• 1
  • 2
2020-04-18, 10:31
Medlem
kasperwolfgangs avatar
hade ni rökt h innan eller hoppade ni i djupa änden av bassängen först?

alla tänker väl att "jag ska endast prova den här gången för att se" ?

vad hände? var det bra att ni inte kunde styra er och ville igen och igen ??

riktigt nyfiken
Citera
2020-04-18, 10:57
Medlem
Charlie-Whites avatar
Hade testat alla möjliga droger innan, dock inte heroin i någon form. Fick för mig att testa så jag gjorde det. Blev bara den gången och aldrig mer.

Fram tills för ett par år sedan då jag testa igen och verkligen fastna.... stenhårt
Citera
2020-04-18, 11:03
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Hade testat alla möjliga droger innan, dock inte heroin i någon form. Fick för mig att testa så jag gjorde det. Blev bara den gången och aldrig mer.

Fram tills för ett par år sedan då jag testa igen och verkligen fastna.... stenhårt

Ok.. Hur kändes det första gången? Skrämmande bra? För bra? Därför du höll dig ifrån ytterligare?

Vad fick dig att fortsätta efter andra gången? Är du fast än idag?

Jag kan förstå att folk fastnar... När jag första gången provade fint gräs efter att enbart rökt brumt i 10år tänkte jag att jag skulle röka gräs på bokstavligt talat heltid resten av livet
Senast redigerad av kasperwolfgang 2020-04-18 kl. 11:11.
Citera
2020-04-18, 11:23
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Ok.. Hur kändes det första gången? Skrämmande bra? För bra? Därför du höll dig ifrån ytterligare?

Jag kan förstå att folk fastnar... När jag första gången provade fint gräs efter att enbart rökt brumt i 10år tänkte jag att jag skulle röka gräs på bokstavligt talat heltid resten av livet

Dom flesta som testar "fastnar" ju direkt. För mig var det inget jättespeciellt, kanske just därför jag inte testade igen eller fastnade just då.

Blev en rejäl krock i livet som fick mig att ta det bästa och absolut sämsta valet i livet, att (testa) igen för att må bra. Är fortfarande en slav för heroin men inte dagligen, kör andra droger vid sidan av.
Citera
2020-04-18, 11:33
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Dom flesta som testar "fastnar" ju direkt. För mig var det inget jättespeciellt, kanske just därför jag inte testade igen eller fastnade just då.

Blev en rejäl krock i livet som fick mig att ta det bästa och absolut sämsta valet i livet, att (testa) igen för att må bra. Är fortfarande en slav för heroin men inte dagligen, kör andra droger vid sidan av.

Ok. Skulle du kunna bestämma aldrig mer heroin och klara dig undan at'n?
Citera
2020-04-18, 12:24
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Nyfikenhet, och direkt efter insåg man att det inte var "så farligt" - man vaggades in i en falsk trygghet med tanken om att det här klarar man av att kontrollera. Men ett tu tre så började man bli risig när det gick ur och där satt man, i toppen av den nedåtgående spiralen.
Citera
2020-04-18, 12:39
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Absolut, utan tvekan inte
Citera
2020-04-18, 13:03
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Absolut, utan tvekan inte

Skulle det bli en massiv avtändning på typ 2 veckor?
Citera
2020-04-18, 13:19
Medlem
Citat:

Nej det kan verkligen inte jämföras med att du gillar gräs bättre en brunt.
Citera
2020-04-18, 13:32
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Nej det kan verkligen inte jämföras med att du gillar gräs bättre en brunt.

Det va mer som en parallel
Citera
2020-04-18, 16:29
Medlem
NoPainBabys avatar
Hade testad alla droger och missbrukat i många år med opiater som huvuddrog så det var som ett naturligt steg att ta. Första gången jag tog heroin så injicerade jag. Var redan torsk så kan inte svara på om jag hade fixat en gång och aldrig igen. Man mår fruktansvärt bra av horse IV, man mår bra som fan av alla tyngre opi IV dock. Du kan var så djupt på botten det bara går och hela din tillvaro kan vara total misär, men så fort du tryckt in kolven i bott så rinner allt av dig och du blir lyckligaste mannen i världen, inte ett enda problem existerar längre och du blir inlindad i ett mysigt skönt täcke gjort av moln typ. Man mår riktigt bra helt enkelt och det är väl det som gör att folk fastnar. Dock så kan jag nog inte hålla med om att skjuter du H en enda gång så är det kört. Allt handlar om personen i fråga och hur livet ser ut i övrigt. Sjukt individuellt. Jag fick nyligen hjälp med mitt missbruk och har sedan några veckor fått buprenorfin genom LARO. Det räddade mitt liv och idag mår jag fantastiskt bra och har inte varit ett dugg sugen på en endaste drog (förutom bup då..) på 3 månader. Har 16 år som knarkare i bagaget.
Citera
2020-04-18, 20:53
Medlem
Citat:
hade ni rökt h innan eller hoppade ni i djupa änden av bassängen först?

alla tänker väl att "jag ska endast prova den här gången för att se" ?

vad hände? var det bra att ni inte kunde styra er och ville igen och igen ??

riktigt nyfiken

Citat:

Citat:

Citat:
Skulle det bli en massiv avtändning på typ 2 veckor?

Citat:
Det va mer som en parallel

Aldrig testat heroin men du verkar leta efter varje ursäkt att sätta en fet!

Varför?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in