2020-04-29, 03:47
Medlem
Många säger att radikal islam är ett hot men vanlig islam som styr länder med 100 miljoner människor hatar bögar och kvinnors rättigheter i land efter land där islam får plats. Så då måste väll islamiseringen i Europa vara hotet och inte nån IS grupp?
Citera
2020-04-29, 04:11
Medlem
Alla vägar förutom den rätta är fel eller vad ska man säga? Och börjar man gå lite fel så är man snart åt helvete fel.
Citera
2020-04-29, 05:34
Medlem
sfrges avatar
Här i Europa är ju själva islam ett hot ja. Det är alldeles riktigt. Deras agenda är ju att sprida sig över hela världen. Och nu har ju Sverige fått sitt första muslimska parti, "Nyans".
Det tragiska är att det partiet kan bli så stort att det kommer in i riksdagen.

Ibland kan jag känna att det är tur att ens mor och farföräldrar är borta sedan länge. Hade dom levt nu så hade dom gråtit över hur Sverige har blivit.
Citera
2020-04-29, 05:35
Medlem
kalkryggars avatar
Alla dessa gudsreligioner är farliga. Men som direkt fara så är just IS högt på listan. Men det underliggande problemet är Islam.

Själv tycker jag mest det är pinsamt att det finns folk som 2020 tror att det finns en gud. Så dumt så hälften hade räckt.
Citera
2020-04-29, 05:36
Medlem
shinanus avatar
Finns inget som är rätt när det kommer till islam ... det är den religion som är mest "aktiv" i modern tid och den strider mot de mest grundläggande inom mänskliga rättigheter ... sen vad ISIS gör är saker som står självklara inom koranen ... men majoriteten av muslimer som finns i världen väljer att inte gå efter det mest extrema. Men ! åter igen det är saker som finns i klar text....

Religionen hänvisar att det inte finns någon form av modernisering så det borde granskas som ett hot mot det moderna levnaden vi har här i Västvärlden..
Citera
2020-04-29, 05:42
Medlem
shinanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Här i Europa är ju själva islam ett hot ja. Det är alldeles riktigt. Deras agenda är ju att sprida sig över hela världen. Och nu har ju Sverige fått sitt första muslimska parti, "Nyans".
Det tragiska är att det partiet kan bli så stort att det kommer in i riksdagen.

Ibland kan jag känna att det är tur att ens mor och farföräldrar är borta sedan länge. Hade dom levt nu så hade dom gråtit över hur Sverige har blivit.

Jag ser det som en mer positiv att vi fått ett nytt Musse parti som "nyans" då dom är fortfarande en minoritet i dagens sverige och kommer bara bidra till mer splittring inom den vidriga vänsterpolitiken.
Citera
2020-04-29, 05:50
Medlem
NamnlosBarns avatar
Indonesien är ett land med flest muslimer och styrs av en kvinna så .. behöver jag säga mer
Citera
2020-04-29, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Alla dessa gudsreligioner är farliga. Men som direkt fara så är just IS högt på listan. Men det underliggande problemet är Islam.

Själv tycker jag mest det är pinsamt att det finns folk som 2020 tror att det finns en gud. Så dumt så hälften hade räckt.
Katolismen, protestanter, mördarna från väst, dagens slavhandelsnationer från väst kan du lägga till. Har ni inga egna tankar, barn? Det är människor som är flockdjur, dock bara de flesta. Jag skäms att vara svensk från att tidigare varit stolt!

Varken IS eller Islam är ett hot men de so ger dom vapen, pengar och områden gillar jag inte.
Citera
2020-04-29, 05:59
Medlem
shinanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Indonesien är ett land med flest muslimer och styrs av en kvinna så .. behöver jag säga mer

.... ta en titt på Mellanöstern

det är som att jag skulle säga jag har en kompis som är muslim och han har inte sprängt sig själv "en"
Citera
2020-04-29, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn

Titta på hela landet, på lagstiftningen. På hur den vanlige muslimen på gatan agerar och hens värderingar.
Citera
2020-04-29, 07:04
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
Många säger att radikal islam är ett hot men vanlig islam som styr länder med 100 miljoner människor hatar bögar och kvinnors rättigheter i land efter land där islam får plats. Så då måste väll islamiseringen i Europa vara hotet och inte nån IS grupp?

Hotet är islamism, dvs en religiös strävan efter att förvandla (det svenska) samhället till hur det var på medeltiden. Faran är PK som viker ner sig inför och främjar denna tillbakasträvande samhällsutveckling.
Citera
2020-04-29, 07:45
Medlem
mats_lindqvists avatar
De flesta muslimer jag träffat är rätt så sekulära, dricker öl, gillar fotboll, klär sig som vem som helst etc. Jag tror att dessa ogillar extremism, att de ska tvinga på folk en viss livsstil etc lika mycket som icke-muslimer ogillar detta. Ett mycket större problem är svenskar som i missriktad välvilja tycker slöjtvång, kvinnoförtyck i religionens namn religiöst förtryck mm. är OK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in