2020-06-10, 17:52
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Uppdatering på hur det går med skjutandet.

Har nu varit med i några airsoft spel och jag har lärt mig nya saker varje gång.
Dock suger det lite för folk verkar inte vara speciellt kunnig vad det gäller taktik och samarbete när man rensar rum, det finns ju mängder av videos om man har intresse.
Har dessutom träffat en del weirdos men jag antar att det är en del sånna som dras till detta.

Elberettan jag köpte var totalt kass. Den har redan börjat strula rejält med att den bara lägger av, verkar som batterier eller kondensatorer har problem då den inte skjuter konsekvent varje gång man skjuter.
Har beställt en ny som förhoppningsvis är pålitlig.

Så i det hela går det framåt
Airsoft verkar i mina ögon,dra till sig lite väl mycket MÖPar,finns det paintball bana/uthyrning i närheten,så tycker jag du borde prova det! 👍🙂 Bland det roligaste man kan göra med kläderna på!
Är det dock själva VAPNEN du är "ute" efter,så kanske paintball inte är grejen?
Citera
2020-06-10, 21:09
Medlem
Jag har ej rört min bb gun på en stund. Kom fram till att skjuta torrt funkar lika bra som med kulor för man kan inte dra några slutsatser då kulorna flyger hit och dit. Vanligt skjutande på bana har det blivit. Skall börja träna mitt avtryckarfinger med bb glocken, det är det enda man får ut av den.

Lite jobbigt att utvecklas då man skjuter på banan 2 ggr/månad
Citera
2020-06-10, 21:43
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Airsoft verkar i mina ögon,dra till sig lite väl mycket MÖPar,finns det paintball bana/uthyrning i närheten,så tycker jag du borde prova det! 👍🙂 Bland det roligaste man kan göra med kläderna på!
Är det dock själva VAPNEN du är "ute" efter,så kanske paintball inte är grejen?

Har kört paintball en gång, var kul. Dock passar airsoft mina mål bättre då det ofta handlar mer om olika scenarion och strategi. Dessutom är vapnen mer realistiska än paintball.

Ett annat skäl är att det också är billigare än paintball och man kan öva hemma.
Citera
2020-06-10, 21:48
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
Jag har ej rört min bb gun på en stund. Kom fram till att skjuta torrt funkar lika bra som med kulor för man kan inte dra några slutsatser då kulorna flyger hit och dit. Vanligt skjutande på bana har det blivit. Skall börja träna mitt avtryckarfinger med bb glocken, det är det enda man får ut av den.

Lite jobbigt att utvecklas då man skjuter på banan 2 ggr/månad

Ska skaffa https://m.youtube.com/watch?v=VD9g2-kMFOY som är nästintill identisk med den riktiga versionen.

Förresten är 100% nöjd med min nya Cyma elpistol. Köpte extrastort mag och lipo.
Matar 1000 bbs nästan varje kväll.
Citera
2020-06-11, 02:11
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Har kört paintball en gång, var kul. Dock passar airsoft mina mål bättre då det ofta handlar mer om olika scenarion och strategi. Dessutom är vapnen mer realistiska än paintball.

Ett annat skäl är att det också är billigare än paintball och man kan öva hemma.
Det går att skjuta paintball i lägenhet också...
Om du är singel..😄
Citera
2020-06-11, 02:42
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Det går att skjuta paintball i lägenhet också...
Om du är singel..😄

Klart det går, men kostnadsmässigt, erfarenhetsmässigt och vad anser realism är airsoft det bättre valet för hemmaträning.
Onödigt att ösa 1000 paintballs i en vapendrill på en kväll. Det är 300:- per omgång för paintballkulor. Kostnaden för trasiga, ej återanvändbara eller kommande dammsugna kulor kanske ligger runt 5 Kr per omgång, max.
Senast redigerad av DaChief 2020-06-11 kl. 02:48.
Citera
2020-06-11, 06:42
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Pistolskytte är det som främst intresserar även om siluett verkar intressant. Jag betalar 600 varje gång jag är på skjutbanan + bensin 200 så det är inte nåt jag gör varje vecka. Luftgeväret är bara för nöjes skull.
Är det bankostnad plus lånevapen och ammunition?
Citera
2020-06-11, 07:26
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ja men det är klart att man inte berättar om sin riktiga intention utan tränar de moment som man kan just då.

Hur som helst kanske detta leder till en militär karriär.
Gå med i hemvärnet, då får du 3 månaders grundutbildning (om det inte har ändrats). Eller sök in hos försvarsmakten. Då får du riktig utbildning, inte sådant larv du dillar om.
Du pratar om hur bra du är på MMA och liknande, men de fördigheterna kommer inte hjälpa dig mycket. Jag tvivlar på att du har vad som krävs för att bli en bra soldat. Du låter som någon fjunig förortskille som tror han är tuff.
Citera
2020-06-11, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
Är det bankostnad plus lånevapen och ammunition?

Ja + att bensinkostnaden ligger på ca 200.

Det är främst tiden att köra dit som stör.
Citera
2020-06-11, 08:04
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ja + att bensinkostnaden ligger på ca 200.

Det är främst tiden att köra dit som stör.
Vad motsvarar det i avstånd? Jag har ingen koll på vad bensinen kostar i Sverige idag. 200 kr ($20) med ett pris på $1.53/gallon och en bensinförbrukning på i snitt 23 miles/gallon ger mig 518 km mil för 200 kr... Men det blir väl lite kortare i Sverige. :-)
Citera
2020-06-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
Vad motsvarar det i avstånd? Jag har ingen koll på vad bensinen kostar i Sverige idag. 200 kr ($20) med ett pris på $1.53/gallon och en bensinförbrukning på i snitt 23 miles/gallon ger mig 518 km mil för 200 kr... Men det blir väl lite kortare i Sverige. :-)
Nu så drog jag siffrorna ur skallen men såg igår när jag tankade för 300 så hade jag typ 30km mer "körtid" kvar än innan jag tankade. Poängen vqr dock att med eget vapen så kan jag byta bana, mindre avgifter, kortare avstånd osv
Citera
2020-06-11, 17:20
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Nu så drog jag siffrorna ur skallen men såg igår när jag tankade för 300 så hade jag typ 30km mer "körtid" kvar än innan jag tankade. Poängen vqr dock att med eget vapen så kan jag byta bana, mindre avgifter, kortare avstånd osv
Då fattar jag vad du menar. Jo, med eget vapen blir det kanske lättare att skjuta i Sverige.
Jag har 14 minuters körtid till skjutbanan där jag är medlem, och den ligger två kvarter från jobbet.
Har årsmedlemsskap, skjuter gratis under veckan och betalar halvt banpris ($7.95) på helgerna. Så det blir ganska billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in