Citat:
Ursprungligen postat av Ritades
Är det bara jag som anser att all denna kritik mot landslaget helt saknar grund? Seriöst, vad hade ni väntat er? Det skulle vara en betydligt större flopp om Ukraina förlorat, än att vi gjorde det. Tittar man på vad övriga världens anser så är det ju ingen som pratar om det här "fiaskot", mer än vi i Sverige.
Det var ingen bra insats, så är det bara. Men något fiasko? Nja, det är det knappast. Det är stort av Sverige att ens gå till EM, då det finns betydligt större lag som inte tagit sig hit.
Njae, att kalla det fiasko kanske är lite väl starkt, men att Sverige underpresterade råder det inga tvivel om. Det är egentligen inte resultatet som gör mig upprörd. Det var sättet man spelade på, man slarvade, man vågade inte spela, man var nervös och osäker. Svenska landslaget har alltid varit starkt defensivt. Nu under Hamrén har man försökt bli ett bollförande lag men igår var man varken bollförande eller starka defensivt. Det blev ett mellanting mellan långbollar Alá Stoke City fast med en urusel defensiv.
Sverige är utan tvekan det sämsta laget jag sett hittils i EM. Så dåliga är man inte på pappret och så dåliga hade nog inga andra länder förväntat sig att vi skulle vara.