2014-11-17, 23:54
Medlem
Jo, det hade varit bra med en en defensiv och destruktiv Wernbloom att komplettera till Ekdal som får ta en mer offensiv roll.
Citera
2014-11-17, 23:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Att Kacaniklic testat som innermitt måste ju vara tecken på att vi genomgår en historiskt svag generationsväxling i svensk fotboll just nu. Ganska kul ändå att vi ansågs vara starkast på mitten för 7-8 år sedan.

Vilka har då fallit ifrån? Elm, Farnerud (har aldrig varit aktuell ens), Svensson, Holmén, Wernbloom. Kommer inte på vilka mer som varit aktuella. Ingen innermittfältare från Allsvenskan har varit aktuell på länge.

Varför inte ta ut folk från u21 på denna position? Testa lite nytt? Det kan ju knappast gå sämre. Hade sett K.Olsson och Lewicki i A-landslaget. Även Mange Eriksson hade varit intressant att testa, har varit väldigt bra som innermitt för MFF nu på slutet. Stressas aldrig upp och har oftast bollen under kontroll.

Hiljemark, är som tidigare skrivet, skadad. Annars hade han varit ett giltigt alternativ.

Magnus Eriksson är ett intressant namn och jag är väldigt förtjust i honom (dock inte som innermitt). Jag hade velat se honom ta plats någonstans, hans spelsinne överträffas inte av många andra svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ingen som vill se Wernbloom istället för Kim?

Känns som att Ekdal-Kim blir lite väl obalanserat men jag är inte någon expert.

Wernbloom har tyvärr problem med ljumskarna.
Citera
2014-11-17, 23:56
Medlem
eternussermos avatar
En elva som förberedelse för U21-EM, bra tänkt, men i tävlingsmatcher ska vi ha spelare som presterat i större sammanhang.
Citera
2014-11-18, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hiljemark, är som tidigare skrivet, skadad. Annars hade han varit ett giltigt alternativ.

Magnus Eriksson är ett intressant namn och jag är väldigt förtjust i honom (dock inte som innermitt). Jag hade velat se honom ta plats någonstans, hans spelsinne överträffas inte av många andra svenskar.
Eriksson kan väl i och för sig vara ett alternativ som innermitt i ett 4-3-3? Men annars borde Ekdal och en mer defensivt präglad mittfältare gå före.

Citat:
Wernbloom har tyvärr problem med ljumskarna.
Yes, tänkte mer i allmänhet när man diskuterar optimal startelva.
Citera
2014-11-18, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Har bara sett Olsen i CL, men är ju ute och cyklar hela tiden, speciellt i luftrummet. Man ser hur dålig han är internationellt, ta Tevez frispark där alla stora målvakter hade tagit. Han var inte ens nära. Nordfeldt är överlägsen honom vad jag sett, för att inte tala om Isaksson. Vilken tjomme som är tredjemålvakt är helt irrelevant. Kan slänga in Olsen där om det får dig att känna dig bättre.
Du har uppenbarligen ingen koll på läget. Han gjorde mer eller mindre klockrena matcher mot Salzburg hemma, Olympiakos och Atletico hemma (trots skada). När exakt har Nordfeldt presterat mot den typen av motstånd? Hur många matcher har du ens sett med Nordfeldt (jag är ganska säker på att du inte följer Eredivisie)?
Citera
2014-11-18, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
En elva som förberedelse för U21-EM, bra tänkt, men i tävlingsmatcher ska vi ha spelare som presterat i större sammanhang.
Spelarna i den här elvan har presterat i större sammanhang (man skulle dock bytt ut Kaca mot Forsberg), till skillnad från den mediokre Zengin.
Citera
2014-11-18, 00:54
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Jo, Larsson har spelat högerback. Och gjort det för Sveriges landslag till och med. Han vore suverän att ha där; jobbar hårt, noggrann, bra inlägg och finns på planen med en giftig frisparksfot. Problemet är bara att han tror att han är Ronaldo och vill inte spela där.
Nämn en enda match där Sebastian Larsson spelat högerback. Jag har följt varenda landskamp sen hans debut och har då aldrig sett honom spela högerback.
Citera
2014-11-18, 01:40
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Finns det egentligen några svenska spelare som presterat i stora sammanhang?

Mer än Zlatan då alltså.
Citera
2014-11-18, 02:05
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Att Kacaniklic testat som innermitt måste ju vara tecken på att vi genomgår en historiskt svag generationsväxling i svensk fotboll just nu. Ganska kul ändå att vi ansågs vara starkast på mitten för 7-8 år sedan.

Vilka har då fallit ifrån? Elm, Farnerud (har aldrig varit aktuell ens), Svensson, Holmén, Wernbloom. Kommer inte på vilka mer som varit aktuella. Ingen innermittfältare från Allsvenskan har varit aktuell på länge.

Varför inte ta ut folk från u21 på denna position? Testa lite nytt? Det kan ju knappast gå sämre. Hade sett K.Olsson och Lewicki i A-landslaget. Även Mange Eriksson hade varit intressant att testa, har varit väldigt bra som innermitt för MFF nu på slutet. Stressas aldrig upp och har oftast bollen under kontroll.

Jag har inte sett Olsson i sin nya klubb, men nja. Då borde väl S Gustafson ligga betydligt bättre till. Har ju varit dominant i allsvenskan denna säsong.

Hiljemark då han kommer tillbaka ifrån skadan bör också vara högaktuell.
Citera
2014-11-18, 06:16
Medlem
oceanwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nämn en enda match där Sebastian Larsson spelat högerback. Jag har följt varenda landskamp sen hans debut och har då aldrig sett honom spela högerback.

Sverige - Brasilien 0-3 (2012)

Skulle dock inte vilja ha honom där annat än i nödfall. Tinnerholm borde i mina ögon vara given bakom Lustig. Högre nivå än vad han har hållit i Champions League är orimligt att begära från en svensk ytterback om man ser till hur det sett ut tidigare år på den positionen.
Senast redigerad av oceanwave 2014-11-18 kl. 06:37.
Citera
2014-11-18, 06:37
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceanwave
Larsson har alltsa gjort en insats som hogerback i en fiaskomatch mot Brasilien for tva ar sedan och nu skriker folk om att han ska bli hogerback? Landslagsfansen ar verkligen tragiska. Larsson ar en medioker mittfaltare. Inget annat.
Citera
2014-11-18, 07:30
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Larsson har alltsa gjort en insats som hogerback i en fiaskomatch mot Brasilien for tva ar sedan och nu skriker folk om att han ska bli hogerback? Landslagsfansen ar verkligen tragiska. Larsson ar en medioker mittfaltare. Inget annat.

Han har väl spelat högerback flera gånger än så, exempelvis emot Turkiet i år.

Citat:
Ursprungligen postat av oceanwave

Skulle dock inte vilja ha honom där annat än i nödfall. Tinnerholm borde i mina ögon vara given bakom Lustig. Högre nivå än vad han har hållit i Champions League är orimligt att begära från en svensk ytterback om man ser till hur det sett ut tidigare år på den positionen.

Tinnerholm blev väl inkallad, men tackade nej p.g.a skada?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in