2012-06-12, 17:34
Medlem
trorjags avatar
En startelva utan Tjerna e fan inte okej.
då kan uppbehållet i allsvenskan va slut nu på direkten o EM kan läggas ner tills nästa år.
AVGÅ HAMRÉN!
Citera
2012-06-12, 17:36
Medlem
eternussermos avatar
Jag tycker det var ett felbeslut att ta ut Rosengård, han verkar inte passa in i gruppen som inte vet hur han löper och spelar vilket gör att han inte får några passningar. Jag TROR också han är en jobbig jävel att ha att göra med rent socialt.

Jag tyckte inte han gjorde några direkta fel men hoppas vi tar in en spelare som de andra kan lite bättre. Mitt förslag är Ola Toivonen på topp och kasta in Elmander om det behövs, tror inte han är klar för att starta än.
Citera
2012-06-12, 17:39
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Konstigt att ingen kommenterat dig. För du har så rätt.

Sverige är så bra att vi kan ta oss till EM. Men att vi ska ta oss vidare är gruppen? Vilket skämt!

Så som sverige spelade igår är så bra vi är!. Det är ingen som är ur form eller hamren som ställer upp fel. Vi är inte bättre än så!!!!

Men Holland då`? Vi slog ju dom! Men det var deras B-lag och när dom redan kvalat in. Inte i närheten samma sak.

Den stora anledningen till att vi vann var att zlatan inte var med, helt annan energi i laget då.
Citera
2012-06-12, 17:53
Bannlyst
VI HAR INTE I EM ATT GÖRA! "Bästa 2a"

Spelarna har usel teknik och kan inte föra ett spel. Ren sanning och samma sak sker gång efter gång i liknande matcher.

VAD KAN MAN GÖRA:
Förbjud fotboll utomhus för alla spelare under 16 år mellan November-April. De ska bara spela futsal och köra på tekniken, inte träna onödig styrka osv.. Bygg ut fler hallar så detta är möjligt och underlätta när det gäller kostnader.
Citera
2012-06-12, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Den stora anledningen till att vi vann var att zlatan inte var med, helt annan energi i laget då.

Svar nej, Holland hade vunnit över oss om de hade något att spela för.
Senast redigerad av silver.cat.tequila 2012-06-12 kl. 18:13.
Citera
2012-06-12, 18:16
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritades
Är det bara jag som anser att all denna kritik mot landslaget helt saknar grund? Seriöst, vad hade ni väntat er? Det skulle vara en betydligt större flopp om Ukraina förlorat, än att vi gjorde det. Tittar man på vad övriga världens anser så är det ju ingen som pratar om det här "fiaskot", mer än vi i Sverige.

Det var ingen bra insats, så är det bara. Men något fiasko? Nja, det är det knappast. Det är stort av Sverige att ens gå till EM, då det finns betydligt större lag som inte tagit sig hit.

Njae, att kalla det fiasko kanske är lite väl starkt, men att Sverige underpresterade råder det inga tvivel om. Det är egentligen inte resultatet som gör mig upprörd. Det var sättet man spelade på, man slarvade, man vågade inte spela, man var nervös och osäker. Svenska landslaget har alltid varit starkt defensivt. Nu under Hamrén har man försökt bli ett bollförande lag men igår var man varken bollförande eller starka defensivt. Det blev ett mellanting mellan långbollar Alá Stoke City fast med en urusel defensiv.

Sverige är utan tvekan det sämsta laget jag sett hittils i EM. Så dåliga är man inte på pappret och så dåliga hade nog inga andra länder förväntat sig att vi skulle vara.
Citera
2012-06-12, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Kaptenen hade bäst kämpaglöd på planen igår. Men jag antar att nationalsången är viktigare än själva matchen. Antagligen tog korgossarna ut sig under nationalsången för dom som inte sjöng presterade bäst på planen.

Jag sa aldrig att Zlatan var si eller så. Zlatan hade definitivt bäst kämpaglöd på planen igår. Men Zlatan är också kapten och med den rollen så kommer det en hel del ansvar och tyngd som läggs på ens axlar. Förutom att vara den som sätter tonen och får i gång grabbarna ska han även leda med exempel och för mig ska kaptenen därmed sjunga nationalsången. Det borde vara en självklarhet. Eller så kan ju Zlatan fortsätta stå och känna sig osvensk.
Citera
2012-06-12, 18:31
Medlem
Hoppas på denna elva mot England och Frankrike, vad tycker ni?
4-4-2
Isaksson

Granen -- Olsson -- Mellberg -- M.Olsson
--- Larsson --- Wernbloom -- Källström --- Chippen
--- Elmander -- Zlatan --

Wernbloom är bäst defensivt av alla mittfältare i truppen och kan ge England innermittfält en hård kamp. Anders har visserligen en rutin som är ovärderlig men Wernbloom kvalitéer passar bättre mot bättre och hårdare motstånd. Lustig är lika bra som en kona, hellre ha Granen där som kan försvara även om kantspelet blir sämre. Chippen har verkligen imponerat de gånger han har hoppat in, bra en mot en kanske bäst i landslaget, det behövs. Elmander och Zlatan på topp, två forwards funkar bättre mot bättre lag, vi har för dåliga yttrar för att spela med en 4-2-3-1 formation.
Citera
2012-06-12, 18:34
Medlem
Startar Lustig så stänger jag av direkt.
Citera
2012-06-12, 18:43
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
Svar nej, Holland hade vunnit över oss om de hade något att spela för.

Men vi hade inte vunnit matchen med zlatan, oavsett om holland matchade b-laget eller ej.
Citera
2012-06-12, 18:47
Medlem
Vimsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Men vi hade inte vunnit matchen med zlatan, oavsett om holland matchade b-laget eller ej.
Det hade vi antagligen gjort om han spelat så bra som i dem senaste 4 matcherna.
Citera
2012-06-12, 18:49
Medlem
Vimsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
VI HAR INTE I EM ATT GÖRA! "Bästa 2a"

Spelarna har usel teknik och kan inte föra ett spel. Ren sanning och samma sak sker gång efter gång i liknande matcher.

VAD KAN MAN GÖRA:
Förbjud fotboll utomhus för alla spelare under 16 år mellan November-April. De ska bara spela futsal och köra på tekniken, inte träna onödig styrka osv.. Bygg ut fler hallar så detta är möjligt och underlätta när det gäller kostnader.
Du har bara sett EM matcherna och inte kvalmatcherna. Benämningen för en sån som dig är "Light-supporter".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in