2020-04-16, 14:35
Medlem
LeifD2s avatar
Jag jobbar inte längre eftersom jag fick foten för ett par veckor sedan. Oljepris ned = full stopp i branchen.

Men, jag håller ändå igång med privta projekt säkert 8 timmar om dagen. Vissa dagar mer än det. Men jag bestämmer själv vad som skall göras och när jag skall göra det. Det är bra. Det som inte är bra är att betalningen är noll. I alla fall nu. Men kan kanske bli något jobb av det senare i takt med att jag lär mig en massa nytt som det finns en marknad för till skillnad från detta med mekanik och maskinkonstruktion som jag hållet på med hitills och som är på väg att försvinna.
Citera
2020-04-16, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Svårt hitta en fin tjej om man inte har ambitioner.
Problemet är att det finns extremt många som jobbar arslet av sig men som ändå inte lyckas på den fronten. Speciellt i Sverige som har flest incelmän/capita. Vad är då meningen med att vakna varje vintermorgon för att gå till ett irriterande jobb? Vad är då meningen med de extra pengarna som man tjänar som en slav om man ändå inte har nån relation?

Då är det bättre att leva på bidrag alternativt hitta ett chilljobb där man inte gör ett skit.
Citera
2020-04-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Problemet är att det finns extremt många som jobbar arslet av sig men som ändå inte lyckas på den fronten. Speciellt i Sverige som har flest incelmän/capita. Vad är då meningen med att vakna varje vintermorgon för att gå till ett irriterande jobb? Vad är då meningen med de extra pengarna som man tjänar som en slav om man ändå inte har nån relation?

Då är det bättre att leva på bidrag alternativt hitta ett chilljobb där man inte gör ett skit.

Du Har så rätt
Citera
2020-04-16, 15:21
Medlem
Jag jobbar för att ha ett bra, roligt och händelserikt liv. Tjänar bra och trivs med mitt jobb.
Jag vill kunna resa och utforska världen, äta på bra restauranger, utföra och testa olika hobby, försörja min familj och barn i framtiden, kunna hjälpa familjen med pengar om det behövs.
Jag vill kunna spara ihop en hel del pengar för att förtidspensionera mig och ha det riktigt bra som pensionär.
Jag vill bidrag till samhället och staten som hjälper mig och andra som är behov av hjälp.
Sist men inte minst vill jag inte oroa mig för min ekonomi.

Allt ovan kan du inte göra om du lever på sjukpenning.
Citera
2020-04-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
Jag jobbar för att ha ett bra, roligt och händelserikt liv. Tjänar bra och trivs med mitt jobb.
Jag vill kunna resa och utforska världen, äta på bra restauranger, utföra och testa olika hobby, försörja min familj och barn i framtiden, kunna hjälpa familjen med pengar om det behövs.
Jag vill kunna spara ihop en hel del pengar för att förtidspensionera mig och ha det riktigt bra som pensionär.
Jag vill bidrag till samhället och staten som hjälper mig och andra som är behov av hjälp.
Sist men inte minst vill jag inte oroa mig för min ekonomi.

Allt ovan kan du inte göra om du lever på sjukpenning.

Slopa familj och pension så kan du leva fullt så gott. Kanske inte spendera lika mycket, men det är ytligheter
Citera
2020-04-16, 19:20
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Du riskerar att få problem som din fantasi inte varslar idag. Dessutom är du paria då din livsstil förutsätter att andra arbetar för att försörja dig. Det är omoraliskt och leder till social isolering eller ytterst begränsat umgänge på sikt när det går upp för folk vilken parasit du är. Frågan är vilken typ av parasit de skall jämföra dig med? Är det exemplet med gökungen? Eller binnikemasken? Kanske lutar det mer åt en utvärtes parasit som lus?

Inte ofta jag håller med skribenten ovan, men här slår han huvudet på spiken.

Man tror nämligen ofta att man är vuxen när man är runt 25-30. (Så värst mycket äldre tror jag inte att du är.)

Problemet är att man då inte kan föreställa sig vem man är när man är 50, eller 60.
Vilket idag inte är lastgammalt.

Det kommer i de flesta normalt utvecklade människors liv en tid när man börjar ifrågasätta sina vägval tidigare i livet, eller börjar inse vikten av sina rötter, eller vikten av att utgöra någon annans rötter, eller ja vad fan som helst.

Kort sagt, du kommer att ångra dig, men det fattar du liksom inte nu, eftersom vi människor inte är programmerade att fatta sånt i din ålder.

Och när så sker kommer dina alternativ att vara väääldigt begränsade.

Vilket tydliggörs av nästa citerade skribent:

Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Jag tror du missförstår.

