• 9
  • 10
2020-04-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Trams!! Idiot!! man kan inte kräva sin rätt i idiotlandet, ty det finns inte resurser. Och i detta fallet så behöver man inte heller göra sin plikt.
TS kräver ju sin rätt att bli försörjd för att han inte vill/orkar jobba
Citera
2020-04-19, 18:33
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ja då ska han kunna bli försörjd. Finns inte jobb till alla ändå. Kan man skicka pengar till utlandet kan TS självfallet bli försörjd som svensk medborgare. Sverige är ett rikt land.
Citera
2020-04-19, 18:52
Medlem
Citat:

Vad är problemet, det finns gott om svenskar som gillar att försörja bidragstagare. Varför förneka dem det nöjet?
Citera
2020-04-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Vad är problemet, det finns gott om svenskar som gillar att försörja bidragstagare. Varför förneka dem det nöjet?
Snarare finns det gott om svenskar som vill att andra skall försörja bidragstagare
Citera
2020-04-19, 19:02
Medlem
Citat:
Snarare finns det gott om svenskar som vill att andra skall försörja bidragstagare

Ja det är väl bra att det både finns svenskar som vill försörja andra och de som vill bli försörjda
Citera
2020-04-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epsy
Personligen har jag svårt att förstå hur någon överhuvudtaget orkar jobba. 8-10h/dag! för vad? Kanske har jag lite större förståelse för människor som känner passion för sitt yrke, men det är väldigt många som vantrivs.

Om du vantrivs är det väl bättre att bara sluta? Du kan bli sjukskriven eller leva på bidrag. Det kräver en omställning av livsstilen för att det ska fungera ekonomiskt, men behöver du å andra sidan så mycket pengar att slösa på meningslösheter? Och behöver du verkligen egna barn som kostar en massa pengar? Jag skulle nog säga att sånt inte är nödvändigt och ett enkelt val att offra för att få minst 8 timmar extra per dag och kunna vila när du känner för det, lyssna på ljudböcker, kolla film m.m. Och alltid sovmorgon. Pensionen behöver du inte tänka på, för varför måste du bli så gammal när du ändå har levt mer under din ungdom genom att inte jobba? Och vill du nödvändigtvis bli gammal kan du med låg pension alltid flytta in på ett äldreboende.

Jag har haft ett antal olika jobb då jag jobbade i några år, men erfarenheten säger mig att det inte finns något för mig. Jag testade sen att plugga ett tag, mest för att göra något, men det var inte heller något för mig. Fixade en liten examen, men det är inget som kan leda till något fungerande jobb. Så jag kommer aldrig mer jobba. Just nu är jag sjukskriven och det borde bli sjukpension eller åtminstone fortsatt sjukskrivning. Varför gör du inte samma sak? Vi lever i ett sjukt samhälle så naturligtvis gör det dig sjuk.

Digital nomad, samla ihop till en laptop och internet samt en billig husbil. Fan vad soft.
Behöver jobba lite för att få ihop till detta.

Efter det kan man ju försöka leva på bidrag så långt det går, någon form av existensminimum kanske man kan få? Man har ju inte ens en bostad egentligen. Man kan ju börja knarka lite lätt eller bete sig riktigt skumt så man blir oanställningsbar.

Gör sedan appar på fritiden.
Citera
2020-04-19, 22:04
Medlem
Denna tråden påminner mig om ett avsnitt i Seinfeld där Jerry och Elaine skall flyga hem och erbjuds en plats i business class.
Elaine säger att hon gärna vill ta den platsen då hon aldrig åkt business class tidigare.
Jerry däremot säger att han måste ta den eftersom att han tidigare har åkt business class och vet därför vad det är man går miste om.

Att tänka så som TS gör är naivt, att man skulle kunna bli ekonomiskt oberoende genom att bara jobba på ett bra och välbetalt jobb samt investera pengarna och leva gott på det saknar verklighetsförankring.

Skall man bli ekonomiskt oberoende och kunna leva gott på avkastningen av sitt kapital så måste man i princip vara miljardär eller åtminstone sitta på 100 miljoner, men redan där är man väldigt begränsad med vad man göra i livet.

