2008-10-09, 19:04
Medlem
broadmans avatar
Hörde av en kompis att en snubbe på någon nattklubb fick en injektion hiv blod i ryggen med orden "welcome to the club".

Följdaktligen blev denne possitiv i senare test.
Citera
2008-10-09, 19:08
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broadman
Hörde av en kompis att en snubbe på någon nattklubb fick en injektion hiv blod i ryggen med orden "welcome to the club".

Följdaktligen blev denne possitiv i senare test.
Du inser väl själv att det är en skröna, en sk. Klintbergare?
Citera
2008-10-10, 17:01
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Du inser väl själv att det är en skröna, en sk. Klintbergare?
Möjligt att det är en vandringsägen, -vet ej
Citera
2008-10-19, 23:22
Medlem
Sjukdommar, sex, hiv...

Hej
(Försökte skapa tråden på ett så bra ställa som möjligt)
Nu kommer en lite känslotråd. men jag tycker att jag brukar se seriösa svar och man får bra hjälp på flashback så jag gör ett försök. okej..

jag ca ett halv så sedan så hade jag oskyddad sex med x-antal tjejer. det har varit naturligt för mig dum som jag är.
men efter det så har jag lekt med tanken att jag skulle ha blivit smittad med hiv.
och jag kan verkligen inte släppa tanken, jag får svårt att sova, svårt att koncentrera mig, jag tänkte till och med på min begravning ibland.. helt sjukt jag vet.

men mitt största problem är att jag inte är lust att träffa några tjejer, ännu mindre sugen på sex.
jag måste nästan illa när jag tänker på det.
jag skulle tacka ner till att ha sex med natacha peyre just nu... detta är skit jobbigt..

och just precis nu så ska så klart en utav de fräshaste brudarna jag känner kontakta mig och vill träffas imorgon för myskväll.
så jävla typiskt, jag blir rädd för sex när jag bara tänker på hiv..

är det någon annan som har fått denna som jag nu kalla hiv-sex-nojja?

eller om det är någon som vet hur jag skall lugna ner mig?

jag blir jätteglad om ni svarar, och svarar seriöst. det är nog jobbigt som det är nu! :-(
Citera
2008-10-19, 23:39
Medlem
Eliza CTs avatar
Du har ju utsatt dej för ett flertal risker med tillfälliga partners. Det enda rätta är väl att ordna så du får kollat upp med olika prover att du inte blivit smittad. Om du misstänker att det kan vara så bör du nog avvakta så inte du smittar någon annan vidare.
Det mesta går ju att bota - annat att behandla. För HIVsmittade finns bromsmediciner.
Flertal av de åkommor man kan få innebär att dom ska anmälas och tidigare sex.partner ska kolla upp. Ett ansvar man måste ta alltså.
Så förslår du går och testar dej allra först och avvaktar resultat - därefter ser till att skydda dej och din nästa partner.
Lycka till!
Citera
2008-10-20, 00:27
Medlem
rayraviolis avatar
Många har genomlidit den ängslan du känner. Gå och testa dig, och kom ihåg att risken att du skulle vara smittad är ytterst minimal.
Citera
2008-10-20, 00:38
Medlem
Minusmirakels avatar
Ska du ligga med tjejen så använd kondom tills du kunnat testa dig! Herregud, vad finns det att diskutera?
Citera
2008-11-06, 04:12
Medlem
TrailerBarbies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quajj
Hmm, kanske bäst isf. Vart kan man kolla det i Stockholm? Nåt telefonummer?
Cesam city!
Citera
2008-11-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aschaes
Det är ens lagliga skyldighet att testa sig om man är medveten om att man utsatt sig för smittorisk.

Citat:
Ursprungligen postat av trooplooper
Nej, du har fel.

Rent hypotetiskt tänker TS rätt, bromsmediciner sätts in först efter några år.
Men om du är rellt oroligt och verkligen utsatt dig för en smittorisk och inte bara haft oskyddat sex med någon svensk så ska du naturligtvis testa dig.

Trooplooper har fel: Smittskyddslagen 2004:168 2 kap

2 § Den som vet eller har anledning att misstänka att han eller hon bär på en smittsam sjukdom är skyldig att vidta de åtgärder som krävs för att skydda andra mot smittrisk.
Den som vet att han eller hon bär på en allmänfarlig sjukdom är skyldig att lämna information om smittan till andra människor som han eller hon kommer i sådan kontakt med att beaktansvärd risk för smittoöverföring kan uppkomma.

3 kap

1 § Den som vet eller har anledning att misstänka att han eller hon bär på en allmänfarlig sjukdom eller en annan smittspårningspliktig sjukdom är skyldig att utan dröjsmål söka läkare och låta läkaren göra de undersökningar och ta de prover som behövs för att konstatera om smittsamhet föreligger.

Enbart oskyddat heterosexuellt sex har ju som vi vet väldigt låg risk att medföra HIV-smitta i Sverige.

Det finns tillfällen då man sätter in antiviral medicinering direkt, men de är tämligen sällsynta, och då är man rejält dålig.
Citera
2008-11-23, 05:35
Medlem
TrailerBarbies avatar
HIV-test 30min

Någon här som prövat de nya HIV-testet som går på 30min?
Tror de har de testerna på Venhälsan och Sesam-mottagningarna i Stockholm.

Kan man lita på dem? Är de lika tillförlitliga som de gamla blodproverna i armen?

Jag skulle vilja ta HIV-test...men vill inte vänta en vecka och hoppa högt varje gång luren ringer..
30-min känns mkt bättre!!

*ångest ångest*
Citera
2008-11-23, 05:43
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrailerBarbie
Någon här som prövat de nya HIV-testet som går på 30min?
Tror de har de testerna på Venhälsan och Sesam-mottagningarna i Stockholm.

Kan man lita på dem? Är de lika tillförlitliga som de gamla blodproverna i armen?

Jag skulle vilja ta HIV-test...men vill inte vänta en vecka och hoppa högt varje gång luren ringer..
30-min känns mkt bättre!!

*ångest ångest*
Skall inte denna tråd ligga i medcin&Hälsa? Ja ja skit samma. Har du varit i den situationen att du skulle blivit smittad? Om JA så tar du och gör ett riktigt test, det är mycket mer tillförlitligt än ett 30min trest. Jag vet vad ångest innebär när man spänner sig från 7-17 då mottagningen har öppet. Men det är värt det.
Citera
2008-11-23, 06:03
Medlem
TrailerBarbies avatar
Förlåt, har jag lagt i fel forum...inte meningen. Tack för ditt svar dock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in