2007-08-05, 12:26
Medlem
Meanmachines avatar
Shaaban är given om Isak är skadad. Den som tror något annat kan inte vara seriös.
Citera
2007-08-05, 14:01
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Isaksson kommer vara borta i minst en månad nu (Sprucken tumme tydligen). Jag vet inte vad ni tycker, men om det är någon som förtjänar att vakta Sverige mål så är det Johan Wiland. Av vad jag har hört så har Rami Shaaban inte övertygat speciellt mycket i Fredrikstad den senaste tiden. Men ni vet ju hur bra Johan Wiland har varit...

Är själv elfsborgare men kan inte på något sätt säga att wiland är den målvakt i sverige som skall stå nu när isak är skadad. Att wiland är en allsvensk toppmålvakt är klart, men undr de senaste åren har han inte varit sådär bergsäker som en allsvensk målvakt måste vara för att förtjäna n plats i landslaget...
Citera
2007-08-05, 14:24
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Isaksson kommer vara borta i minst en månad nu (Sprucken tumme tydligen). Jag vet inte vad ni tycker, men om det är någon som förtjänar att vakta Sverige mål så är det Johan Wiland. Av vad jag har hört så har Rami Shaaban inte övertygat speciellt mycket i Fredrikstad den senaste tiden. Men ni vet ju hur bra Johan Wiland har varit...

Jag tror att Expressen hade en omröstning på deras sida när jag röstade hade Wiland 0% Han är inte i närheten av Shaaban och har aldrig varit....
Citera
2007-08-05, 15:10
Medlem
Är det här ett skämt eller?
Johan Wiland, vem är det?
Citera
2007-08-05, 16:47
Medlem
Drömmer jag eller? Shaaban har varit skit i Fredrikstad den här säsongen. Han är för övrigt en överskattad målvakt. Wiland är bättre.
Citera
2007-08-05, 17:13
Medlem
NoTruces avatar
Är inte minimikriteriet för en bra målvakt att man åtminstone hört talas om honom, eller?
Citera
2007-08-05, 17:15
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Drömmer jag eller? Shaaban har varit skit i Fredrikstad den här säsongen. Han är för övrigt en överskattad målvakt. Wiland är bättre.

Ja Wiland har ju sina Intertoto-meriter Shaaban har ju bara spelat i CL...
Citera
2007-08-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Ja Wiland har ju sina Intertoto-meriter Shaaban har ju bara spelat i CL...

Haha. En match?
Citera
2007-08-05, 23:28
Medlem
Nahibos avatar
shaaban har alltid varit stabil i landslaget.. behövs det så mycket mer?
Citera
2007-08-05, 23:29
Medlem
bravehs avatar
när Isaksson är borta är första kriteriet en ersättare måste uppfylla att han inte skiter ner sig när första skottet kommer. Där klarar sig Shaaban. Tveksamt om Wiland gör det.
Citera
2007-08-05, 23:39
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
när Isaksson är borta är första kriteriet en ersättare måste uppfylla att han inte skiter ner sig när första skottet kommer. Där klarar sig Shaaban. Tveksamt om Wiland gör det.
Instämmer till fullo, även om Wiland är en habil målvakt så är rutin och pondus viktigt internationellt.

Dessutom är agerandet i straffområdet (särskilt luftspelet) oerhört viktigt då en inom området bra målvakt således tar bort både förstasituationen (inlägget) och andrasituationen (efter nickrensning ex.). Enda anledningen som jag ser det till varför Ravelli fick förtroendet så pass länge, bra luftspel.
Citera
2007-08-06, 00:58
Medlem
Shaaban har alltid gjort bra från sig när han fått chansen. Vore korkat att ersätta honom nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in