Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-22, 21:37
  #1
Medlem
Tryckallan74s avatar
Hej, är så jäkla dåligt insatt i ekonomi, kommer att få inte över 200k och kommer att investera lite i huset, men eftersom jag är arbetslös så skulle det vara kul att få pengarna att öka i värde.

Börsen känns ju helt utesluten i dagens läge, med smärre kaos, samt att jag är noob på det..

Finns det några bra sparkonton som någon kan tipsa om som inte är nå högrisk grejer, det är min enda chans som det känns att komma framåt här i livet efter många tunga år!

Tacksam för alla tips.
Citera
2020-04-22, 21:39
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Hej, är så jäkla dåligt insatt i ekonomi, kommer att få inte över 200k och kommer att investera lite i huset, men eftersom jag är arbetslös så skulle det vara kul att få pengarna att öka i värde.

Börsen känns ju helt utesluten i dagens läge, med smärre kaos, samt att jag är noob på det..

Finns det några bra sparkonton som någon kan tipsa om som inte är nå högrisk grejer, det är min enda chans som det känns att komma framåt här i livet efter många tunga år!

Tacksam för alla tips.

Börsen är klart bättre att investera i nu än för några månader sen iofs.
Citera
2020-04-22, 21:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Hej, är så jäkla dåligt insatt i ekonomi, kommer att få inte över 200k och kommer att investera lite i huset, men eftersom jag är arbetslös så skulle det vara kul att få pengarna att öka i värde.

Börsen känns ju helt utesluten i dagens läge, med smärre kaos, samt att jag är noob på det..

Finns det några bra sparkonton som någon kan tipsa om som inte är nå högrisk grejer, det är min enda chans som det känns att komma framåt här i livet efter många tunga år!

Tacksam för alla tips.

Så du tänker spara kronorna samtidigt som sedelpresserna globalt och i Sverige är på väg mot varvtalsrekord?

Ja lycka till då
Citera
2020-04-22, 21:41
  #4
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Börsen är klart bättre att investera i nu än för några månader sen iofs.
Hehe jo det är säkert så, men med noll kunskap och allt att förlora så känns det för riskabelt
Citera
2020-04-22, 21:42
  #5
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Så du tänker spara kronorna samtidigt som sedelpresserna globalt och i Sverige är på väg mot varvtalsrekord?

Ja lycka till då
Som jag skrev är dåligt insatt och ville bara ha tips på bra lösningar.
Citera
2020-04-22, 21:43
  #6
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Hej, är så jäkla dåligt insatt i ekonomi, kommer att få inte över 200k och kommer att investera lite i huset, men eftersom jag är arbetslös så skulle det vara kul att få pengarna att öka i värde.

Börsen känns ju helt utesluten i dagens läge, med smärre kaos, samt att jag är noob på det..

Finns det några bra sparkonton som någon kan tipsa om som inte är nå högrisk grejer, det är min enda chans som det känns att komma framåt här i livet efter många tunga år!

Tacksam för alla tips.

Eftersom att du är arbetslös så får du leva på pengarna så länge du kan jag vet att dett känns trist men när dagen kommer då du får gå till soc fr du inte ha nå pengar.
Citera
2020-04-22, 21:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Som jag skrev är dåligt insatt och ville bara ha tips på bra lösningar.

Placera i något vars tillgång ökar mindre än efterfrågan. Änderliga produkter/varor/tjänster
Citera
2020-04-22, 21:48
  #8
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Placera i något vars tillgång ökar mindre än efterfrågan. Änderliga produkter/varor/tjänster
Kan jag gå till banken och få bra tips på "bra" investeringar?

Hur hade du själv gjort i detta läget? Antar att du är bra mycket mer insatt än jag som sagt alla tips mottages varmt!
Citera
2020-04-22, 21:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Kan jag gå till banken och få bra tips på "bra" investeringar?

Hur hade du själv gjort i detta läget? Antar att du är bra mycket mer insatt än jag som sagt alla tips mottages varmt!

Beror på om du vill låta kapitalet växa mot index eller om du vill kapitalisera, tjäna.

Jag skulle nog ta de väldigt försiktigt på börsen med alla kommande avskrivningar av internlån som just nu planeras.

Tror också att marknaden är överfull av guld och klassiska råvaror vilket lär säljas av en längre tid när investerar känner sig tryggare för återgång.

IT är nog en guldgruva idag, hitta stabila bolag med hygglig avkastning. Alt någon Svensk banks asienfond med Kina. Kineserna kommer gasa ur denna kris medans vi i Sverige kommer att ha en utdragen konkurs
__________________
Senast redigerad av glamoureus 2020-04-22 kl. 22:04.
Citera
2020-04-22, 22:03
  #10
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Beror på om du vill låta kapitalet växa mot index eller om du vill kapitalisera, tjäna.

Jag skulle nog ta de väldigt försiktigt på börsen med alla kommande avskrivningar av internlån som just nu planeras.

Tror också att marknaden är överfull av guld och klassiska råvaror vilket lär säljas av en längre tid när investerar känner sig tryggare för återgång.

IT är nog en guldgruva idag, hitta stabila bolag med hygglig avkastning. Alt någon Svensk banks asienfond med Kina. Kineserna kommer gasa ur denna kris medans vi i Sverige kommer att ha en uddragen konkurs
Tack, mycket bra och intressanta tips, kolla gå vidare och kika mer på detta spåret!!
Citera
2020-04-22, 22:07
  #11
Medlem
Köp aktier i Oscar Properties. För 200 kalla får du jättemånga.
Citera
2020-04-22, 22:07
  #12
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Behåll pengarna, du lär behöva dom när allt kraschar och folk liksom du blir arbetslösa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback