2020-04-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OttoWallen
Sant. Tror att Tommy väljer rutin och erfarenhet framför ungdomlig entusiasm. Kan jag väl förstå på en så pass utsatt position som målvakt. Hoppas att Ravelli taggar till och spikar igen idag!

Ravelli har absolut svajat under våren, men denna turnering kommer bli hans stora vändning.
Annars är det faktiskt ett väldigt ungt lag, tror inte Sverige kommer ställa upp med ett så här ungt lag i ett mästerskap på mer än 25 år.
Citera
2020-04-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Har sett det på SVT play nu. Ingen vidare match av Sverige i ärlighetens namn. Värmen bidrar ju självklart. Men rätt lågt tempo och man märker hur mycket fotbolls har ändrats.

Dahlin matchens lirare. Patrik Andersson inte bra alls.
Detta var innan Internet, vilket man bör komma ihåg. Spelarna har varken dator eller mobil, ska de kommunicera med folk där hemma får de ringa på väldigt dyr telefon. De kan inte läsa vad svensk media skriver eller säger förutom om någon ny person anländer dit med en gammal tidning. Då kastar sig alla över tidningen för att se vad som skrivs. Någon kanske högläser för de andra. Något kan ju även komma av media som intervjuar dem.

Fö kan man inte skriva om det som inte ännu hänt och gör man det hör det till hövligheten att sätta detta under spoiler!
Citera
2020-04-18, 15:48
Medlem
Bluebeast72s avatar
Helvete va roligt, 26 år sen, då var gamle Blue ung. Laddat med öl o chips som 94..haha kartellen, svenska hejarklacken i passadena.
Citera
2020-04-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OttoWallen
En ok startelva från Tommy. Hoppas att Jeppe B tar chansen, tycker att hans senaste landskamper har varit lite bleka. Själv hade jag nog dragit ner Brolin ett hack i banan och gett honom en fri roll. Hans plats framåt bör tas av Kennet Andersson.
Kom igen nu! Forscha Sverige!

Om Jesper varit blek i landslaget vad har då Kenneth varit i den frysbox han befinner sig i? Samma med Henke. Ravelli har ju varit darrig i allsvenskan
Citera
2020-04-18, 16:48
Moderator
vfs avatar
Inget chattande i denna tråden, kör det här: (FB) Matchprat - fotbolls-VM 1994 - 19/4-3/5 /Mod
Citera
2020-04-18, 17:32
Medlem
Isnatts avatar
Typiskt, mitt i natten. Och vi är ju i sommarstugan så här har vi så jävla dålig mottagning på tvåan, blir nästan bara myrornas krig
Henke var ju bra mot Finland tyckte jag, kan nog bli nåt.
Citera
2020-04-18, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrajenFan
Varför får inte Magnus Hedman chansen? Ravelli har verkligen inte rosat marknaden på sistone!

Det var väldigt ovisst inför premiären vem som skulle få chansen. Ravelli var hårt ifrågasatt, liksom Lasse Eriksson, medan Hedman var ett ungt namn. Sverige saknade verkligen en förstamålvakt på förhand.
Citera
2020-04-18, 18:36
Medlem
Stefan4s avatar
Jag gillar Bosse Hanssons resonemang med ca 10 min kvar av matchen mot Kamerun:

"Det är oerhört svårt att hitta ett spel man har tappat. Det är faktiskt enklare att hitta ett spel man aldrig har haft."

Ser man lite filosofiskt på det så påminner det om påståendet att man inte kan kliva ner i samma flod två gånger.
Citera
2020-04-18, 19:13
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag gillar Bosse Hanssons resonemang med ca 10 min kvar av matchen mot Kamerun:

"Det är oerhört svårt att hitta ett spel man har tappat. Det är faktiskt enklare att hitta ett spel man aldrig har haft."

Ser man lite filosofiskt på det så påminner det om påståendet att man inte kan kliva ner i samma flod två gånger.
Bosse Hansson är en klippa. Han har alla förutsättningar att bli riktigt folkkär.
Citera
2020-04-18, 21:35
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Ändå sjukt hur dålig bildkvaliteten är. Är det pga konverteringen från NTSC till PAL?! Svårt att ta in att 6 matcher i VM 90 producerades i HD och likaså ett antal under VM 94
Citera
2020-04-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Ändå sjukt hur dålig bildkvaliteten är. Är det pga konverteringen från NTSC till PAL?! Svårt att ta in att 6 matcher i VM 90 producerades i HD och likaså ett antal under VM 94
Vill minnas att det var som du misstänker. Det amerikanska systemet med färre pixlar gav usel skärpa vid konvertering till det tyska.
Citera
2020-04-18, 21:56
Bannlyst
Vad mycket man glömt bort, ingen matchklocka lr resultat i rutan och andra halvlek räknades från 0-45 minuter.
Studiosnacket kändes mer som 80-tal, synd dom inte hade liveresultat på svttext 377.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in