2020-07-02, 23:52
Medlem
bombaccis avatar
Hade beställt hemkörning från Ikea förde skulle bära in grejerna. Jag betalade ca 600 kr för det men när bring kom så bar de visserligen upp sakerna för trappan men sa sen att de inte bär in grejer för de vill inte riskera Corona. Det borde ju Ikea ha vetat för en vecka sen när jag köpte möblerna. Det går tydligen att skylla allt på Corona. Hade jag haft Corona hade jag ju smittat dem innan dess ändå. Tycker mest det var lite fult att de inte levde upp till avtalet.

De ville även att jag skulle hjälpa till att bära men jag har ont i ryggen och har ju betalt för deras tjänster.
Citera
2021-01-25, 21:07
Detta hände nyss; bokat en kvällsleverans från apotek med Bring. Brings egna sms med karta och what-have-you fungerade inte ens... Sen när de väl ändå dök upp så lämnade de bara ett av två paket, så maken fick springa ut i endast strumplästen och jaga ifatt dem för det andra (och viktigaste) paketet.. Aldrig mer Bring!
Citera
2021-01-26, 17:41
Bannlyst
Bring är ett skämt. Dom skulle forsla bort min tvättmaskin..
Citera
2021-01-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekktra
Detta hände nyss; bokat en kvällsleverans från apotek med Bring. Brings egna sms med karta och what-have-you fungerade inte ens... Sen när de väl ändå dök upp så lämnade de bara ett av två paket, så maken fick springa ut i endast strumplästen och jaga ifatt dem för det andra (och viktigaste) paketet.. Aldrig mer Bring!

Har du aldrig glömt något på jobbet?
Citera
2021-01-28, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Bring är bottenskrapet på logistiktjänster. Köpte en tvättmaskin som leverades via Bring. Chaffisen kunde kommunicera på Svenska.Jag hade köpt tjänsten ta med gamla tvättmaskin tillbaka, det gick inte.

Bring sysslar även med grov illegal reklamutdelning i folks brevlådor, även när det står "EJ REKLAM " på brevlådan, så skall dom köra upp någon gratis reklamtidning i röven på dej.

Visste inte att oönskad reklamutdelning var ”grovt illegalt.”
Citera
2021-01-28, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mega.Unfortune
Visste inte att oönskad reklamutdelning var ”grovt illegalt.”

Enligt nya EU förordningen måste den som delar ut oadresserad post, inhämta en fullmakt ifrån den som äger brevlådan.. Så det är grov kriminell verksamhet det där.
Citera
2021-03-01, 10:31
Medlem
twoeggss avatar
Kan inte säga något om Power, men Bring verkar sämst. Beställde förra veckan och varan kom till min stad tidigt i fredags. Ja då tror man ju att paketet skall köras ut idag måndag(hemleverans). Nej idag måndag får jag ett sms där jag tydligen ska boka tid för utkörning och närmast lediga tid är imorgon tisdag. Suck.
Citera
2022-04-26, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Kan inte säga något om Power, men Bring verkar sämst. Beställde förra veckan och varan kom till min stad tidigt i fredags. Ja då tror man ju att paketet skall köras ut idag måndag(hemleverans). Nej idag måndag får jag ett sms där jag tydligen ska boka tid för utkörning och närmast lediga tid är imorgon tisdag. Suck.
Jag beställde i fredags med väntad leverans igår måndag. Kollit ankom terminal måndag förmiddag. Idag tisdag SMS om att jag kan välja leveranstid, men den sidan ger felmeddelande. Telefonkö. När det äntligen svarar blir jag kopplad till annan som har hand om leveranser från Power. Ny telefonkö. Förhoppningsvis kommer paketet imorgon onsdag. Om Bring vill konkurrera med DHL och Schenker så får de nog skärpa sig, det här är lika dåligt som Postnord.
Citera
2022-06-23, 13:47
Medlem
Vobblers avatar
Bring har lite att jobba på, dels borde deras chaufförer gå en charmkurs. Förstår att det är ett en jävla skitjobb, men de flesta är ju helt blåsta. Många ser ut som att de precis har muckat ifrån någon hård anstalt.
Citera
2023-09-01, 21:16
Medlem
vaginalprolapss avatar
beställer två saker som ska levereras med Bring, den ena på värde 250kr, den andra på ett värde av ungefär 6500kr. det blir uppdelat i två leveranser, de lastas båda i samma lastbil. Det ena kommer fram, gissa vilket? Det billiga såklart.... Finns det en chans att det blivit stulet eller vad kan ha hänt? självklart har Bring ingen som helst kundtjänst på helger.
Citera
2023-09-01, 21:20
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
beställer två saker som ska levereras med Bring, den ena på värde 250kr, den andra på ett värde av ungefär 6500kr. det blir uppdelat i två leveranser, de lastas båda i samma lastbil. Det ena kommer fram, gissa vilket? Det billiga såklart.... Finns det en chans att det blivit stulet eller vad kan ha hänt? självklart har Bring ingen som helst kundtjänst på helger.
Det är därför man betalar via faktura
Citera
2023-09-01, 22:45
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är därför man betalar via faktura

Vart skriver jag att jag betalat mina varor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in