• 1
  • 2
2020-04-30, 02:09
Medlem
Nr hjrtat sger ifrn och man blir orolig ver hjrtats hlsa s ska man lgga av med centralstimulantia fr alltid. Det kommer alltid att reagera shr och till fljd kommer du utveckla panikngest/ngestsyndrom. Just nu upplever du takykardi, frhjd puls och det r inte synonymt med hjrtsvikt fr att kunna konstatera att det r hjrtsvikt behvs fler vrden utlsta t.ex pro-bnp men det r inte helt omjligt att du hamnar dr om ngot r ifall att du inte slutar.

M vl.
Citera
2020-04-30, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritual666
Ah, men d e de "rtt" lugnt...

Du r i exakt samma sits som mig...

Jag har ocks runt 90-100 i puls.

Jag har haft hjrtsvikt pga steroider och tjack och d vxte hjrtat s vilopulsen stanna p 125 nr jag sov.

Fick bort en del med beta-blockare och Ace-hmmare och hjrtats vnstra kammare som var frstorad pga fr mycket muskler (pga min bodybuilding) krympte (nr jag slutade med allt).

Detta betyder (och det jag vill sga nu till dig) r att ditt hjrta r inte lika trasigt som mitt var N men har du otur s kommer denna utveckling som skapat din "lite fr hga puls" att fortstta om du fortstter p samma stt som gjort att din puls kat...

= hjrtsvikt...

De e inte s jvla farligt. Du kan dock d p rint 5-10-15 r. Men ndrar du din livsstil och brjar med:

* beta-blockare
* Ace-hmmare
* slutar me tjack

S kan hjrtat krympa efter 2-5 r. Du kommer dock p skit under denna tiden. Det r vrt det om du e ung annars e de inte vrt det. Just sayin...

Allts min normala puls nr jag inte tagit ligger ju p typ 65-75 kanske. S detta borde vl bara vara tillflligt eller tror du att jag r pvg mot ngot vrre?

S du tnker att hjrtat frstoras och att pulsen kommer hlla sig hg ven efter jag ftt ut tjacket helt ur kroppen?

Menar du att jag kan d om 15 r ifall jag fortstter?
Citera
2020-04-30, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Nr hjrtat sger ifrn och man blir orolig ver hjrtats hlsa s ska man lgga av med centralstimulantia fr alltid. Det kommer alltid att reagera shr och till fljd kommer du utveckla panikngest/ngestsyndrom. Just nu upplever du takykardi, frhjd puls och det r inte synonymt med hjrtsvikt fr att kunna konstatera att det r hjrtsvikt behvs fler vrden utlsta t.ex pro-bnp men det r inte helt omjligt att du hamnar dr om ngot r ifall att du inte slutar.

M vl.

Ja, du har kanske en pong. Det kanske inte r helt vrt det. Om inte annat lr man vl ngra sig nr det vl gtt s lngt antar jag.

P stt och vis knns det ju inte hllbart, men samtidigt r det ngot som biter p mig. Jag kanske r korkad som ens funderar p att fortstta allts..
Citera
2020-04-30, 12:04
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Jag kanske r korkad som ens funderar p att fortstta allts..
Du r vl en idiot hur du n vljer att agera framver. Pumpen slr, den gr allts sitt jobb. Du r vlkommen tillbaka nr dina neuroser rymt ifrn hlan dit du frpassat deras existens.

Deras jobb r att plga dig mot vansinne och slutligen sjlvmord.
Citera
2020-05-15, 04:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritual666
Ah, men d e de "rtt" lugnt...

Du r i exakt samma sits som mig...

Jag har ocks runt 90-100 i puls.

Jag har haft hjrtsvikt pga steroider och tjack och d vxte hjrtat s vilopulsen stanna p 125 nr jag sov.

Fick bort en del med beta-blockare och Ace-hmmare och hjrtats vnstra kammare som var frstorad pga fr mycket muskler (pga min bodybuilding) krympte (nr jag slutade med allt).

