2012-06-21, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Anders Svensson blev intervjuad utav Borås Tidning där han sa att han kan tänka sig att fortsätta spela i landslaget. Han begärde inte att få starta alla matcher utan kan tänka sig att sitta på bänken och låta den yngre generationen spela.
Låter bra, Svensson var helt ok i EM och är fortfarande en man för truppen, dock bör yngre spelare matchas mer.
Citera
2012-06-21, 21:15
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
Elmanders form var ju under isen i EM... Rosenberg ännu värre. Toivoinen spelade inte sin bästa position.

Vi behöver Guidetti och Zlatan på topp i VM kvalet.
Nu är det ju inte bara så att man går in och tokkör
när man är ny i landslaget, det brukar i regel krävas
en viss inkörningsperiod innan (Hur lång den är varierar
från spelare till spelare), så Elmander går nog före Guidetti.
Ska Guidetti komma med så måste han dessutom komma
till en klubb där han får spela regelbundet (och självklart
även prestera där).
Citera
2012-06-21, 21:39
Medlem
motvalls avatar
Snälla moderatorer
Kan inte denna tråg arkiveras och en ny tråd om svenska fotbollslandslaget startas?
Exempelvis kallas Revanchen eller det nya svenska fotbollslandslaget.
Citera
2012-06-21, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cuughar
Efter den här Frankrikematchen tycker jag det passar bra att flika in med ett citat från Billy Mitchell, professionell gamer och tidigare världsrekordhållare i bl a Donkey Kong och Pac Man: "If u cant play when u have to play, in competition, when the pressure is on, you´re really not good enough".

Frankrike var i praktiken redan klara för avancemang redan innan matchen och hade inte mycket motivation att spela. Sverige vinner en betydelselös match mot ett Frankrike som gör en skitmatch. Det betyder ingenting. Spelar ingen roll om Tiger Woods slår hole in one på träning eller om Sharapova radar upp servess på träning, kan man inte prestera när det verkligen gäller så är man ingen vinnare!

Precis så är det, som du beskriver. Jag fattar inte vad det handlar om när det gäller svenskar och nervositet, andra länder kan prestera, men inte Sverige. Visst Sverige har gjort det, när det finns spelare som kan hålla nerverna i styr, när det finns idrottsmän som kan göra det.

Kollade på US Open i golf där Fredrik Jacobson låg i täten inför sista rundan, sen sista rundan, total genomklappning.

Har man spelat ett antal världsmästerskap eller tävlingar, som många professionella idrottare har gjort så finns det väl rutin att bara gå ut och spela på.

När man ser och träffar många människor dagligen så slås man av att de blir stressade och nervösa av minsta lilla problem eller motgång.

Det är väl bara att gå ut och ge allt, går det så går det, våga pröva på olika saker och köra. Typ som i VM 94 när Brolin slog den där frisparken. Ibland finns det ju helt glasklara lägen men sen schabblas det bort för att spelarna tänker för mycket på om de ska passa eller skjuta, man kan inte strukturera och analysera in alla lägen in i minsta detalj, en passning kan vara rätt, men ett skott kan likväl gå in. Det är för mycket tankesmedja hela tiden.
Citera
2012-06-21, 23:24
Medlem
Jamaicamans avatar
Ivo Pekalski, något för landslaget ännu?

Enligt mig bör han få en träningsmatch så fort som möjligt, annars finns det en risk att Polens landslag tar ut han istället.
Senast redigerad av Jamaicaman 2012-06-21 kl. 23:26.
Citera
2012-06-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman

Enligt mig bör han få en träningsmatch så fort som möjligt, annars finns det en risk att Polens landslag tar ut han istället.

Han skulle inte platsa i Polen ändå.
Citera
2012-06-25, 19:41
Medlem
Mellbergans avatar
felpost
Senast redigerad av Mellbergan 2012-06-25 kl. 20:30. Anledning: fel
Citera
2012-06-27, 22:49
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman

Han är för skadebenägen, han har väll missat två januariturnéer i rad även mycket småskadad i MFF.
Ekdal har varit drabbad också, småskadad när det vankats uttagning.
Citera
2012-06-30, 16:43
Medlem
kaus avatar
Regnar som ett helvete i dag och då passade det utmärkt att ESPN visade matchen Sverige - England från VM 2006. Bara sex år sedan men ger ändå lite perspektiv. Skönt lag på den tiden:

Isaksson
Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman
Jonson - Linderoth - Källström - Ljungberg
Allbäck - Larsson
Citera
2012-06-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kau
Regnar som ett helvete i dag och då passade det utmärkt att ESPN visade matchen Sverige - England från VM 2006. Bara sex år sedan men ger ändå lite perspektiv. Skönt lag på den tiden:

Isaksson
Allbäck - Larsson

Jag laddade ner den matchen för länge sedan och har fortfarande kvar den, hyfsad upplösning och SVT:s sändning. Tror inte den finns på TPB längre men om det finns intresse kanske jag kan lägga upp den. Beckham, Crouch, Ljungberg och grabbarna
Citera
2012-06-30, 20:53
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Jag laddade ner den matchen för länge sedan och har fortfarande kvar den, hyfsad upplösning och SVT:s sändning. Tror inte den finns på TPB längre men om det finns intresse kanske jag kan lägga upp den. Beckham, Crouch, Ljungberg och grabbarna

Lägg gärna upp den! Fan, nu blev jag as taggad...
Citera
2012-07-01, 04:37
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kau

Isaksson
Allbäck - Larsson
När man ser den där uppställningen så ser man rätt tydligt när Sverige tappade det stenhårda försvaret. Som jag ser det så är det långt ifrån ett skönt lag.. Alexandersson som ytterback, Lucic som mittback. Det där är inget lag som borde gå vidare från ett gruppspel...
Högsta kvalité i anfallet dock, jag bara hoppas att vi får nått lika bra snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in