2014-11-17, 21:26
Medlem
snillet_1s avatar
Hoppas Ekdal får testa som sittande då. Jag tycker inte att Kim har grundtryggheten eller positionsspelet för den rollen. Däremot ser jag inte poängen i att köra Kacaniklic som någon sorts innermittfältare. Har oerhört svårt att se det projektet få någon meningsfull utväxling.
Citera
2014-11-17, 21:30
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Alltså, vad är grejen med Oscar Jansson? Tycker han varit kass de gånger jag har sett honom den här säsongen. Om Olsen väljer att spela för Sverige så går han definitivt före honom och Carlgren, kanske Nordfeldt också.

Började säsongen riktigt bra och stabilt innan han fick armen avsparkad och missade mittdelen av säsongen. Efter skadan håller jag med om att han inte riktigt kom upp i samma standard, kändes stundtals lite ofokuserad främst då i luftspelet. Har haft en OK allsvensk premiärsäsong men som svartvit vill jag se honom höja sig ett snäpp nästa år. Kändes därför lite förvånande att Hamrén försökte ringa in honom till Montenegro-truppen.
Citera
2014-11-17, 21:32
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Hade det inte varit intressant att inte spela med Granen utan kanske börja med Jansson - Helander?

Jag kan förstå tanken med några rutinerade i elvan, för att det inte ska vara en helt grön elva där alla gör bort sig.

Men Pontus och Filip känner varandra sedan MFF och kommer att fungera bättre än Ponne-Granen, vilket talar för att de båda kommer prestera.

Det känns också som att man hade kunnat kasta in ett nytt, lite mer oprövat kort på mittfältet istället för att envisas med spelare som har 20+ landskamper.

Nordfeldt
Krafth - Jansson - Helander - Wendt
Faktum är att spelare för ett tremannamittfält är aningen för få i min mening. Kim, Ekdal. Sen är det bara offensiva yttrar...?
Forsberg - Kiese Thelin - Bahoui

Kunde inte ändra.

Slog mig.

Varför inte bara gå tillbaka till sköna 4-4-2.

Nordfeldt
Bahoui - Kim - Ekdal - Forsberg
Guidetti - Kiese Thelin

Gott så.
Citera
2014-11-17, 21:46
Bannlyst
Att Kacaniklic testat som innermitt måste ju vara tecken på att vi genomgår en historiskt svag generationsväxling i svensk fotboll just nu. Ganska kul ändå att vi ansågs vara starkast på mitten för 7-8 år sedan.

Vilka har då fallit ifrån? Elm, Farnerud (har aldrig varit aktuell ens), Svensson, Holmén, Wernbloom. Kommer inte på vilka mer som varit aktuella. Ingen innermittfältare från Allsvenskan har varit aktuell på länge.

Varför inte ta ut folk från u21 på denna position? Testa lite nytt? Det kan ju knappast gå sämre. Hade sett K.Olsson och Lewicki i A-landslaget. Även Mange Eriksson hade varit intressant att testa, har varit väldigt bra som innermitt för MFF nu på slutet. Stressas aldrig upp och har oftast bollen under kontroll.
Citera
2014-11-17, 21:52
Medlem
HAZARD17s avatar
Hamren har bokstavligt någonting emot Guidetti. Haha, varför får han inte spela för?!
Citera
2014-11-17, 21:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Kunde inte ändra.

Slog mig.

Nordfeldt
Guidetti - Kiese Thelin

Gott så.

Tycker också det. Jag skulle gärna vilja se att man fortsätter på duon Guidetti-Kiese Thelin. Samarbetet i U21 har både varit fruktsamt och intressant. Kanske en ny Andersson-Dahlin-duo.
Citera
2014-11-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Hamren har bokstavligt någonting emot Guidetti. Haha, varför får han inte spela för?!
Han kommer spela istället för Zlatan imorgon.
Citera
2014-11-17, 22:07
Medlem
Som många andra härinne så ser jag ingen bra anledning till att kaca ska spelas som innermitt, i dagsläget så är han en rätt dålig ytter i landslaget, jag ser ingen som helst potential i han som innermitt. Men uppenbarligen så verkar Hamren göra det...
Citera
2014-11-17, 22:39
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Kunde inte ändra.

Slog mig.

Nordfeldt
Guidetti - Kiese Thelin

Gott så.

Jag tror att varianter av 4-5-1 är en helig ko för Hamrén som brukats sen hans tillträde. Under hans karriär som FK är det egentligen bara den formationen tillsammans med Zlatans släpande position som givits lovord. Då menar jag när de ännu var nya inventioner i ett annars konservativt landslag.

För Hamrén att offra 4-5-1 vore som att erkänna sig ha fel, och gå ifrån den sista tryggheten. Jag tror därför aldrig att vi kommer se en annan formation. Hur mycket jag än skulle vilja se två renodlade forwards.
Citera
2014-11-17, 22:39
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Kunde inte ändra.

Slog mig.

Nordfeldt
Guidetti - Kiese Thelin

Gott så.

Den här elvan + en kompetent förbundskapten hade fått mig att börja tro igen.
Citera
2014-11-17, 23:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Kunde inte ändra.

Slog mig.

Nordfeldt
Guidetti - Kiese Thelin

Gott så.
Nordfelt
? - Jansson - Helander - Wendt
Bahoui - Källström - Ekdal - Forsberg
Thelin - Guidetti.
(FB) Svenska Fotbollslandslaget /mod
Vi verkar vara rörande överens.
Citera
2014-11-17, 23:16
Avslutad
Ingen som vill se Wernbloom istället för Kim?

Känns som att Ekdal-Kim blir lite väl obalanserat men jag är inte någon expert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in