• 1
  • 2
2020-04-29, 13:30
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vad är power för skitföretag?

Beställde två varor i tisdags förra veckan och valde hemkörning. Fick igår (en vecka senare) paket från Bring som även de betedde sig konstigt men det är en annan historia. Men när jag öppnade paketet låg bara en vara trots att det på kvitto och leveransbekräftelse står att båda skickats ut i samma paket. Jaha här har man valt beställning hem för man hade bråttom att få det och drygt en vecka senare är ena varan försvunnen...

Vad får man för kundservice då? Jag börjar med att maila, de har hela dagen på sig att svara och förmiddagen idag. Inget svar. Jag ringer dit, sitter i "kö" 30 min, hör hur någon svarar som slänger på direkt. Skriver till dem i morse på Facebook och får efter ett par timmar svar typ "är paketet upprivet?" Svarar att nej det är det inte och nu 6 timmar senare har de fortfarande inte svarat trots att jag skrivit massor. Försökt ringa igen halva dagen men kommer aldrig fram. Så det jag borde fått för flera dagar är försvunnet och de här gjort sig total omöjliga att få tag på.

Ännu mer suspekt är att just den varan är överlägset billigast på deras sida jämfört med andra sidor och flertalet (minst 10) annonser har en person lagt upp på tradera som säljer samma vara (ny) fast för en hundring billigare. Det verkar ju lite skumt...

Vad sysslar de med? Någon som har erfarenheter från detta företag?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-04-29 kl. 14:27.
Citera
2020-04-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Beställde två varor i tisdags förra veckan och valde hemkörning. Fick igår (en vecka senare) paket från Bring som även de betedde sig konstigt men det är en annan historia. Men när jag öppnade paketet låg bara en vara trots att det på kvitto och leveransbekräftelse står att båda skickats ut i samma paket. Jaha här har man valt beställning hem för man hade bråttom att få det och drygt en vecka senare är ena varan försvunnen...

Vad får man för kundservice då? Jag börjar med att maila, de har hela dagen på sig att svara och förmiddagen idag. Inget svar. Jag ringer dit, sitter i "kö" 30 min, hör hur någon svarar som slänger på direkt. Skriver till dem i morse på Facebook och får efter ett par timmar svar typ "är paketet upprivet?" Svarar att nej det är det inte och nu 6 timmar senare har de fortfarande inte svarat trots att jag skrivit massor. Försökt ringa igen halva dagen men kommer aldrig fram. Så det jag borde fått för flera dagar är försvunnet och de här gjort sig total omöjliga att få tag på.

Ännu mer suspekt är att just den varan är överlägset billigast på deras sida jämfört med andra sidor och flertalet (minst 10) annonser har en person lagt upp på tradera som säljer samma vara (ny) fast för en hundring billigare. Det verkar ju lite skumt...

Jag har lite insyn i just transport och det är nånstans i det ledet som saker brukar försvinna. Jag har anträffat lådor som har varit tomma på varor men snyggt igentejpade efter att lådorna tömts. Går att undersöka vart det kan ha försvunnit om du vet hur många samt vilka aktörer som har haft med ditt paket att göra under hela transporten.
Citera
2020-04-29, 14:19
Medlem
Trulfs avatar
Jag skulle köpa en TV där förra året, enligt prisjakt var Power.se billigast på just den modellen jag ville ha. Tyvärr fanns inte modellen i lager, utan skulle inkomma vid ett visst datum. Satte datumet på bevakning och kollade av då och då.

Det visade sig att datumet hela tiden justerades fram med en vecka. När jag till slut hörde av mig till deras kundservice visade det sig att de hade slutat sälja just den modellen. Det var helt enkelt bara ett sätt att visa för prisjakt att Powers varor var billigast.
Senast redigerad av Trulf 2020-04-29 kl. 14:41. Anledning: Språk
Citera
2020-04-29, 14:20
Medlem
Nails avatar
Citat:

Kontakta VD:n
https://computersweden.idg.se/2.2683...comeback-power
Citera
2020-04-29, 14:26
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstyle1993
Jag har lite insyn i just transport och det är nånstans i det ledet som saker brukar försvinna. Jag har anträffat lådor som har varit tomma på varor men snyggt igentejpade efter att lådorna tömts. Går att undersöka vart det kan ha försvunnit om du vet hur många samt vilka aktörer som har haft med ditt paket att göra under hela transporten.
Det är bring som skickat. Misstänker att det är stulet. Rör sig om TV-spel. Bring ska ju ringa 30min innan så man kan vara hemma när man tar emot det. Igår ringer han från Bring och är utanför och jag ifrågasätter varför han inte ringt 30min innan som de lovar och får snabbt lite konstiga ursäkter. Just då är jag inte hemma men kommer hem 10min senare. Paketet hade lätt gått ner i brevinkastet utan minsta problem, då det är ett fodral. Men det lämnas utanför och det hade utan problem fått plats flertal fodral i paketet. Varför skicka ett fodral i ett stort paket när det hade fått plats i ett "standard" paket? Misstänker starkt att snubben snott det och verkar vara nåt som satts i system när just det spelet dyker upp då och då billigt på tradera, nytt och inplastat och den säljaren bor väldigt nära mig.

