2020-05-15, 08:34
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
Orkar inte starta ny tråd men jag har ett stoeger kikarsikte. Där är 3 hjul. Det översta är förståss höjden och på vänstra sidan brukar väl vanligtvis vara vänster/höger men vad är hjulet på höger sida?

Antingen har du en ”bullet drop compensator” Eller så har du parallaxen (skärpan).

Jag skall kolla på nätet om Stoeger

Vad är det för förstoring?
Senast redigerad av scoremax 2020-05-15 kl. 08:48.
Citera
2020-05-15, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Antingen har du en ”bullet drop compensator” Eller så har du parallaxen (skärpan).

Jag skall kolla på nätet om Stoeger

Vad är det för förstoring?

Jag fotar den i kväll,
Citera
2020-05-15, 09:09
Medlem

Detta 4x32
Citera
2020-05-15, 10:57
Medlem
scoremaxs avatar
Det verkar vara så att om det är belyst så sätter du på grönt eller rött på ett av vreden.

Har du haft det länge, och inte märkt det, så byt batteri, och/eller gå in i ett mörkare rum och kolla.
Citera
2020-05-15, 11:35
Medlem
Citat:
Det verkar vara så att om det är belyst så sätter du på grönt eller rött på ett av vreden.

Har du haft det länge, och inte märkt det, så byt batteri, och/eller gå in i ett mörkare rum och kolla.
På vänstra sidan var hjulet grönt/rött. Tack för svaret. Så då är det högra sidan man i princip endast behövrr
Citera
2020-05-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
På vänstra sidan var hjulet grönt/rött. Tack för svaret. Så då är det högra sidan man i princip endast behövrr

Det stämmer, men var lite försiktig också.
Citera
2020-06-02, 15:05
Medlem
DaChiefs avatar
Uppdatering på hur det går med skjutandet.

Har nu varit med i några airsoft spel och jag har lärt mig nya saker varje gång.
Dock suger det lite för folk verkar inte vara speciellt kunnig vad det gäller taktik och samarbete när man rensar rum, det finns ju mängder av videos om man har intresse.
Har dessutom träffat en del weirdos men jag antar att det är en del sånna som dras till detta.

Elberettan jag köpte var totalt kass. Den har redan börjat strula rejält med att den bara lägger av, verkar som batterier eller kondensatorer har problem då den inte skjuter konsekvent varje gång man skjuter.
Har beställt en ny som förhoppningsvis är pålitlig.

Så i det hela går det framåt
Citera
2020-06-02, 22:28
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Uppdatering på hur det går med skjutandet.

Har nu varit med i några airsoft spel och jag har lärt mig nya saker varje gång.
Dock suger det lite för folk verkar inte vara speciellt kunnig vad det gäller taktik och samarbete när man rensar rum, det finns ju mängder av videos om man har intresse.
Har dessutom träffat en del weirdos men jag antar att det är en del sånna som dras till detta.

Elberettan jag köpte var totalt kass. Den har redan börjat strula rejält med att den bara lägger av, verkar som batterier eller kondensatorer har problem då den inte skjuter konsekvent varje gång man skjuter.
Har beställt en ny som förhoppningsvis är pålitlig.

Så i det hela går det framåt
Man har ett års garanti på allt i Sverige fortfarande väl?

Angående ”Tactics” Så blir det generellt svårt att få till det med andra.
Först är det just det här med ”andra” sedan är det så att det du ser på tuben oftast handlar om polisiär genomsökning, det går långsamt och säkert, personer säkras efterhand, och det brukar inte handla om 10 Beväpnade motståndare.

Det blir mer kaosartat under airsoft, och är snabbare framåt, spelare eliminerad, framåt.

Team blir svårare att få till..
Citera
2020-06-02, 23:24
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Man har ett års garanti på allt i Sverige fortfarande väl?

Angående ”Tactics” Så blir det generellt svårt att få till det med andra.
Först är det just det här med ”andra” sedan är det så att det du ser på tuben oftast handlar om polisiär genomsökning, det går långsamt och säkert, personer säkras efterhand, och det brukar inte handla om 10 Beväpnade motståndare.

Det blir mer kaosartat under airsoft, och är snabbare framåt, spelare eliminerad, framåt.

Team blir svårare att få till..

Nja, om du kollar in klippen på youtube med Eli Feildboy på Uf Pro förstår du vad jag menar.
Citera
2020-06-02, 23:53
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Nja, om du kollar in klippen på youtube med Eli Feildboy på Uf Pro förstår du vad jag menar.

Ja jag förstår vad du menar.

Men nu förstår jag inte vad du vill ha sagt riktigt.
Det där är ju just lugnt och metodiskt?
Citera
2020-06-03, 13:12
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ja jag förstår vad du menar.

Men nu förstår jag inte vad du vill ha sagt riktigt.
Det där är ju just lugnt och metodiskt?

Yes, men det verkar som att arbeta med vinklar och att arbeta tillsammans inte är en färdighet.
Ungefär som när man spelar teams i cs men alla spelar som att det är 1 on 1.
Citera
2020-06-03, 14:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Yes, men det verkar som att arbeta med vinklar och att arbeta tillsammans inte är en färdighet.
Ungefär som när man spelar teams i cs men alla spelar som att det är 1 on 1.

Precis.

Men det är ju ingen som vill spendera lördagarna med att slica hörnen.

Ja förutom du då. 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in