2020-04-18, 08:44
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Jag jobbar endast för att jag behöver/vill ha pengarna. Att leva på bidrag innebär existensminimum och förnedrande soc-möten vilket knappast är en drömtillvaro. Den som är frisk och väljer den tillvaron av egen vilja förtjänar dessutom att föraktas, ingen ska leva på andras bekostnad av egen vilja.

De som blir sjuka, eller av någon annan anledning, förlorar sitt jobb tycker jag däremot synd om. Jag har inget problem att dessa stackare får bidrag från skattepengar och jag är medveten om att deras liv inte är något paradis i dagens samhälle.

Precis. Man vill ju ha en dräglig lön och jag personligen måste ha någon jävla vettig sysselsättning. Hade jag varit såväl hemlös som ekonomiskt oberoende hade jag snabbt gått under. Det här livet passar mig perfekt.
Citera
2020-04-18, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Jag har faktist inget emot skatt, att den är för hög är en annan sak. Men vi skall inte klaga när det finns dom som jobbar 12 timmar varje dag på andra sidan jordklotet bara för att överleva dagen. Vi lever faktist jävligt gott i Sverige.

Ja jag spyr på invandringen också men det gör ingen skillnad om jag jobbar. Det är ju trotsallt Sverige som röstar på socialdemokraterna.

Demokratin är satt ur spel.

Den är satt ur spel eftersom Sverige har öppna gränser och invandrarna inom 5-6 år kan rösta i riksdagsvalet.

Tänk på det när du skriver "Sverige röstar". En stor del av de som röstar är inget "Sverige". Nog för att det svenska Sverige röstar emot sina egna intressen i alla fall.

Jag ger fullständigt fan i att det finns en "tredje värld", en uppsättning FN-beroende u-länder, eftersom Sverige är på väg att höra hemma i samma djävla klubb. Skulle därför aldrig drömma om att påstå att "jag har det djävligt bra". Jag har för övrigt det inte "djävligt bra".

Har man inget emot att betala skatt, med tanke på hur mycket massinvandringen slukar, för att inte tala om myndigheter som propagandistiska SVT, undrar jag hur man är funtad. Principen "skatt" är en sak men de svenska nivåerna och med tanke på vart utgifterna går, då är jag oförstående.
Citera
2020-04-18, 09:46
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Problemet är att det finns extremt många som jobbar arslet av sig men som ändå inte lyckas på den fronten. Speciellt i Sverige som har flest incelmän/capita. Vad är då meningen med att vakna varje vintermorgon för att gå till ett irriterande jobb? Vad är då meningen med de extra pengarna som man tjänar som en slav om man ändå inte har nån relation?

Då är det bättre att leva på bidrag alternativt hitta ett chilljobb där man inte gör ett skit.
det är tragiskt om fitta är det enda som ger dem mening i livet. Det finns massvis med andra saker som man kan lägga energi på.
Citera
2020-04-18, 09:50
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epsy
Snicksnack. Jag lever på ett sätt som passar mig. När det väl blir dags för pension så käkar jag en kula, så slipper jag ruttna bort och se mina vänner då ut.

I Sverige dumpar vi liksom våra äldre på alltmer underfinansierade äldreboende där de får ruttna bort. Det är inget att se fram emot.
Vi borde införa dödshjälp, jag har jobbat på ett äldreboende och vill absolut inte hamna där.
Citera
2020-04-18, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
det är tragiskt om fitta är det enda som ger dem mening i livet. Det finns massvis med andra saker som man kan lägga energi på.
Lätt för dig att säga om du redan levt i överflöd av det.
Citera
2020-04-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Demokratin är satt ur spel.

Den är satt ur spel eftersom Sverige har öppna gränser och invandrarna inom 5-6 år kan rösta i riksdagsvalet.

Tänk på det när du skriver "Sverige röstar". En stor del av de som röstar är inget "Sverige". Nog för att det svenska Sverige röstar emot sina egna intressen i alla fall.

Jag ger fullständigt fan i att det finns en "tredje värld", en uppsättning FN-beroende u-länder, eftersom Sverige är på väg att höra hemma i samma djävla klubb. Skulle därför aldrig drömma om att påstå att "jag har det djävligt bra". Jag har för övrigt det inte "djävligt bra".

Har man inget emot att betala skatt, med tanke på hur mycket massinvandringen slukar, för att inte tala om myndigheter som propagandistiska SVT, undrar jag hur man är funtad. Principen "skatt" är en sak men de svenska nivåerna och med tanke på vart utgifterna går, då är jag oförstående.
Bla,bla,bla lättast att skylla på invandrare , vem röstade på 60,70,80 talet för detta ??
Citera
2020-04-18, 12:12
Medlem
Citat:
Personligen har jag svårt att förstå hur någon överhuvudtaget orkar jobba. 8-10h/dag! för vad? Kanske har jag lite större förståelse för människor som känner passion för sitt yrke, men det är väldigt många som vantrivs.

