vara tecken på att vi genomgår en historiskt svag generationsväxling i svensk fotboll just nu. Ganska kul ändå att vi ansågs vara starkast på mitten för 7-8 år sedan.
Vilka har då fallit ifrån? Elm, Farnerud (har aldrig varit aktuell ens), Svensson, Holmén, Wernbloom. Kommer inte på vilka mer som varit aktuella. Ingen innermittfältare från Allsvenskan har varit aktuell på länge.
Varför inte ta ut folk från u21 på denna position? Testa lite nytt? Det kan ju knappast gå sämre. Hade sett K.Olsson och Lewicki i A-landslaget. Även Mange Eriksson hade varit intressant att testa, har varit väldigt bra som innermitt för MFF nu på slutet. Stressas aldrig upp och har oftast bollen under kontroll.
Hiljemark, är som tidigare skrivet, skadad. Annars hade han varit ett giltigt alternativ.
Magnus Eriksson är ett intressant namn och jag är väldigt förtjust i honom (dock inte som innermitt). Jag hade velat se honom ta plats någonstans, hans spelsinne överträffas inte av många andra svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Ingen som vill se Wernbloom istället för Kim?
Känns som att Ekdal-Kim blir lite väl obalanserat men jag är inte någon expert.
Wernbloom har tyvärr problem med ljumskarna.