2007-06-03, 14:16
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Alltid har ni något att skylla på. Mot Spanien dög det inte heller
Jag skyller inte på något, du kan väl absolut inte påstå att Sverige gjorde en bra match? Och nej, jag tänker inte spekulera om vi hade varit bättre/sämre med Zlatan på plan.
Citera
2007-06-03, 20:05
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Javisst är det så. Kul att vi börjar bli fler som inser det.
Ungefär som när du "insåg" att Zlatan skulle bli bänkad i Inter och att hans karriär var över?
Citera
2007-06-05, 14:20
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Eftersom ingen annan har ställt den här frågan så gör jag det: vem var det som bestämde att Fredrik Ljungberg skulle slå straffen (om det nu blivit nån) i Köpenhamn?

Var det du, Lars Lagerbäck?

Hur usel känsla för fotboll får man i så fall ha som förbundskapten? Fredrik Ljungberg är ingen straffskytt. Han har fel skotteknik, fel tillslag på bollen, fel balans på kroppen i skottögonblicket. Nu får vi ju aldrig veta det här, men jag garanterar: vid ställningen 3–3 och en minut kvar skulle Ljungberg ha missat den där straffen.
Han skulle ha skyfflat bollen över.

- Peter Wennman, Aftonfittan
Precis vad jag tänkte under själva situationen. Lite roligt.
Citera
2007-06-05, 14:25
Medlem
bravehs avatar
Nja i den situationen så måste straffskytten vara erfaren. Ljungberg var nog det bästa valet. Alternativen skulle väl vara Mellberg och Allbäck vilka båda har sämre nerver och kyla än Ljungberg.

Alexandersson var nog den bästa straffskytten på planen med rutin men lagkaptenen får ju också stiga fram i en sådan situation.
Citera
2007-06-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Precis vad jag tänkte under själva situationen. Lite roligt.

Å andra sidan så drog Wenmans stora favorit Henke Larsson en straff ganska så högt över mot Tyskland..
Citera
2007-06-05, 15:31
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Mycket, mycket synd att matchen avlsutades som det gjorde. Nu flyttas ju fokus bort från faktumet att vår defensiv läcker som en gammal binda.

Tycker du överdriver rätt mycket. 3 bollar är såklart inte bra, men jag tyckte det var mer slumpmål än att försvaret kollapsade. Första målet, där ska 'vi' kunna ta bort bollen, andra halkar Mellberg och tredje är en boll som går i täck fram till en dansk som drar till på vinst och förlust. Danmark spelade hela andra halvan med två försvarare, inget konstigt att de får press på Sverige då.
Citera
2007-06-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Tycker du överdriver rätt mycket. 3 bollar är såklart inte bra, men jag tyckte det var mer slumpmål än att försvaret kollapsade. Första målet, där ska 'vi' kunna ta bort bollen, andra halkar Mellberg och tredje är en boll som går i täck fram till en dansk som drar till på vinst och förlust. Danmark spelade hela andra halvan med två försvarare, inget konstigt att de får press på Sverige då.

Det är märkligt att Mellberg match efter match råkar ut för något. nu senast halkade han, senast missade han att det var Petter Hanssons boll osv osv. Som (den vanligtvis stora idioten) Tantsapft konstaterade, det finns en anledning att Mellberg aldrig kommit längre än Aston Villa.
Citera
2007-06-05, 16:33
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Det är märkligt att Mellberg match efter match råkar ut för något. nu senast halkade han, senast missade han att det var Petter Hanssons boll osv osv. Som (den vanligtvis stora idioten) Tantsapft konstaterade, det finns en anledning att Mellberg aldrig kommit längre än Aston Villa.

Nu skrev jag aldrig att Mellberg är en stor spelare idag. Han är numera rätt medioker. Vad jag menade på var att de insläppta målen mer kom efter otur/slarv än att hela försvarsspelet kolappsade.
Citera
2007-06-05, 16:37
Medlem
bravehs avatar
oj, oj, oj...gjorde inte Mellberg två nästan felfria mästerskap 2002 och 2004(förutom en straff)? Tycker han har varit en mittback av högsta klass.
Citera
2007-06-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
oj, oj, oj...gjorde inte Mellberg två nästan felfria mästerskap 2002 och 2004(förutom en straff)? Tycker han har varit en mittback av högsta klass.

Jo men det är ju några år sedan. Sen dess har det gått utför. Bara en sådan sak som hans hands mot kroatien, att han är det enda som alltid slår 2000 meter höga uppspel, klantiga fällningar mm. Nej han är fan inget bra.
Citera
2007-06-05, 17:02
Medlem
Sujoks avatar
Nu när stormen har lagt sig och jag kollat på repriserna så måste jag säga att den stora skandalen inte är att Poulsen slog Rosenberg i magen eller att dansken sprang in på planen. Utan hur kan domaren få det till straff samt att han tilldömer Sverige segern. Nu är det väl inte helt klart, Fifa ska väl ta ett beslut i frågan. Är det bara jag som ifråga sätter domsluten. Om någon hävdar att det är straff så får ni gärna hänvisa till rätt paragraf.

Man kanske kan tycka att det inte spelar någon roll men vem vet det kanske bli aktuellt att spela klart matchen om Fifa inte tilldömer Sverige segern.
Citera
2007-06-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Nu när stormen har lagt sig och jag kollat på repriserna så måste jag säga att den stora skandalen inte är att Poulsen slog Rosenberg i magen eller att dansken sprang in på planen. Utan hur kan domaren få det till straff samt att han tilldömer Sverige segern. Nu är det väl inte helt klart, Fifa ska väl ta ett beslut i frågan. Är det bara jag som ifråga sätter domsluten. Om någon hävdar att det är straff så får ni gärna hänvisa till rätt paragraf.

Man kanske kan tycka att det inte spelar någon roll men vem vet det kanske bli aktuellt att spela klart matchen om Fifa inte tilldömer Sverige segern.

Om man slår en spelare i magen inne i straffområdet så är det inte straff menar du?

Vad bör "straffet" för förseelsen vara enligt dig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in