• 1
  • 2
2020-04-29, 15:39
Medlem
Min puls (enligt heart rate monitor) hoppar mellan 130 och typ 35 i puls, ven nu, drygt 8h efter senaste intaget. r detta farligt? Var br jag gra?

Har kollat ekg och det var stabilt, men jag knner mig fortfarande rtt s orolig.

r ocks extremt trstig, men dricker ju som bara den hela tiden.

Borde det inte ha avtagit nu egentligen 8h efter intag?
Citera
2020-04-29, 15:49
Medlem
DoungAs avatar
Hur mycket har du tagit och under hur lng period?
Citera
2020-04-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Hur mycket har du tagit och under hur lng period?

Vet inte hur mkt jag har tagit riktigt, men tog senast kl halv 8 typ, tog ven typ halv 2 inatt..Har allts inte sovit heller.
Citera
2020-04-29, 15:53
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Vet inte hur mkt jag har tagit riktigt, men tog senast kl halv 8 typ, tog ven typ halv 2 inatt..Har allts inte sovit heller.
Helt omjligt att ge dig tips och rd om du inte vet under hur lng tid du tagit detta och vilka mngder.
Det r svrt nd. Men hade varit lttare om vi visste mngder och tidsaspekter.

Men den knapphndiga information du ger, s r det nog bst du sker dig till ett sjukhus. Du verkar vara vldigt orolig och det kan ju trigga annat som inte r s trevligt.

Om du knner att du kan hantera det. Rk Cannabis eller skit i att ta mer helt enkelt och frsk sova. Drick vatten och t ngot. Tex pizza. Gr en milkshake/smoothie kanske och stt p en film.
Men som sagt, ge fan i att ta mer. Du klarar bevisligen inte av det.
Citera
2020-04-29, 15:59
Bannlyst
Ass det lter som arytmier, hjrtflimmer eller bara nojja som skapar placebo vilket skapar panikngest.

Ta inte mer, jag tror du har krt lite fr hrt vad gllande vad ditt hjrta klarar i ditt liv just nu...
Citera
2020-04-29, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritual666
Ass det r arytmier, hjrtflimmer eller bara nojja som skapar placebo vilket skapar panikngest.

Ta inte mer, jag tror du har krt lite fr hrt vad gllande vad ditt hjrta klarar i ditt liv just nu...

Okej, s vad br jag gra t saken? Frska lgga mig och vila bara? Eller ka in igen?
Citera
2020-04-29, 16:05
Medlem
Citat:

Sdr blir det alltid fr mig nr skiten brjar g ur nr jag krt ett race. Ocks runt 6-8 h efter sista dosen.

Pulser ballar ur som fan. Gr frn jttehga till jttelga bpm. Slr ojmnt. Slr s fort att jag knappt fr luft ibland. Har alltid antagit att det har med avtndningen att gra d jag vet fler som upplevt liknande. Aldrig blivit ngra problem av det iaf.
Senast redigerad av Befelhafvarn 2020-04-29 kl. 16:36.
Citera
2020-04-29, 16:06
Bannlyst
Citat:

Hmm, ass enligt mig s klarar hjrtat den dr pulsen. 130 r inte hela vrlden om det inte pgr i mnader...

Om det r hjrtflimmer s r det lugnt om det inte varar konstant i mer n 24 h. D mste du ka in...

Men om det r allvarliga arytmier som gr att hjrtats elektricitet kommer random s kan det vara rtt farligt om det varar lnge.

Ring 1177 och kolla vad de tycker.

Glm inte att om din puls inte kommer "filippa ur" p plats om ditt EKG e normalt s kommer de p akuten bara tycka du e en "attention whore" och de kommer skicka hem dig innan du ens hinner blinka...
Senast redigerad av Ritual666 2020-04-29 kl. 16:09.
Citera
2020-04-29, 16:14
Medlem
Citat:
Hmm, ass enligt mig s klarar hjrtat den dr pulsen. 130 r inte hela vrlden om det inte pgr i mnader...

Om det r hjrtflimmer s r det lugnt om det inte varar konstant i mer n 24 h. D mste du ka in...

Men om det r allvarliga arytmier som gr att hjrtats elektricitet kommer random s kan det vara rtt farligt om det varar lnge.

Ring 1177 och kolla vad de tycker.

Glm inte att om din puls inte kommer "filippa ur" p plats om ditt EKG e normalt s kommer de p akuten bara tycka du e en "attention whore" och de kommer skicka hem dig innan du ens hinner blinka...

Vad menar du med det sista? De tyckte ju att ekg sg bra ut, men att pulsen var frhjd typ? S det kan vara nt fel iaf allts?
Citera
2020-04-29, 22:20
Bannlyst
Citat:
Vad menar du med det sista? De tyckte ju att ekg sg bra ut, men att pulsen var frhjd typ? S det kan vara nt fel iaf allts?

Isfall ger ju sjukvrdspersonalen "hint" om att de e hjrtsvikt.

r pulsen 130 hela tiden? Eller r den ver 100 hela tiden?

Hr du sjlvmedicinerat tjo lnge?
Citera
2020-04-30, 01:51
Medlem
Citat:
Isfall ger ju sjukvrdspersonalen "hint" om att de e hjrtsvikt.

r pulsen 130 hela tiden? Eller r den ver 100 hela tiden?

Hr du sjlvmedicinerat tjo lnge?

Ja och ngot sdant har de ju inte sagt i alla fall.

Den svngde hela tiden frut nr jag mtte melan 130+ och 35 typ. Just nu ligger den p "stabilt" 90-100 vilket dock still knns hgt d jag bara sitter just nu. Lyckades iaf sova ngra f timmar.

4 mnader ungefr skulle jag sga.
Citera
2020-04-30, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ja och ngot sdant har de ju inte sagt i alla fall.

Den svngde hela tiden frut nr jag mtte melan 130+ och 35 typ. Just nu ligger den p "stabilt" 90-100 vilket dock still knns hgt d jag bara sitter just nu. Lyckades iaf sova ngra f timmar.

4 mnader ungefr skulle jag sga.

Ah, men d e de "rtt" lugnt...

Du r i exakt samma sits som mig...

Jag har ocks runt 90-100 i puls.

Jag har haft hjrtsvikt pga steroider och tjack och d vxte hjrtat s vilopulsen stanna p 125 nr jag sov.

Fick bort en del med beta-blockare och Ace-hmmare och hjrtats vnstra kammare som var frstorad pga fr mycket muskler (pga min bodybuilding) krympte (nr jag slutade med allt).

Detta betyder (och det jag vill sga nu till dig) r att ditt hjrta r inte lika trasigt som mitt var N men har du otur s kommer denna utveckling som skapat din "lite fr hga puls" att fortstta om du fortstter p samma stt som gjort att din puls kat...

= hjrtsvikt...

De e inte s jvla farligt. Du kan dock d p rint 5-10-15 r. Men ndrar du din livsstil och brjar med:

* beta-blockare
* Ace-hmmare
* slutar me tjack

S kan hjrtat krympa efter 2-5 r. Du kommer dock p skit under denna tiden. Det r vrt det om du e ung annars e de inte vrt det. Just sayin...
Senast redigerad av Ritual666 2020-04-30 kl. 02:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in