Citat:
Ursprungligen postat av
erper
Robin har alltså spontanköpt en Porsche Taycan elbil för 1,4 miljoner, genom Blocket och utan att ens ha provkört bilen. Han gjorde en omröstning på Instagram om vilken bil hans följare skulle ha valt, Porschen eller en liknande feting-Audi. Porschen vann med 57% av rösterna så en sådan köpte han. Kontraktet skrevs under digitalt via något som heter Scrive och sedan var dealen klar.
Det är inte första spontanköpet. Han köpte en villa ihop med sin före detta flickvän Matilda. Det var ett skott från höften. Han såg villan och tillhörande fristående garage och kände att han bara måste ha det. Sagt och gjort, huset köptes mitt i vintern och sedan började han ösa in billyft och blästringsskåp och verktyg för hundratusentals kronor i det helrenoverade garaget. Helt plötsligt var villan såld, inklusive garage, och han hade köpt sin morfars gamla sekelskiftesvilla med suterränglägenhet som inte sett en målarpensel sedan 1985. Alltså skulle den helrenoveras. Vilket har skett. Från golvbrunn till taknock. Inne och ute.
Mitt i detta renoveringsraseri vill han ha en stor fet pickup. Alltså köper han en splitt ny Dodge Ram 1500 Longhorn för närmare miljonen.
https://www.youtube.com/watch?v=TY1yYiKDmVs&t
Via Biluppgifter.se får vi veta att han sålde bilen till en firma i Upplands Väsby mindre än fem månader efter inköpet.
https://biluppgifter.se/fordon/FKJ59E
Därför var det lite kul när han i senaste videon sa att den här el-Porschen iofs inte var helt ny, han var andra ägaren eftersom någon köpt bilen och kört den 500 mil och sedan sålt den. Robin undrade skrockande vem fan som köper en bil och säljer den efter 500 mil? Tja, Robin själv?
Nu lär väl de vanliga anklagelserna om avundsjuka hagla över mig men det spelar ingen roll. Det kommer att gå åt helvete på ett eller annat sätt för Robin. Det fungerar inte att spontanköpa grejer för miljoner såhär. Det här beteendet kommer att försätta honom i personlig konkurs förr eller senare. Oansvarigt är bara förnamnet. Det är väl okej nu när han är ensam men tänk om han får fru och barn och familjen vaknar upp en morgon av flyttgubbar för att farsan har köpt ett nytt hus under ett maniskt skov under natten.
Det här känns mer och mer som att det ligger någon slags psykisk ohälsa bakom, något som än sålänge döljs av hans framgångar.