Om du vantrivs är det väl bättre att bara sluta? Du kan bli sjukskriven eller leva på bidrag. Det kräver en omställning av livsstilen för att det ska fungera ekonomiskt, men behöver du å andra sidan så mycket pengar att slösa på meningslösheter? Och behöver du verkligen egna barn som kostar en massa pengar? Jag skulle nog säga att sånt inte är nödvändigt och ett enkelt val att offra för att få minst 8 timmar extra per dag och kunna vila när du känner för det, lyssna på ljudböcker, kolla film m.m. Och alltid sovmorgon. Pensionen behöver du inte tänka på, för varför måste du bli så gammal när du ändå har levt mer under din ungdom genom att inte jobba? Och vill du nödvändigtvis bli gammal kan du med låg pension alltid flytta in på ett äldreboende.

Jag har haft ett antal olika jobb då jag jobbade i några år, men erfarenheten säger mig att det inte finns något för mig. Jag testade sen att plugga ett tag, mest för att göra något, men det var inte heller något för mig. Fixade en liten examen, men det är inget som kan leda till något fungerande jobb. Så jag kommer aldrig mer jobba. Just nu är jag sjukskriven och det borde bli sjukpension eller åtminstone fortsatt sjukskrivning. Varför gör du inte samma sak? Vi lever i ett sjukt samhälle så naturligtvis gör det dig sjuk.
men om alla slutade vem skulle betala skatt ?? Dina bidrag kommer inte från himlen 😜
Citera
2020-04-18, 12:32
Medlem
Rysk-Bots avatar
Hitta något skitjobb på halvtid istället så du slipper förnedra dig med med socialen.

Jobba 4 timmar 5 dagar i veckan orkar du nog.

För övrigt så ogillar jag också att jobba. Ordet i sig säger väl det... Jobba=jobbigt.... Ogillar det personligen inte lika mycket på grund av arbetet i sig som kollegorna man måste befatta sig med. Överlag är det få människor jag går ihop med och kan uppskatta att tillbringa tid med. Hierarkier och småsinta människor som trampar på andra för ett råttrace. Orka...
Senast redigerad av Rysk-Bot 2020-04-18 kl. 12:36.
Citera
2020-04-18, 13:04
Medlem
I sosse-Sverige är det ju en rättighet att bli försörjda av andra. Är man lite drivande, har ett bra jobb och tjänar bra pengar och dessutom är smart nog att investera dem bra då blir man ekonomiskt oberoende.

I det läget kan man lägga av och fokusera mer på investeringarna samtidigt som man cashar in bidrag från dem som arbetar. En bonus är att man då inte behöver irritera sig på att man måste försörja alla som går på bidrag och betala skatt till indoktrineringen i stats-TV.
Citera
2020-04-18, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Bla,bla,bla lättast att skylla på invandrare , vem röstade på 60,70,80 talet för detta ??

Vad har det med saken att göra? Vad är det för idioti detta att arbeta för att betala skatt? Tror du det är därför jag arbetar, för att finansiera det här???
Citera
2020-04-18, 15:50
Medlem
Gillar väl inte att ha för lite pengar för att klara räkningar mm, är inne på tredje år på samma jobb
Citera
2020-04-18, 16:18
Medlem
cacas avatar
Citat:
Personligen har jag svårt att förstå hur någon överhuvudtaget orkar jobba. 8-10h/dag! för vad? Kanske har jag lite större förståelse för människor som känner passion för sitt yrke, men det är väldigt många som vantrivs.

Om du vantrivs är det väl bättre att bara sluta? Du kan bli sjukskriven eller leva på bidrag. Det kräver en omställning av livsstilen för att det ska fungera ekonomiskt, men behöver du å andra sidan så mycket pengar att slösa på meningslösheter? Och behöver du verkligen egna barn som kostar en massa pengar? Jag skulle nog säga att sånt inte är nödvändigt och ett enkelt val att offra för att få minst 8 timmar extra per dag och kunna vila när du känner för det, lyssna på ljudböcker, kolla film m.m. Och alltid sovmorgon. Pensionen behöver du inte tänka på, för varför måste du bli så gammal när du ändå har levt mer under din ungdom genom att inte jobba? Och vill du nödvändigtvis bli gammal kan du med låg pension alltid flytta in på ett äldreboende.

Jag har haft ett antal olika jobb då jag jobbade i några år, men erfarenheten säger mig att det inte finns något för mig. Jag testade sen att plugga ett tag, mest för att göra något, men det var inte heller något för mig. Fixade en liten examen, men det är inget som kan leda till något fungerande jobb. Så jag kommer aldrig mer jobba. Just nu är jag sjukskriven och det borde bli sjukpension eller åtminstone fortsatt sjukskrivning. Varför gör du inte samma sak? Vi lever i ett sjukt samhälle så naturligtvis gör det dig sjuk.
Du har inte reflekterat över att du lever inte, du överlever bara och det knappt.

Ser fram mot den dag när dina sjukpensionsdrömmar krossas och du ska ut och arbetsträna, sen kommer du får arbeta din tid hos någon arbetsgivare som utnyttjar dig till Max, din lön blir din aktivitetsersättning.

Sen kan man gissa, hur länge kommer Sverige vara ett land för bidragstagare? Räcker med viss politisk majoritet och sådana som du hamnar på gatan. Söka jobb då med meriten suttit hemma sjuk i 10 år, rätt kört för sådan som dig då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in