Låter i.a.f. som TS ej har unnat sig något av värde som kostar pengar här i livet och mer eller mindre bara vill överleva vardagen.
Citera
2020-04-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Denna tråden påminner mig om ett avsnitt i Seinfeld där Jerry och Elaine skall flyga hem och erbjuds en plats i business class.
Elaine säger att hon gärna vill ta den platsen då hon aldrig åkt business class tidigare.
Jerry däremot säger att han måste ta den eftersom att han tidigare har åkt business class och vet därför vad det är man går miste om.

Att tänka så som TS gör är naivt, att man skulle kunna bli ekonomiskt oberoende genom att bara jobba på ett bra och välbetalt jobb samt investera pengarna och leva gott på det saknar verklighetsförankring.

Skall man bli ekonomiskt oberoende och kunna leva gott på avkastningen av sitt kapital så måste man i princip vara miljardär eller åtminstone sitta på 100 miljoner, men redan där är man väldigt begränsad med vad man göra i livet.

Låter i.a.f. som TS ej har unnat sig något av värde som kostar pengar här i livet och mer eller mindre bara vill överleva vardagen.

Helt fel, det är ju precis det jag gjort. Arbetat, investerat, blivit mångmiljonär, betalat hutlöst med skatt och nu lagt av för att inkassera bidrag från er andra. Tack för et stöd!
Citera
2020-04-19, 23:46
Medlem
Citat:
Jag anpassar mig till systemet som du gillar, jag har däremot tröttnat på att bidra till detta och har därför slutat med det. Staten han alltså förlorat en högskattebetalare och fått en bidragstagare.

Tack för ditt bidrag, jag tycker du kunde vara lite mer generös dock din snåljåp!
Men om du inte vill bidra, vilket de flesta inte vill men ändå gör av plikt och ärlighet, jobba deltid då. Då betalar du knappt nån skatt men försörjer ändå dig själv.
Jävla sätt att leva som en parasit på bidrag.
Citera
2020-04-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men om du inte vill bidra, vilket de flesta inte vill men ändå gör av plikt och ärlighet, jobba deltid då. Då betalar du knappt nån skatt men försörjer ändå dig själv.
Jävla sätt att leva som en parasit på bidrag.

Jag har redan betalat alldeles för mycket skatt, borde ha slutat tidigare men droppen blev när SVT lades på skatten, aldrig att jag betalar mer då. Nu är min plikt att plocka tillbaks så mycket av de absurda mängderna skatt jag har betalat tidigare.

Staten och jag ingick ett samhällskontrakt, men det har staten brutit och när de inte håller sin del av avtalet återkräver jag så mycket av det jag betalat för det som möjligt.
Citera
2020-04-20, 10:49
Medlem
Citat:
Jag har redan betalat alldeles för mycket skatt, borde ha slutat tidigare men droppen blev när SVT lades på skatten, aldrig att jag betalar mer då. Nu är min plikt att plocka tillbaks så mycket av de absurda mängderna skatt jag har betalat tidigare.

Staten och jag ingick ett samhällskontrakt, men det har staten brutit och när de inte håller sin del av avtalet återkräver jag så mycket av det jag betalat för det som möjligt.
Hmm, så du hade dessutom smitit från tv licensen tidigare?? Du verkar väldigt mogen, inte..
Gissar att du är singel och inte mår så bra. Att du sitter hemma som bidragstagare lär ju inte göra saken, varken måendet eller civilstatusen, särskilt mycket bättre.
Jag gillar inte heller invandringen och skulle mer än gärna skicka hem alla som inte har här att göra OMGÅENDE. Men att sänka mig till att leva på bidrag (om jag inte blir allvarligt sjuk) skulle jag aldrig göra.
Citera
2020-04-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Hmm, så du hade dessutom smitit från tv licensen tidigare?? Du verkar väldigt mogen, inte..
Gissar att du är singel och inte mår så bra. Att du sitter hemma som bidragstagare lär ju inte göra saken, varken måendet eller civilstatusen, särskilt mycket bättre.
Jag gillar inte heller invandringen och skulle mer än gärna skicka hem alla som inte har här att göra OMGÅENDE. Men att sänka mig till att leva på bidrag (om jag inte blir allvarligt sjuk) skulle jag aldrig göra.

Inte smitit, jag köpte helt enkelt inte den tjänsten eftersom jag inte använde den.

Men du gissade fel, jag är inte singel. Jag gissar däremot att du har röstat på partier som lovat att hålla invandringen på en hög nivå. Du får det du röstar på.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in