Roger Ljung, Galatasaray (28 år)
Patrik Andersson, B Mönchengladbach (22 år)
Joachim Björklund, IFK Göteborg (23 år)
Roland Nilsson, Helsingborg (30 år)
Klas Ingesson, PSV Eindhoven (25 år)
Stefan Schwarz, Benfica (25 år)
Jonas Thern, Napoli (27 år)
Jesper Blomqvist, IFK Göteborg (20 år)
Tomas Brolin, Parma (24 år)
Martin Dahlin, B Mönchengladbach (26 år)
Bänken:
Lars Eriksson, IFK Norrköping (28 år)
Magnus Hedman, AIK (21 år)
Mikael Nilsson, IFK Göteborg (25 år)
Pontus Kåmark, IFK Göteborg (25 år)
Teddy Lučić, Västra Frölunda IF (21 år)
Magnus Erlingmark, IFK Göteborg (25 år)
Anders Limpar, Everton FC (28 år)
Stefan Rehn, IFK Göteborg (27 år)
Håkan Mild, Servette FC (23 år)
Kennet Andersson, Lille OSC (26 år)
Henrik Larsson, Feyenoord (22 år)
Det är något skumt och okaräkteristiskt nationalistiskt med det här. Fint att man sänder men samtidigt är det inte svårt att sätta en del frågetecken när man måste få tillbaka hela vägen till 1994 för att hitta något folk kan komma överens om var bra.
Jag kommer ihåg hur jag satt hemma hos min farbror klistrad framför Kamerunmatchen. Det var en sjunkande känsla i magen när kamerun gjorde 1-2. Då trodde man inte på Sverige.
Jag kommer ihåg hur jag satt hemma hos min farbror klistrad framför Kamerunmatchen. Det var en sjunkande känsla i magen när kamerun gjorde 1-2. Då trodde man inte på Sverige.
Jag kan tänka mig känslan då med tanken på 1-2, 1-2, 1-2 i VM 1990. Hade kunnat sätta sig på psyket att inleda med 1-2 igen.
Har sett det på SVT play nu. Ingen vidare match av Sverige i ärlighetens namn. Värmen bidrar ju självklart. Men rätt lågt tempo och man märker hur mycket fotbolls har ändrats.
Dahlin matchens lirare. Patrik Andersson inte bra alls.
En ok startelva från Tommy. Hoppas att Jeppe B tar chansen, tycker att hans senaste landskamper har varit lite bleka. Själv hade jag nog dragit ner Brolin ett hack i banan och gett honom en fri roll. Hans plats framåt bör tas av Kennet Andersson.
Kom igen nu! Forscha Sverige!
En ok startelva från Tommy. Hoppas att Jeppe B tar chansen, tycker att hans senaste landskamper har varit lite bleka. Själv hade jag nog dragit ner Brolin ett hack i banan och gett honom en fri roll. Hans plats framåt bör tas av Kennet Andersson.
Ja visst skall man vara optimist men Kamerun är svåra speciellt i inledningen av turneringar. Båda lagen har målfarliga spelare så vi lär få se några mål. 2-2 är min gissning men jag är ingen expert.
Ja visst skall man vara optimist men Kamerun är svåra speciellt i inledningen av turneringar. Båda lagen har målfarliga spelare så vi lär få se några mål. 2-2 är min gissning men jag är ingen expert.
Visst är det så, Kamerun är starka i inledningen av turneringar. Bara det inte blir 1-2...
Varför får inte Magnus Hedman chansen? Ravelli har verkligen inte rosat marknaden på sistone!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!