Detta betyder (och det jag vill sga nu till dig) r att ditt hjrta r inte lika trasigt som mitt var N men har du otur s kommer denna utveckling som skapat din "lite fr hga puls" att fortstta om du fortstter p samma stt som gjort att din puls kat...

= hjrtsvikt...

De e inte s jvla farligt. Du kan dock d p rint 5-10-15 r. Men ndrar du din livsstil och brjar med:

* beta-blockare
* Ace-hmmare
* slutar me tjack

S kan hjrtat krympa efter 2-5 r. Du kommer dock p skit under denna tiden. Det r vrt det om du e ung annars e de inte vrt det. Just sayin...

Sorry men du pratar fr mycket skit. Hjrtsvikt frsvinner inte nr man vl ftt diagnosen om det r riktig hjrtsvikt. Ls p innan du uttalar dig. Frstorat hjrta r inte samma sak som hjrtsvikt, dremot fr man till slut frstorat hjrta nr man gr med svikt ett tag, ditt frstorade hjrta och frminskade kuk var pga dina steroider. Inte riktig hjrtsvikt vnnen lilla
Senast redigerad av KrigaerN 2020-05-15 kl. 04:12.
Citera
2020-05-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Allts min normala puls nr jag inte tagit ligger ju p typ 65-75 kanske. S detta borde vl bara vara tillflligt eller tror du att jag r pvg mot ngot vrre?

S du tnker att hjrtat frstoras och att pulsen kommer hlla sig hg ven efter jag ftt ut tjacket helt ur kroppen?

Menar du att jag kan d om 15 r ifall jag fortstter?
Det r verkligen inget ovanligt med att f hjrtrus osv 8h efter intag, skiten har ju inte ens halverats?? Dremot att din puls gr ner p 35 r lite konstigt, men kan ju ha med mtaren att gra.
Citera
2020-05-16, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KrigaerN
Sorry men du pratar fr mycket skit. Hjrtsvikt frsvinner inte nr man vl ftt diagnosen om det r riktig hjrtsvikt. Ls p innan du uttalar dig. Frstorat hjrta r inte samma sak som hjrtsvikt, dremot fr man till slut frstorat hjrta nr man gr med svikt ett tag, ditt frstorade hjrta och frminskade kuk var pga dina steroider. Inte riktig hjrtsvikt vnnen lilla

S du menar att alla som tar steroider har en vilopuls p 130? Och ett hjrta som pumpar 30 % syre?

Varfr s lkarna p fucking hjrtmottagningen efter ultra ljud att hjrtat var som en 85 ring d?

Lilla du, snlla, sug kuk och erknn att du e en feg liten bg som skulle kissat p dig om du bara sg mig i gonen en liten stund!!?
Citera
2020-05-20, 02:55
Bannlyst
Jobbigt att ha fel?
Japp, hade vart jtterdd om jag trffade dig...Du r ju bara s cool och hftig s vem skulle inte vara det liksom??

Varsgod, ls p, nej, hjrtsvikt frsvinner inte.
https://www.netdoktor.se/hjart-karls...ikt-forsvinna/
Senast redigerad av KrigaerN 2020-05-20 kl. 03:10.
Citera
2020-05-28, 18:33
Medlem
Legolennarts avatar
Att ha benzo tillhands nr man tnder av p tjack r fan a och o. D slipper man f skumma hjrtklappningar och ngesten som hr till det. Har jag inte benzo tillhands s fr jag liknande symptom och kan inte sova ordentligt ver ett dygn efter sista intaget. Det r obehagligt men har man inga tidigare problem med hjrtat och har ftt i sig ordentligt med nring s r det bara slappna av och rida ut stormen.
Citera
2020-05-28, 18:37
Medlem
Hur kollade du EKG? Varit p sjukhus? Vad sa dom? Hur fan fick du tid 8 timmar efter senaste intag? De har vl lite viktigare saker fr sig n amfetaminister
Senast redigerad av B.Dowie 2020-05-28 kl. 18:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in