De allra flesta går inte till jobbet på grund av någon känsla av plikt eller för att de tycker det är roligt att arbete. De går till jobbet för att skaffa sig frihet. Frihet att inte vara beroende av allmossor, att kunna investera för sin framtid och ta sig någonstans i livet.

Du kanske möter den argumentationen med att du har allting du behöver. Det jobbiga är att du efter ett relativt kort tag är körd. Om/när samhället förändras kommer du konstant att vara kvar på botten utan någon chans att resa dig från slammet. Det kommer inte att finnas någon där som är villig att hjälpa dig upp därifrån heller för den delen, för de flesta människor vill inte ha med parasiter att göra. Vänner kommer försvinna från ditt liv, dels på grund av parasiterandet och dels för att du kommer sluta utvecklas som människa.

Du kanske intalar dig att vad du kommer göra med all din "lediga" tid, och hur mycket mer du kommer få ut av livet. Hade du haft förmågan att åstadkomma detta hade du haft en karriär och en framtid, sanningen nu är att du förmodligen kommer ligga och äta skräpmat, kolla Netflix, börja punda och dö ensam.
Citera
2020-04-16, 19:32
Medlem
Snicksnack. Jag lever på ett sätt som passar mig. När det väl blir dags för pension så käkar jag en kula, så slipper jag ruttna bort och se mina vänner då ut.

I Sverige dumpar vi liksom våra äldre på alltmer underfinansierade äldreboende där de får ruttna bort. Det är inget att se fram emot.
Citera
2020-04-16, 22:14
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epsy
Det beror på hur du definierar att leva och vad som passar dig.

Sånt där verkar för stressigt. Man måste ju göra något och inte bara vara där.

Vem ska driva runt samhället då tycker du? Vad hade du sagt om dina föräldrar la sig på soffan och sa att du får skaffa mat själv för de vill chilla?

Antar att du inte får så många brudar
Citera
2020-04-17, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epsy
Slopa familj och pension så kan du leva fullt så gott. Kanske inte spendera lika mycket, men det är ytligheter

Att vilja resa och ha råd med hobby är inte ytligheter. Sen vill man ha en bil för att det är lättare att utföra vissa ärenden.

Varför vilja slopa pension? Det är en viktig del av livet som pengar ska gå till.
Citera
2020-04-17, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Säga vad man vill men det är nyttigt att jobba. Trivs man dessutom med yrket så blir det ju automatiskt kul. Varför ska andra behöva jobba för att du inte vill? Tänk om alla hade den mentaliteten.

Ja ja. Det ger en rutiner och en meningsfull anledning att gå upp på morgonen.

Det är dock idiotiskt att gå till arbete i Sverige när man som jag är motståndare till invandringen och som ogillar mångkulturen (liksom de flesta andra också naturligtvis gör).

"Tänk om alla hade den mentaliteten". Spela roll i detta svensksjälvhatande land. Att betala skatt som ett resultat av att arbeta är ju att motarbeta sig själv. Djävligt dumt med andra ord.
Citera
2020-04-17, 15:47
Medlem
Så här är dets avatar
Jag jobbar endast för att jag behöver/vill ha pengarna. Att leva på bidrag innebär existensminimum och förnedrande soc-möten vilket knappast är en drömtillvaro. Den som är frisk och väljer den tillvaron av egen vilja förtjänar dessutom att föraktas, ingen ska leva på andras bekostnad av egen vilja.

De som blir sjuka, eller av någon annan anledning, förlorar sitt jobb tycker jag däremot synd om. Jag har inget problem att dessa stackare får bidrag från skattepengar och jag är medveten om att deras liv inte är något paradis i dagens samhälle.
Citera
2020-04-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ja ja. Det ger en rutiner och en meningsfull anledning att gå upp på morgonen.

Det är dock idiotiskt att gå till arbete i Sverige när man som jag är motståndare till invandringen och som ogillar mångkulturen (liksom de flesta andra också naturligtvis gör).

"Tänk om alla hade den mentaliteten". Spela roll i detta svensksjälvhatande land. Att betala skatt som ett resultat av att arbeta är ju att motarbeta sig själv. Djävligt dumt med andra ord.

Jag har faktist inget emot skatt, att den är för hög är en annan sak. Men vi skall inte klaga när det finns dom som jobbar 12 timmar varje dag på andra sidan jordklotet bara för att överleva dagen. Vi lever faktist jävligt gott i Sverige.

Ja jag spyr på invandringen också men det gör ingen skillnad om jag jobbar. Det är ju trotsallt Sverige som röstar på socialdemokraterna.
Senast redigerad av CB1 2020-04-18 kl. 08:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in