2020-04-18, 20:27
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja ja ,men det är fortfarande svenskarna som röstade för detta !!!! 😜

Du har givetvis rätt. Med rätta kan svenskarna betecknas som fredsskadade.

Minns att jag under en båtluff under 90-talet träffade två danskor som under allmänt samkväm på en grekisk strand i solnedgången nynnade på visor från motståndsrörelsen under kriget.

För dem var det naturligt att hålla arvet från kampen om den egna nationen levande. Jag minns att de dessutom var tämligen häpna över att denna tradition inte förekom i Sverige.

Aningslösa Sverige slumpar ut landet till människor med vassare armbågar.
Citera
2020-04-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
De flesta svenskar sliter inte precis utan går runt på kontor,dricker kaffe 😇

Jättebra, då har de säkert inget emot att betala ännu mer i bidrag till mig, jag tar emot allt som jag kan få.
Citera
2020-04-18, 21:09
Medlem
JadePresleys avatar
Tror det skulle gå åt helvete om jag slutade jobba tyvärr har för dålig disciplin att kunna strukturera vardagen på egen hand
Citera
2020-04-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Jättebra, då har de säkert inget emot att betala ännu mer i bidrag till mig, jag tar emot allt som jag kan få.
Fy faan för såna misslyckade vidriga parasiter som du..
Skaffa ett jobb och betala din egen mat..
Citera
2020-04-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Fy faan för såna misslyckade vidriga parasiter som du..
Skaffa ett jobb och betala din egen mat..

Jag har varit höginkomsttagare och betalat mer skatt än de allra flesta gör hela sitt liv men det räcker nu. Jag tänker inte finansiera den här politiken som Sverige bedriver, nu är det dags för så mycket skatteåterbäring som möjligt. Tack för ditt bidrag!
Citera
2020-04-18, 23:37
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Lätt för dig att säga om du redan levt i överflöd av det.
Du missar ingenting, hört talas om mgtow, de klarar sig utmärkt utan kvinnor, tänk inte med kuken utan hjärnan.
Citera
2020-04-19, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Jag har varit höginkomsttagare och betalat mer skatt än de allra flesta gör hela sitt liv men det räcker nu. Jag tänker inte finansiera den här politiken som Sverige bedriver, nu är det dags för så mycket skatteåterbäring som möjligt. Tack för ditt bidrag!
Bara för att man har varit höginkomsttagare ger det en inte rätt att leva på bidrag om man inte är allvarligt sjuk eller på annat sätt VERKLIGEN inte kan jobba.
Vidrigt sätt att tänka, var är moralen..
Citera
2020-04-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Bara för att man har varit höginkomsttagare ger det en inte rätt att leva på bidrag om man inte är allvarligt sjuk eller på annat sätt VERKLIGEN inte kan jobba.
Vidrigt sätt att tänka, var är moralen..

Jag anpassar mig till systemet som du gillar, jag har däremot tröttnat på att bidra till detta och har därför slutat med det. Staten han alltså förlorat en högskattebetalare och fått en bidragstagare.

Tack för ditt bidrag, jag tycker du kunde vara lite mer generös dock din snåljåp!
Citera
2020-04-19, 11:50
Medlem
ekerilars avatar
Som svar på TS fråga, skulle jag vilja säga att man i första hand har ansvar för sin egen försörjning så långt det är möjligt. Detta sker genom inkomst av arbete eller kapital.

Då jag saknar tillräckligt kapital för att försörja mig själv, måste jag hyra ut antingen min arbetskraft eller min stjärt. Då jag är rädd om min stjärt väljer jag att försörja mig genom att hyra ut min arbetskraft.
Citera
2020-04-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Som svar på TS fråga, skulle jag vilja säga att man i första hand har ansvar för sin egen försörjning så långt det är möjligt. Detta sker genom inkomst av arbete eller kapital.

Då jag saknar tillräckligt kapital för att försörja mig själv, måste jag hyra ut antingen min arbetskraft eller min stjärt. Då jag är rädd om min stjärt väljer jag att försörja mig genom att hyra ut min arbetskraft.

Det är ju bara din åsikt och inget som man faktiskt måste. Enligt reglerna får man välja själv vad man vill göra och när det finns så många som vill ge bidrag är det väl bara att tacka och ta emot.
Citera
2020-04-19, 18:20
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Så helvete heller med rättigheter kommer skyldigheter. Om du vill ligga o kolla på film istället för att jobba så står det dig fri men vi har fan ingen skyldighet att betala för efterblivna parasiter. Som Per-Albin sa, gör din plikt, kräv din rätt, i nu nämnd ordning
Trams!! Idiot!! man kan inte kräva sin rätt i idiotlandet, ty det finns inte resurser. Och i detta fallet så behöver man inte heller göra sin plikt.
Citera
2020-04-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Säga vad man vill men det är nyttigt att jobba. Trivs man dessutom med yrket så blir det ju automatiskt kul. Varför ska andra behöva jobba för att du inte vill? Tänk om alla hade den mentaliteten.

Du säger ju själv att andra tycker det är kul och nyttigt att jobba och sen undrar du varför andra ska jobba när inte han vill. Det går inte ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in