Efter väldigt mycket om och men fick jag iaf. tag på power och de verkar lösa det med återbetalning. Men sjukt dålig service när de inte kan svara på mail eller telefon.

Power+bring provar jag inte igen.
Citera
2020-04-29, 15:09
Medlem
Stackas avatar
Jag är övertygad om att du kommer få varan eller bli kompenserad. Kundsupport är inte alltid blixtsnabb.

Jag har handlat från Power åtminstone en gång. Allt gick bra.
Citera
2020-04-29, 15:45
Medlem
Citat:
Det är bring som skickat. Misstänker att det är stulet. Rör sig om TV-spel. Bring ska ju ringa 30min innan så man kan vara hemma när man tar emot det. Igår ringer han från Bring och är utanför och jag ifrågasätter varför han inte ringt 30min innan som de lovar och får snabbt lite konstiga ursäkter. Just då är jag inte hemma men kommer hem 10min senare. Paketet hade lätt gått ner i brevinkastet utan minsta problem, då det är ett fodral. Men det lämnas utanför och det hade utan problem fått plats flertal fodral i paketet. Varför skicka ett fodral i ett stort paket när det hade fått plats i ett "standard" paket? Misstänker starkt att snubben snott det och verkar vara nåt som satts i system när just det spelet dyker upp då och då billigt på tradera, nytt och inplastat och den säljaren bor väldigt nära mig.

Efter väldigt mycket om och men fick jag iaf. tag på power och de verkar lösa det med återbetalning. Men sjukt dålig service när de inte kan svara på mail eller telefon.

Power+bring provar jag inte igen.

Om du beställer något från t.ex södra Sverige och ska ha upp det till norra Sverige är det säkert 5 olika åkare som haft med ditt paket att göra innan bring ens fått ditt paket till sin terminal för att kontrollera skador osv. Oftast märker dom där ifall det saknas grejer då dom scannar grejerna, vilket inte alla gör. Men ibland så märks det inte och då kan man kolla i ledet var det t.ex inte scannats in och där lär kostnaden i mesta fall hamna.

Av egen erfarenhet så är det hos lastbilsstationen som det brukar saknas grejer. Dom gillar att anställa diverse berikare med bidragsanställningar och där tror jag att problemet sitter.
Citera
2020-04-29, 22:38
Medlem
SupaStrats avatar
Har haft problem flera gånger att när Bring ska leverera paket scannas det som ankommer till terminalen, det scannas att det lastats på lastbilen, jag blir aviserad men sedan försvinner paketet på vägen.
Citera
2020-05-06, 13:57
Medlem
Jag vet inte hur Bring fungerar idag, men när jag jobbade på postmord var det mycket strul med deras utdelning.
De verkade inte ha någon rutin då de misslyckats med att leverera, utan lämnade bara paketen i trapphuset eller la dom i postens brevlåda och hoppades på att vi skulle dela ut det åt dem istället. Ganska ofta rörde det sig om myndighetsbrev som kan vara rätt viktiga.
Inte så konstigt att Bring ofta erbjuder lägre priser än postmord.
Citera
2020-05-10, 11:06
Bannlyst
Bring är bottenskrapet på logistiktjänster. Köpte en tvättmaskin som leverades via Bring. Chaffisen kunde kommunicera på Svenska.Jag hade köpt tjänsten ta med gamla tvättmaskin tillbaka, det gick inte.

Bring sysslar även med grov illegal reklamutdelning i folks brevlådor, även när det står "EJ REKLAM " på brevlådan, så skall dom köra upp någon gratis reklamtidning i röven på dej.
Citera
2020-05-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Bring sysslar även med grov illegal reklamutdelning i folks brevlådor, även när det står "EJ REKLAM " på brevlådan, så skall dom köra upp någon gratis reklamtidning i röven på dej.

Om tidningen räknas som samhällsinformation så delas den ut ändå.
Citera
2020-05-11, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Om tidningen räknas som samhällsinformation så delas den ut ändå.

Nej! Inte enligt EU nya regler. Enligt artikel 48 enligt, så måste postoperatören inhämta en fullmakt, om tidningen innehåller betalda annonser och den är gratis.

SNÄLLA! LÄR DEJ LAGEN . Bring är kriminell slödder som bryter emot federal EU lag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in